• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

EA, ja FET känns ju som ett rätt naturligt val när ni har så många eskimåer! Det vore väl ändå jäkligt konstig tycker jag med era siffror om det inte skulle ta sig tredje gången gillt!  Fast att livet är oförutsägbart och orättvist har vi ju alla sett exempel på.

Nåväl. Nu händer det ju en hel massa för er med flytt och renovering och så, så jag tror din sommar kommer att vissla förbi ganska fort faktiskt. Den där trädgården tillexempel....

• Ninnnis

EA, du kanske hinner få tag i någon att prata med innan sommaren ändå, om du känner att det hade kunnat hjälpa?

Det måste bara bli tredje gången gillt i augusti! Och huvudvärken ska bara hålla sig borta, den gör ju bara saken värre 

• Ninnnis

Bra att det känns bättre nu, Fru Bygg. Ha det så trevligt med alla barnen och i Blekinge!

• Fru E

Ninnis-den är farligt god

Förresten är det värt att lägga pengar på granitbänkskiva maken har snöat in sig på det och jag kan hålla med om att det är praktiskt men det är rätt stor skillnad i pris på laminat och granit........är det värt pengarna om man ser det på längre sikt?

• passionsblomman

Nehej, detta går inte! Nu får det vara färdigsuttet. Vi har osågad ved och oklippt gräsmatta, oplanterad Magnolia och en massa annat därute i trädgården. Och det ska bli 25 grader varmt ute sa de på väderrapporten igår. Bäst jag ser till att komma ut. Ikväll ska vi åka ända till Västervik för sonen spelar match (klockan 19 en vardag och över 7 mil härifrån... )

Ha en bra dag alla!

• ingenjörsbruden

Kutar in snabbt som tusan.....

har seminakna jubbepågar (den äldste är yngre än mig så då är det pååågar) i trädgården.....o solen gassar!

Fru Bygg: säger amen till allt du skrev om byggbranschen....är alltid så roligt att knäppa gubbarna på näsan när de tror man är dum!

Busan gastar.....massa

• Daa

Hej på er!

En jättestor kram och en glass härifrån också till fru E.

Fru Bygg: Jag blev också såhär när jag läste om fördomarna mot kvinnor i er bransch. Igår var det ett inslag i de lokala nyheterna om att tjejer som utbildat sig till målare har väldigt svårt att få jobb i jämförelse med killarna. Dessbättre var det idag ett inslag om ett måleriföretag som de senaste åren anställt kvinnor och är mycket nöjda.

Ninnis: vilken fin människa du är som går med på att följa chefen på spa!

Blommis: aaargh för seg gubbe!

Sonja: kul med föreställning. Och en liten shetlandsponny!

*vinkar till och kramar på Ingis*

Alltså, om fikaträff i skåneland... Maken och jag har ju lite planer på att ta oss ner till Skåne i sommar, men det är ju först under semestern (sannolikt andra veckan, möjligtvis men inte troligt första, i juli). Om alla ni skånetöser är ute och ränner då får vi ta oss en funderare, för mitt huvudargument för att åka bil så långt är ju att få titta till i alla fall några av er...

• Daa

Det är så skumt här! Alltså, jag blir av och till vansinnigt trött och det är ju inget konstigt med det. Det konstiga är att många av mina arbetskamrater hasar omkring och verkar ännu tröttare. Igår var det till och med någon som påpekade att jag verkade så pigg!

• Fru E

Daa-vi är hemma men kaos råder i nya huset och flyttkartonger i det gamla så kanske jag kan ta mig någonstans

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...