• Fröken Skruttis

Bröllop 2011 Göteborg.

Vi ska slå till den 20 Augusti 2011.

Någon annan som planerar bröllop inför 2011?

• Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.
  • lovvydovvy

Vi ska också gifta oss nästa år, den 3 sep. Festen blir på Stora Holms Säteri men det är det enda jag bokat. Väntar med att börja planera resten tills det är ett år kvar, skulle nog hinna tröttna själv och trötta ut alla andra med tjat annars...

• Nathis
    Lingonkvisten skrev 2010-06-23 09:31:46 följande:
      Hej, Gifter mig i nu i oktober har bestämt mig för en Lillyklänning.Det finns en butik i kungälv, Helens Brud och Bal dem har Lilly, inte alla modeller men ganska många.
    Tack för tipset! Får ta mig upp till Kungälv och kika!

Hur går det för er andra?

Själv går jag fortfarande och väntar på att få boka kyrkan den 1/9, vill ju boka nu! Jag är ett planeringsfreak! Älskar verkligen att ordning och reda samt att vara ute i god tid Fast nu vet jag liksom inte i vilken ände jag ska börja i, och vill ändå sätta igång, avskyr verkligen att känna mig stressad och vara ute i sista minuten och panik fixa saker.

• Happypuppy

Nathis; Vill du ha hjälp så hör gärna av dig. Det är alltid skönt att kunna bolla idéer och annat med någon i samma sits..

Vi har sagt tidigast 2011, men vet inte om det kommer bli av. Hur som helst vet jag att jag vill att det ska vara Örgryte Gamla (är född och uppvuxen i Örgryte samt döpt i kyrkan). Klänningen är köpt, men ska modifieras lite.

Självklart hjälper jag gärna er andra oxå om ni vill..

• Nathis
    Happypuppy skrev 2010-07-01 10:01:16 följande:
    Nathis; Vill du ha hjälp så hör gärna av dig. Det är alltid skönt att kunna bolla idéer och annat med någon i samma sits..Vi har sagt tidigast 2011, men vet inte om det kommer bli av. Hur som helst vet jag att jag vill att det ska vara Örgryte Gamla (är född och uppvuxen i Örgryte samt döpt i kyrkan). Klänningen är köpt, men ska modifieras lite.Självklart hjälper jag gärna er andra oxå om ni vill..
    Oh så snällt! Tar tacksamt emot alla tips och ideér som jag får! Vi vill också gifta oss i Ögryte Gamla Kyrka. Vi bor alldeles i närheten av krykan, det kanske du också gör ? =)
  • Happypuppy

Nathis; mina föräldrar bor ganska nära gamla TV-huset (antar att du vet var jag menar..) och själv har jag bott i kallebäck i ca 1,5 år..
    som sagt, vill du ha hjälp kan du nå mig på mailen..
    louise.gyllensvard@gmail.com

har för närvarande inget jobb, så jag har all tid i världen att hjälpa den som behöver det.. =)

• Najja

Hej!
    Vem kontaktar man för att hyra Kolmaden? Googlar men hittar ingen direkt hemsida eller kontaktuppgifter....

Berätta gärna mer om Kolmaden ni som känner till den? Är den fin inuti? Hur stor? Vi ska bara vara ett fåtal, ca 20 högst.

Tack!

• Nathis
    Najja skrev 2010-07-06 22:26:11 följande:
    Hej!Vem kontaktar man för att hyra Kolmaden? Googlar men hittar ingen direkt hemsida eller kontaktuppgifter....Berätta gärna mer om Kolmaden ni som känner till den? Är den fin inuti? Hur stor? Vi ska bara vara ett fåtal, ca 20 högst.Tack!
    Hej! Vi har bokat Kolmaden, vi gifter oss i maj nästa vår.

Lokalen är jätte mysig, med timrade väggar och bjälkar i taket. På pappret står det att man får plats runt 50 pers, så om ni är runt 20 så borde det inte vara några problem.

Den enda nackedelen med lokalen som jag ser, är att det inte finns någon diskmaskin, så vill man inte stå och diska allt för hand så kan man ju hyra porslin.

Jag inboxar dig namn och nummer till kontaktpersonen.

• kikki kikki

Vi har bokat tid i kyrkan nu och det blev 7 Maj 2011 i kungälvs kyrka

• Motorbruttan

Vi har bokat Jonsereds kyrka 6/8 2011 :D

• Bäck

Hej vi planerar att gifta oss 2011-07-16

Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.