• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-06-21 09:19:47 följande:
    Vi har haft en härlig helg i stugan med grill, spel, vin, skratt och mys tillsammans med bästisen med sambo. Och vovven har badat och blivit bortskämd Nu ska jag snart åka och titta på flygplan

Låter som en ljuvlig helg.

• Sonja68

Blommis: ! Huvva så rädd du måste ha blivit. Dessa ungar...
    Jag blir alldeles kall när jag läser.

Ninnis; vad fin helg ni verkar haft

Lanovia: Verkar ju onekligen som att lilla E inte gillar något med miljön där babysimmet är. Jag skulle inte heller fortsätta gå dit om hon reagerar så där. Vi hade också något barn i vår grupp som inte gillade vattnet, så det där att ALLA bebisar ÄLSKAR vatten, det tror jag inte riktigt på.
    Vad tycker hon om att plaska o bada hemma i balja/badkar?
    Ni är inte alls dåliga föräldrar!! Tänk alla som bor massor med mil från babysim och inte har möjlighet att gå på det, inte är väl dom dåliga föräldrar för det?!
    Min T gick på babysim och älskade det.
    K gick också, men var inte lika överförtjust. Hon fick dessutom problem med sitt varande sår från TBC-sprutan, så hon gick aldrig färdigt kursen. Så hon lärde sig aldrig dyka. Men det gjorde ju inte jag heller, för inte fanns det babysim när jag var bebis. Och jag har lärt mig simma. Fast lite senare än min T, men vad gör det?
    Jag ser att K inte är lika "som en fisk i vatten" som T, men det finns alla möjligheter att hon blir det så småningom. Hon har gått både minisim och lek o plask, och sen finns det simskola och DÅ brukar det lossna.
    Så OROA dig inte Lanovia

• lanovia 08

Sonja vi har inte testat badbalja sedan vi började på babysim, har tyckt att när hon är så liten räcker det att bada en gång i veckan. Men innan älskade hon det, då skrattade hon i baljan och skrek ilsket när vi tog upp henne.

Det är så vi också försöker tänka, vi lärde oss ju simma när vi var lite äldre och inte tusan har det varit några problem. Som min kloka mor sa, bättre att ni håller upp en stund nu än att vi får kämpa i 3-4 år för att E blir rädd nu.
    vi dök ju med henne förra gången och då grät hon när hon kom upp ur vattnen så förmodligen är det kanske det som hon inte gillade och som satte skräck i henne igår. Ingen aning men hon skall helt klart slippa det om det är det som är bäst för henne.

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-06-21 10:39:56 följande:
                                  Minus.

*KRAMAR SUPER JÄTTE HÅRT*

• Hvidbrud

Nej nej nej nej nej!!!!! Käraste finaste blommis, fy för den lede vad tråkigt! Nä! Kramar om hårt och länge och tänker inte skäppa taget på länge.

Minus.
  • ingenjörsbruden

Åhh käraste Blommis...
    *svepa in dig i en stooor o gosig filt, häller upp en stor kopp the till oss båda o slår mig ner brevid på punchverandan*

• Hvidbrud

Babysim=bra föräldrar Var kommer den liknelsen från? Att vara lyhörd och respekterande tror jag betalar sig i längden. De för väl snacka som de vill, de som smider pångar på nyblivna föräldrar som vill sina barn det bästa.

• Sonja68

Minus.

Nää... fy... skit också... *kramar jättehårt* ♥

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...