• glaca

21 augusti 2010

Jag vet att jag inte är ensam...
    Jag vet att det kommer fler.

Ska vi "hänga" här tillsammans? 

• Svar på tråden 21 augusti 2010
  • Bride in leather

Jag blev hippad igår:)Vi var först i Lund där jag fick på mig en djävulsoufit bestående av röd klänning och röda horn med slöja,samt en piska och handbojor.Fick även på mig en gul väska där det stod Kattis Möhippa,den var laddad med cider,läsk,tuggummi,halstabletter och plåster samt en lapp från min kompis som inte kunde vara med.Vi gick ner på Stortorget och tog en cider sen vidare med bussen till Dalby för vidare transport med bil upp till min kompis barndomshem där grillning,lekar och uppdrag tog vid:)Jag skulle rita en stor snopp på ett papper.Efter ett tag kom kompisen ut med en plansch som hade en kille på sig.Där skulle jag sen fästa snoppen så bäst jag kunde med en scarves för ögonen:)Både uppåt och neråt.Fick den nästan rätt under många glada skratt:)Sen tog de fram ett papper där de skrev ner några olika ord och med dessa ord skulle jag sen skriva ihop en dikt på 3 minuter,jag som inte alls är bra på det fick ihop det på 1,43 haha och den ska sen läsas upp på bröllopet.Sen fick jag fingerfärger och på 30 sekunder skulle jag måla min m2b,det blev grymt bra*s*.Under tiden grillades det fläskkarre och kokades nypotatis och vi drack cider/läsk.När maten var färdig så gick vi in och åt.Vi hade förutom köttet och potatisen även sallad,bearnaisesås,chilidressing.
    Cider,öl,läsk,snapsar av olika slag till detta.God mat och roligt sällskap.Efter maten var det dags för studsmattehopp,herregud säger jag bara vilken grej man flög som en vante emellanåt haha.Godis,chips,ostbollar(som är min favvo)dukades fram tillsammans med mer dricka bland annat någon limesprit från Thailand,mums.Vi kunde sitta ute ganska länge men sen när det blev för kallt gick vi in och fortsatte.Efter ett tag påbörjade vi sminkningen samt hårfixandet.Som tur var hade jag med ombyte då min svägerska inte tänkt på det så hon fick låna det av mig.Ena kompisen där var kvällens makeupartist,kul att bli sminkad av någon annan.När vi var färdiga så kom brorsan för att hämta oss,han fick även agera fotograf så vi fick en bild på alla.Sen in i bilen och vidare till Björka Loge för dans till Black Jack samt discomusik.Piskan och handbojorna fick mycket uppmärksamhet och jag fick piska några killar;)Vi dansade tills Björka stängde vilket är klockan 2.Jag och kompisen övade på bröllopsvalsen till Black Jack.Brorsan kom och hämtade oss klockan 2 och sen körde han mig och svägerskan hem.Väl hemma så sminkade vi av oss och stöp i säng vid 3tiden:)

Jag hade en helt underbar dag:)

• Ingvarsson

o vad skönt, allt verkar gå efter planeringen.

det ända är att fixa en klänning till min mor.......

• gruyerienne

Blev lite långt, men jag var tvungen att skriva av mig lite...

Va trött jag blir på att många inte verkar ta vårt bröllop på allvar. Tror att det är flera av våra vänner som ser det som vilken fest som helst. Varje år i Augusti brukar jag och min m2b organisera en födelsedagsfest då vi båda fyller år i Augusti. Det brukar bli grillfest där folk tar med sig eget dricka, alltså ingen fin fest med bordsplacering eller så. Men detta är ju vårt bröllop!

Klädkoder är dom inte så bra på i Schweiz, min m2b vittne (marshalk) vägrar ha kostym, och flera andra har tittat konstigt på oss när vi sagt att svenskarna kommer komma i kostym/klänning, för oss är det ju ganska självklart att klä upp sig till ett bröllop!

Häromdagen fick vi ett mail från ett par som säger att tyvärr så kan dom bara komma på ceremonin för dom har blivit inbjudna till en väldigt nära väns 40-års kalas samma dag och har valt att gå på den på kvällen. Och idag fick vi ett mail från en annan som undrade om det var ok att ta med sig pojkvännen (som inte var bjuden, dom var ju inte ens tillsammans när vi skickade ut inbjudningarna, eller när OSA gick ut!!! Alltså väldigt nytt förhållande.) Har ingen lust att ha massa folk jag aldrig har träffat, det är redan ett par stycken. Vad svarar man? Det kostar ju en hel del per kuvert, och vi har verkligen snålat på mycket för att få ihop det och sen behöva betala flera hundra för nån man inte alls känner eller har hört talas om, känns fel. Överreagerar jag?

Festhäftena är ju klara (med beskrivning av varje gäst (på 3 språk!)), bordsplaceringen är klar, namnskyltar och allt är redan utskrivet. Det var en mardröm att få ihop bordsplaceringen med alla olika språk. Vill ju inte vara taskig å säga nej, men jag tycker det är lite i senaste laget, mindre än 2 veckor innan vi åker ner. Min m2b tycker inte att jag ska ta allt så allvarligt, det finns ju plats för en till eftersom dom andra två inte kommer. Jag tycker mest att det är så dålig stil! 

• Bride in leather
    gruyerienne skrev 2010-08-03 22:41:09 följande:
    Blev lite långt, men jag var tvungen att skriva av mig lite... Va trött jag blir på att många inte verkar ta vårt bröllop på allvar. Tror att det är flera av våra vänner som ser det som vilken fest som helst. Varje år i Augusti brukar jag och min m2b organisera en födelsedagsfest då vi båda fyller år i Augusti. Det brukar bli grillfest där folk tar med sig eget dricka, alltså ingen fin fest med bordsplacering eller så. Men detta är ju vårt bröllop! Klädkoder är dom inte så bra på i Schweiz, min m2b vittne (marshalk) vägrar ha kostym, och flera andra har tittat konstigt på oss när vi sagt att svenskarna kommer komma i kostym/klänning, för oss är det ju ganska självklart att klä upp sig till ett bröllop! Häromdagen fick vi ett mail från ett par som säger att tyvärr så kan dom bara komma på ceremonin för dom har blivit inbjudna till en väldigt nära väns 40-års kalas samma dag och har valt att gå på den på kvällen. Och idag fick vi ett mail från en annan som undrade om det var ok att ta med sig pojkvännen (som inte var bjuden, dom var ju inte ens tillsammans när vi skickade ut inbjudningarna, eller när OSA gick ut!!! Alltså väldigt nytt förhållande.) Har ingen lust att ha massa folk jag aldrig har träffat, det är redan ett par stycken. Vad svarar man? Det kostar ju en hel del per kuvert, och vi har verkligen snålat på mycket för att få ihop det och sen behöva betala flera hundra för nån man inte alls känner eller har hört talas om, känns fel. Överreagerar jag? Festhäftena är ju klara (med beskrivning av varje gäst (på 3 språk!)), bordsplaceringen är klar, namnskyltar och allt är redan utskrivet. Det var en mardröm att få ihop bordsplaceringen med alla olika språk. Vill ju inte vara taskig å säga nej, men jag tycker det är lite i senaste laget, mindre än 2 veckor innan vi åker ner. Min m2b tycker inte att jag ska ta allt så allvarligt, det finns ju plats för en till eftersom dom andra två inte kommer. Jag tycker mest att det är så dålig stil! 
    Jag blir också väldigt förvånad.Precis som om det är en vanlig grillfest liksom.

Jag hade sagt nej.Ni har ju redan gjort program m,m.

• ElinoMartin

Vi har det mesta klart nu, så SKÖNT! Bara skriva ut vigselprogram, ska inte ha några festhäften för det är buffé så ingen meny behövs och känns som ett för stort projekt att skriva om alla gäster hur kul det än är...är fö NERVÖS!!! :) 2,5 veckor kvar brudar!

• PerSan

anoli skrev 2010-08-01 15:10:29 följande:
    Även jag blev hippad igår, superskoj och överraskande!Vi har ett festhäfte per person.. inte riktigt kommit fram till hur vi gör med småbarnen, men dock inte ett vigselprogram per person. Tänkte trycka upp 50 st och vi har 77 gäster..

Blir också hippad  lördags :)

Hade en helt underbar och väldigt oförglömlig dag ;)

Vi ska oxkså ha ett häfte per person!!

• Ingvarsson

Är det någon som vet om det finns någon sida på internett där man kan lyssna på svenska psalmer. Vill ju så gärna kunna psalmerna som vi har valt...

• glaca

anoli skrev 2010-08-01 15:10:29 följande:
    Även jag blev hippad igår, superskoj och överraskande!Vi har ett festhäfte per person.. inte riktigt kommit fram till hur vi gör med småbarnen, men dock inte ett vigselprogram per person. Tänkte trycka upp 50 st och vi har 77 gäster..

Jag har gjort både vigselprogram och middagsprogram åt barnen. I vigselprogrammet är det bilder som förklarar vad som händer, och middagsprogrammen har en massa pyssel. Ett j-la jobb har jag lagt ner, det vill jag lova... men jag kan dela med mig.

• glaca

Ingvarsson skrev 2010-08-04 12:20:58 följande:
    Är det någon som vet om det finns någon sida på internett där man kan lyssna på svenska psalmer. Vill ju så gärna kunna psalmerna som vi har valt...

www.kyrkomusik.se

Svar på tråden 21 augusti 2010