• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Martinaa

Skogshuggarbrud:

Självklart ska du vara med på listan också, sitter dock vid fel dator just nu, men påminn mig igen om du inte är uppe inom ett par dagar.

Idag har jag pysslat med bordsplaceringshållare. Hoppas att de blir bra, men är lite orolig att de inte kommer "hålla ihop". Men det återstår att se :) Hur jag gör dem kommer jag blogga om på brollopspyssel.blogg.se så småningom! :)

• miaik

Idag fick vi vår slutgiltiga "körschema" för bröllopet, känns suuuperspännande! Dock lite väl spännande med tanke på det där jäkla askmolnen som spökar.. Vi MÅSTE verkligen ta oss till Thailand, jag skulle bli så otroligt ledsen om vårt bröllop inte skulle bli av pga det.

• Loveyoutoo

För några dagar sedan köpte jag presenter till de som ska hjälpa oss på bröllopet. Det är så kul att köpa presenter! Det blev smycken till tärnan, fina glas till min vän som hjälper till med dukningen och glasundelägg i färgat glas till vår bestman. Nu är det bara vår toastmaster kvar.

Ska ni ge någon liten present till varje gäst på bröllopsfesten? Vad i så fall? 

• Converse

Martinaa: bra att du tog över, jag letade bara orkar inte uppdatera och göra fint som dig.

Loveyoutoo. Vi har gjort varsin cellofanpåse med band i färgtemat till varje plats och i den 5 stycken mandlar som är drageerade. sedan kommer vi skriva i festprogramet om storyn till dem: att de står för hälsa, lycka osv osv och hur det gavs förr.

• Plutten2010

Till gästerna har vi köpt små cellofanpåsar från Calligraphen (har likadana till bröllopsriset i kyrkan) och ska lägga sådana här chokladhjärtan i;
    http://www.venusshop.se/product_info.php?cPath=95&products_id=440

Till tärnan (min syster) och toastmadame ska vi nog köpa presentkort på spa eller liknande. Till best man/toastmaster (m2b´s bror) vet vi inte riktigt ännu..

• Bettertogether

Usch så förlöjligad jag känner mej :( M2b's kompisar har frågat en massa underliga frågor av mej via fb; är han rädd för höjder? Är han rädd för småkryp? Är passet i bruk?... så jag har snällt svarat på frågorna (nej på alla), och frågat lite vad de ska hitta på och vilket datum de tänkt. Nu har jag fått nästan elaka svar tillbaka om att de ska på knypplingskurs utomlands och sedan vidare till ett annat land, och allt detta dagen före bröllopet. Ok, jag fattar ju att han bara skämtar, men jag känner mej riktigt förlöjligad iaf. :( Det är en sånhär situation jag skulle beklaga mej för min m2b hur dum jag känner mej, MEN INTE ENS DET KAN JAG JU GÖRA!!! :(

• Smilla82

Åh, en ny tråd, så bra!

Jag kan väl också lägga till lite fler uppgifter om oss. Såg att vi som så många andra som gifter sig just den 19 juni har färgtema ljusrosa, vårgrönt och vitt. Verkar vara ett väldigt populärt färgtema {#lang_emotions_smile}

Vi sitter också just nu och finurlar på vad vi skulle kunna ge i present till brudföljet. Tärnan känns ju väldigt lätt, typ ett smycke. Men till bestman känns det mycket svårare. Vi vill absolut inte ge något som ger för mycket "minne" av bröllopet. Alltså saker som man kanske inte har framme pga av det står ingraverat "till minne av vår bröllopsdag" eller liknande. För det kommer inte han (eller hans sambo vara intresserade av). Så manschettknappar med "best man" skrivet på dem fungerar alltså inte. Dessutom är det ju en kille på 30 år och alla saker vi kan tänka på det har han ju redan (manschettknappar, fickplunta....). Så vad kan vi ge? 

Jag vill så gärna även veta om och när jag får en möhippa. Men jag fattar inte varför alla (vänner och familj) ska vara så snäsiga och elaka när jag drar möhippa m.m. på tal. Det är inte så att jag försöker luska ut något eller försöka bestämma något. Jag bara vill prata lite om mina förhoppningar eller om hur nervös jag är. Bara helt vänligt. Men varje gång så får jag snäsiga svar som "du ska inte bry dig om detta, du har inget att säga till om" eller något annat dumt. Får man inte ens lov att prata om möhippor överlag?

Imorn är det bara 51 dagar kvar!! 

• Bettertogether
    Smilla82 skrev 2010-04-29 08:51:41 följande:
    Åh, en ny tråd, så bra! Jag kan väl också lägga till lite fler uppgifter om oss. Såg att vi som så många andra som gifter sig just den 19 juni har färgtema ljusrosa, vårgrönt och vitt. Verkar vara ett väldigt populärt färgtema .  Vi sitter också just nu och finurlar på vad vi skulle kunna ge i present till brudföljet. Tärnan känns ju väldigt lätt, typ ett smycke. Men till bestman känns det mycket svårare. Vi vill absolut inte ge något som ger för mycket "minne" av bröllopet. Alltså saker som man kanske inte har framme pga av det står ingraverat "till minne av vår bröllopsdag" eller liknande. För det kommer inte han (eller hans sambo vara intresserade av). Så manschettknappar med "best man" skrivet på dem fungerar alltså inte. Dessutom är det ju en kille på 30 år och alla saker vi kan tänka på det har han ju redan (manschettknappar, fickplunta....). Så vad kan vi ge? Jag vill så gärna även veta om och när jag får en möhippa. Men jag fattar inte varför alla (vänner och familj) ska vara så snäsiga och elaka när jag drar möhippa m.m. på tal. Det är inte så att jag försöker luska ut något eller försöka bestämma något. Jag bara vill prata lite om mina förhoppningar eller om hur nervös jag är. Bara helt vänligt. Men varje gång så får jag snäsiga svar som "du ska inte bry dig om detta, du har inget att säga till om" eller något annat dumt. Får man inte ens lov att prata om möhippor överlag? Imorn är det bara 51 dagar kvar!! 
    Ja, jag har tur att jag har en m2b som jag kan prata möhippa med :) Han lyssnar och lugnar mina nerver. :)

Och på tal om det, nu har ÄNNU en av mina vänner blivitvänner på facebook (två till som inte alls känner varandra från förr) ;) SPÄNNANDE!! :D

• Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-04-29 07:45:19 följande:
    Det är en sånhär situation jag skulle beklaga mej för min m2b hur dum jag känner mej, MEN INTE ENS DET KAN JAG JU GÖRA!!! :(
    Det är ju det du har oss till!

Jag har just suttit och målat mina små trolldegshjärtan jag gjorde igår som är till bordsplaceringen. Resten får jag nog måla imorgon dock.

För mig, och alla andra 5-junibrudar, är det bara 36 dagar kvar!

• Skogshuggarbrud
    Martinaa skrev 2010-04-29 20:03:21 följande:
    Jag har just suttit och målat mina små trolldegshjärtan jag gjorde igår som är till bordsplaceringen. Resten får jag nog måla imorgon dock.
    Jag gjorde precis samma sak igår, har dock ungefär hälften kvar att måla. Min kära m2b ansåg att han inte hade tid att hjälpa mig att göra dem själv och gick därför och köpte färdiga på panduro. Blev lite dyrare än jag tänkt, men sparade en hel del tid. Vi jobbar om varandra så ofta så vet inte när de hade blivit av att vi hade hunnit sätta oss ner ihop och göra de annars.

Hur går de för er andra?!

Svar på tråden JUNI 2010 del 5