• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Martinaa

Hur har ni löst bordsplaceringen så att alla ser vart de ska sitta innan de går in? Det brukar ju finnas typ en stor tavla med borden utritade och alla namn så gästerna vet vart de ska gå? Hur har ni gjort den och med vad??

• Kribban

Vi har gjort små fina gröna bord med stolar i illustrator och vid varje stol står en siffra. Den siffran motsvarar ett namn på en lista som kommer hänga bredvid. Allt dras ut i A3 så att de blir stort och tydligt och sen ska vi nog rama in dem och hänga upp i hallen i lokalen.

• Bettertogether

Jag tror att vi gör vår på en svartmålad plåt som vi har hängandes på väggen här hemma. Sedan klipper vi ut bord och placeringslappar och sätter fast med magnettejp. Allt material har jag hemma, så det blir inte så tungt :)

• Martinaa

Då har vi varit på feststället och pratat med dem om både själva festen och om maten mm. Känns bra. Nu börjar man bli riktigt förväntasfull över kvällen! :)

Klockan två kom vår präst hit så fick vi träffa henne för första gången och så satt vi och fikade och pratade. Jag "varnade" henne för att jag kommer antagligen börja lipa redan innan vi kommit fram till altaret och när vi sedan började prata om nerver och nervositet, så frågade hon vad jag är mest nervös över. Jag svarade att det är just det här med tårarna och känslorna, främst då när vi ska stå vända mot varanda och säga löftena efter prästen. Då föreslog hon att vi kunde öva på det en gång, och jag stirrade på orden på pappret framför mig och började föreställa mig oss säga det där. Och så började jag bara gråta, bara utav det, haha. Fast jag skrattade liksom samtidigt, mest åt mig själv att jag är så himla lättrörd att jag börjar lipa bara jag tänker på det...! :P

Det blev ingen övning av löftena då, utan jag får nog börja göra det för mig själv, o sedan tillsammans med min kära blivande. Så ni förstår ju nu att när jag säger att jag är rädd för att börja gråta så menar jag verkligen det! {#lang_emotions_tongue_out}

• miaik

Martinaa:

Jag förstår dig!
    Fick en inbjudan på facebook från de som hjälper oss med bröllopet. De hade lagt upp typ 10 bilder från olika bröllop och jag fick tårar i ögonen av att se bilder på stränder från ön vi ska gifta oss på...

Gissar att min hubby inte kommer att få tårar i ögonen av en sån sak.. haha!

• Martinaa

Jag behöver hjälp med en sak:

Om det är dåligt väder på bröllopsdagen så ska vi anlända bakvägen till feststället och komma nerför en trappa (alla gäster komma bli jätteförvånade och undra hur vi kom dit :P ) och då tyckte tjejen där att vi skulle spela en fin låt. Så nu behöver jag hjälp med att komma på en fin ballad/kärlekssång som vi kan anlända till.

Dock har vi tänkt att bryta låten sen och dra igång typ "I gotta feelling" eller nåt

• Loveyoutoo

Åh, kom precis hem från min möhippa!

Mina vänner lyckades verkligen överraska mig! Jättekul!

37 dagar innan bröllopet blev det alltså möhippa! Jag fick en rosa tiara med tillhörande örhängen, sedan begav vi oss till Liseberg och där fick jag ytterligare rosa att sätta på mig, nämligen en regnkapuschong med kaninöron på. Hihi! 

Jag fick en massa uppdrag på Liseberg bland annat att fotas tillsammans med Lisebergs snyggaste kille, få en tatuering ritad med bläckpenna på valfri kroppsdel och att leka "arga-leken" med någon. Hahaha!

En jättelyckad möhippa med många goa skratt!

• Martinaa
    Loveyoutoo skrev 2010-05-13 22:56:43 följande:
    Åh, kom precis hem från min möhippa! Mina vänner lyckades verkligen överraska mig! Jättekul!37 dagar innan bröllopet blev det alltså möhippa! Jag fick en rosa tiara med tillhörande örhängen, sedan begav vi oss till Liseberg och där fick jag ytterligare rosa att sätta på mig, nämligen en regnkapuschong med kaninöron på. Hihi! Jag fick en massa uppdrag på Liseberg bland annat att fotas tillsammans med Lisebergs snyggaste kille, få en tatuering ritad med bläckpenna på valfri kroppsdel och att leka "arga-leken" med någon. Hahaha!En jättelyckad möhippa med många goa skratt!
    Härligt!
  • Bettertogether
    Loveyoutoo skrev 2010-05-13 22:56:43 följande:
    Åh, kom precis hem från min möhippa! Mina vänner lyckades verkligen överraska mig! Jättekul!37 dagar innan bröllopet blev det alltså möhippa! Jag fick en rosa tiara med tillhörande örhängen, sedan begav vi oss till Liseberg och där fick jag ytterligare rosa att sätta på mig, nämligen en regnkapuschong med kaninöron på. Hihi! Jag fick en massa uppdrag på Liseberg bland annat att fotas tillsammans med Lisebergs snyggaste kille, få en tatuering ritad med bläckpenna på valfri kroppsdel och att leka "arga-leken" med någon. Hahaha!En jättelyckad möhippa med många goa skratt!
    Härligt!! :D

Jag är hundra procent säker på att min möhippa blir nu i helgen. Det är SÅ mycket tissel tassel ;) Bara de inte kör en luring och tar det idag, fredag. :| Det åskar nämligen här, och jag är livrädd för åska.
    nej, jag hoppas det blir en traditionell lördag för min del ;) Och så tror jag att jag får på mig något grönt i klädväg (alla vet vilken fantast jag är av färgen grön), alternativt något trädgårdsmästarlikt ;D

Den som lever får se ;) Nu först väntar en jobbdag med kvällspass till kl 20.

Trevlig dag alla tjejer!

• Martinaa

Hoppas du får din möhippa imorgon, för det är såå skoj! Spännande, och nervöst att veta att det finns aktiveteter för dig för en hel dag, men du har inte en aning om vad som händer härnäst!

Svar på tråden JUNI 2010 del 5