Petrah skrev 2010-05-30 17:01:02 följande:
Håller med. Vi splittar inte på par ,även om vi skulle vilja då vissa gäster vi hellre hade velat bjuda har fått strykas pga partners vi aldrig har träffat. Men skulle jag bli bjuden på ett bröllop (förutsatt att de inte känner eller har träffat min partner) skulle jag gå själv. Vi är tillsammans, men vi sitter inte ihop! Jag är även helt kapabel till att ha roligt utan min man, tänka sig!
DEt kanske bara är jag som tycker detta låter konstigt, men ni har alltså valt att inte bjuda vänner ni tycker om pga. att ni aldrig träffat deras respektive? Kan inte bröllopet vara ett bra tillfälle att träffa dem då? Alltså, jag förstår ju att man inte kan bjuda hela världen på sitt bröllop och ibland får man prioritera, men på ditt inlägg låter det som enda anledningen är att ni inte vill bjuda in folk ni inte träffat innan, eller missförstod jag dig? Tycker bara att det ibland finns en hemskt trist attityd till okända människor i Sverige... Främlingar är vänner man ännu inte känner säger man ju ibland, och det kanske man ska tänka lite mer på speciellt vid sådana här tillfällen som bröllop.
Klart att man kan roa sig utan sin partner, men just formella fester, och i synnerhet bröllop som är Den Stora Hyllningen av Tvåsamheten är kanske inte rätt tillfälle, och framförallt tycker jag det är upp till paret i fråga att bestämma om och när man vill roa sig var och en på sitt håll. Får man en inbjudan där bara den ena är bjuden så har ju någon annan bestämt åt en! Riktigt illa är det tycker jag att bara bjuda den ena i ett etablerat par.
Till TS, så tycker jag att du får känna efter hur du vill göra, jag tycker att du ska försöka förklara för din styvbror hur du känner, men om det ändå inte är möjligt att din pojkvän kan komma får du avgöra om du tycker det känns okej att gå själv, tycker inte du "måste " tacka nej till inbjudan av princip, även om jag tycker det är ett trist sätt att bjuda in folk till fest...