Hej!
Får se hur länge jag hinner skriva…
Har haft ett par riktigt sköna dagar nu och det känns som det vänt. =) Igår kom min syster ner och var här i fem timmar och hjälpte till. Lilleman passade dessutom på att sova i 2h så vi hann vara ute i trädgården bara syrran och jag och beskära rosor och rensa ogräs – mysigt!! Sedan låg vi på en filt i skuggan med lilleman. Även idag sov han 2½h mitt på dagen så jag hann ta en långpromenad på 40 min, göra lite knipövningar och svara på mail. Tänk att det gör så stor skillnad de där timmarna på egen hand!
Hoppas konferensen var bra Fru E och att mäklaren har fått många intressenter vid sin rundringning. Lyckades du avstå alkohol utan att väcka misstankar? (Tänk att det fortfarande är så, att det är någonting mysko när man inte vill ha alkohol!)
Ankan – kan du inte ge honom en upplevelse? Typ bio, go-cart, massage, hotell-weekend (om du vill slå på stort)?
Lanovia, vad skönt att din man supportar dig i din träning! Och att du hann hem precis lagom till matningsdags!
Shit, vad mycket de där föräldrarna du kände hittat på! Där kan man ju faktiskt undra om de hinner njuta av nuet? Själv har jag tänkt att vi ska ta det lugnt hela sommaren, sen kanske det blir babysim och öppna förskolan till hösten. Max. Förutom promenader med föräldralediga kompisar då…
TACK Blommis för ditt inlägg om det här med att njuta av spädbarnstiden, krav hit & dit och att känna sig stressad över att tiden går så fort och snart har man bara minnena kvar. Du lyckades verkligen skriva på pricken så som det är. Vet inte vem som skrev det men håller med om att du borde skriva krönikor i en landstäckande tidning, hatten av. Eller varför inte ge ut alla dina samlade klokheter här på BT i bokform? (www.vulkan.se)
Och ja – visst är det vackert ute nu? Här blommar körsbärsträd och hägg, tulpanerna är fortfarande fina samtidigt som ljuvliga gullvivor tittat fram. Det är verkligen helt underbart med vår.
Daa, fortsätter hålla tummarna stenhårt. Kräkkänslor av tandborstning låter ju i alla fall lovande. =) Snygg i håret nu?
Fru Sy, vad skönt att ni ändå är igång med utredningen nu. Förhoppningsvis får ni något slags besked så småningom även om jag förstår att det är jobbigt också att det inte fungerar ”av sig själv”. Håller tummarna för att ni gör en Lanovia!!
Läskigt med sån där åska förresten, huga.
Hvidis, mums för mjukglass! *vill också ha!* (Också ett tecken på att det går åt rätt håll, jag börjar få aptiten åter. Trots att jag i vanliga fall är både ett matvrak och godismonster har jag inte varit sugen på någonting alls sedan förlossningen och knappt brytt mig om att äta.)
Hoppas du hade riktigt trevligt hos din kompis Fru Bygg!
Fjällbruttan, vet inte vad jag ska säga men jag hoppas det löser sig med både maken och farfar. Är helt imponerad av dig som har en nyföding plus tre barn till!!!
Hur gick utvecklingssamtalet Sonja? Och hur går det med systembytet? Nyfiken som jag är undrar jag vilket system ni byter till? Vad duktig du är som kommit igång med träningen så bra!
Ninnis, Gotland är underbart! Vi var där flera gånger när jag var liten och sedan var maken & jag där en vecka för några somrar sedan. Jättemysigt! Visby är ju underbart, liksom Fårö (jättefina raukar där). Kan också rekommendera en tur till Stora och/eller lilla Karlsö. Fint! Lojsta hed var dock en besvikelse, såg inte ett enda russ! Men ni kan ju ha bättre tur förstås! =)