• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Bettertogether

Det vet vi inte riktigt... mindre än 20 måste det ju vara iaf eftersom vårt alternativ inte var bra.

• Skogshuggarbrud
    Martinaa skrev 2010-04-29 22:36:10 följande:
    Skogshuggarbrud: Jasså får din blivande hjälpa till med sånt pyssel? Haha! Här är det jag som pysslar ensam. Sambon är inte ett dugg intresserad av det och jag är för mycket kontrollfreak för att överlåta nånting till honom, hahaha!
    Min sambo är inte så intresserad han heller, men ber jag honom så hjälper han självklart till! Visst att jag är otroligt pedantisk jag med, men får bara visa honom hur han ska göra typ tre gånger först. Han hjälpte mig med inbjudningskorten! Blev väl ungefär 60%-40% gjorda :P, tyckte han var duktigt!

Kom och tänka på att om exakt 7 veckor idag, så här dags är vigseln typ klar! Då kommer jag vara gift. Börjar förstå de först nu, helt otroligt!

• Plutten2010

Bettertogether skrev 2010-05-01 15:33:20 följande:
    Det vet vi inte riktigt... mindre än 20 måste det ju vara iaf eftersom vårt alternativ inte var bra.

Sant! {#lang_emotions_wink} 

Några exempel:
    AV KÄRLEK
    ALLTID
    FÖR EVIGT
    ALLTID VI

Sen kan ni ju pussla med datumet så att det passar in. Vi har skrivit datumet så här; 12/6-10. Jag har också ett dubbelhjärta i vigselringen. Ser ut ungefär som på bilden här; http://www.schalins.se/uploaded_files/20090601160304inre_gravyr.jpg

• Martinaa

På jobbet idag (jobbar i butik) kom det in en kille iförd en blå… sparkdräkt mer eller mindre, samt ett par solglasögon av äldre modell. Jag hann reflektera över denna udda utstyrsel en kort sekund innan han kom fram till mig och frågade om han fick ”bjuda damen på lite godis”. Så drog han ut ett godishalsband som satt runt halsen, och då förstod jag vad som var på gång. Hans kompisar stod bakom och fnittrade och tog kort. Det märks att det är bröllopstider nu!

Ingen av era karlar som haft svensexa idag??

• April 99

vad bra med en ny tråd! Saknade er att bubbla med då jag snabbt kikade in förra veckan och upptäckte att den var stängd. ja ja åter i sin ordning!

i går hade blivande mannen vår son hela dagen så ajg sprang runt i göteborg o fix såååå mycket fixat (+ fikat hemma hos en kompis)

*sonen byxor, stjorta och slips (blev sååå söt i det!!!)

*strumpeband, trosor, strumpbyxor

*Album att scrappa till gästbok (perfekt för oss. vita utsidor med ett "plast"pärm runt, spiral med svarta sidor innut i) så den ska jag sitta med idag :)

*sidenbandet som jag ska knyta klänningen med

*tack-stämpel i samma stil som inbjudan

*Plus lite annat smått o gott

presenter till de som hjälper till diskuterar ni...
    blir nog presentkprt som riktar sig personligen till de olika inblandade.
    *presentkort på pappersakatemin eller panduro för min pysslehjälpande kompis
    *toasparet väntar barn så de blir nog typ barnenshus eller liknande.
    *sen vet jag inte riktigt vilka mer som ska ha, fotografen, servetrisen, de som ska sjunga o ev. spela får ju en slant o kanske nått litet symboliskt, typ en blomma eller choklad. Resten är de närmsta så de får man väl bjuda igen helt enkelt! :)

• Skogshuggarbrud

Jag har en fråga till er alla...

Har börjat skissa på festprogrammet och kommit en bra bit på vägen med själva innehållet. Problemet är bara, hur ska man sätta ihop det?

Kommer skirva ut de så de blir ett liggande A4, med text på båda sidorna. Blir sammanlagt 10 papper. Funderade på att häfta, men de är ju hur fult som helst. Kan man sy de på symaskin eller ska man göra de för hand? Hur gör ni?

Vill gärna ha ett litet sidenband runt sen, men man kommer ju se själva ihopsättningen iaf. Usch, vilket I-landsproblem :P

Kram på er!

• Plutten2010

Skogshuggarbrud skrev 2010-05-02 13:32:22 följande:
    Jag har en fråga till er alla... Har börjat skissa på festprogrammet och kommit en bra bit på vägen med själva innehållet. Problemet är bara, hur ska man sätta ihop det? Kommer skirva ut de så de blir ett liggande A4, med text på båda sidorna. Blir sammanlagt 10 papper. Funderade på att häfta, men de är ju hur fult som helst. Kan man sy de på symaskin eller ska man göra de för hand? Hur gör ni? Vill gärna ha ett litet sidenband runt sen, men man kommer ju se själva ihopsättningen iaf. Usch, vilket I-landsproblem :P Kram på er!

Vi kommer ha ett cerise papper som omslag sedan kommer vi ha vanliga vita papper i festprogrammet. För att hålla fast de kommer vi "bara" knyta ett fint band längs ryggen, inget häftande eller så alltså.

• Converse

Vi kommer inte heller häfta utan lägger ett band runt ryggen bara.

• Bettertogether

Ja, kan man sy ihop dem???

Svar på tråden JUNI 2010 del 5