• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

Åååh, jag skulle så gärna vilja hålla i en sådan där pytteliten apa som kniper sig fast om fingret! En mini-herr Nilsson!

fast riktiga Herr Nilsson var visst en rätt lömsk jäkel och bet Inger så hon har ärr fortfarande.

• Fru E

Blommis-går man via landstinget har du 6 poäng som du kan disponera, ett försök med äggplock kostar 2 och ett frys kostar 1 poäng. Så tanken är att du kan mixa och matcha med vilka försök man vill göra bättre. Har man bara 1 poäng kvar men inga ägg så behöver man bara betala halva summan för ett helt försök med äggplock tex

Ninnis-försöker att hitta tillbaka men tycker att tankarna är det allra svåraste denna gången som tär på mig. Att inte veta är inte min grej och inte speciellt om sådana här saker som man sett som självklara men men

• Ninnnis

Jag förstår att det är jobbigt, EA. Väntan och ovisshet är nästan det värsta... Du kanske skulle kunna gå och prata med någon? Erbjuds det via kliniken?

*skickar en massa positiv energi och varma kramar*

• passionsblomman

EA, ja juust det, det var så det var! Undrar om de gör olika på olika ställen, för min läkare sa att de som går via landstinget "får bara två försök" och det stämmer ju inte alls med poänggrejen som ju räcker till tre hela IVF-er om man tar två poäng till varje.

Jag förstår precis din frustration och väntan och ovissheten ÄR det värsta. Helt jävligt är det.
    Och jag förstår om du inte ens vill tänka på något "nästa steg" men undrar ändå ifall ni pratat om framtiden något och kanske tom bestämt vad ni gör härnäst? Eller slickar du såren fortfaradnde och vill slippa sådana frågor?
    (så kände jag förut iallafall "åh vad tråkigt-vad gör ni nu" i samma andetag liksom. Inget ville man ju säga då. Jag tänker ägna mig åt att vara ihopbruten ett tag till innan jag går vidare.)

• Fru E

Blommis-vi har en plan redan så det är ingen fara, lite av det som håller en uppe med att ha en plan. Vi ska göra ett FET efter sommaren när de öppnar, ev i augusti om indianerna tajmar bra eller september. Sen antar jag att vi gör så många FET som äggen räcker till och sedan ja det vette gudarna.
    Frågade maken lite löst om adoption men det är så svårt att få ur honom känslofrågor nykter så fick mest svaret att "det känns fel" men förstod aldrig vad det var som var fel......vi har en kompis som är adpoterad så vi har det i närheten men jag ska försöka dra ur honom lite till i helgen. Eller ev be en killkompis som är bäst på att prata att luska lite, han vet om allt och maken har kanske lite lättare att prata med honom

• Fru E

Ninnis-jag vet faktiskt inte om de har den tjänsten, men nu stänger de ju ändå.....har funderat på det flera gånger men inte kommit längre
    Fick igår huvudvärken som jag hade efter förra försöket med, bläää och då varade den nästan en hel vecka och tabletter lindrade inte helt

• Fru E

Blommis-jag vet inte om man får olika många försök i varje landsting, kan vara så

• Fru Bygg

Tack alla för era fina kommentarer om mig och byggbranschen! Det värmer!
    Nu känns det bättre. Maken kom hem sent igår och efter ett tag i hans famn så kändes allt bättre.

Idag ska E och jag köra och hämta hennes kusiner från skolan (de är 7 och 9 år gamla) och sen ska vi busa hela eftermiddagen. Det ska bli så skoj!

Imorgon åker vi till Blekinge och besöker mina föräldrar. Ska bli så skoj att träffa dem och jag vet att de längtar efter E.

• Fru Bygg

Bjuder Fru E på en stor kram och ytterligare en B&J-glasspinne. Man kan aldrig få för mycket utav glass!

• Fru Bygg

Hoppas på en glad gubbe för Blommis!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...