• Fröken Skruttis

Bröllop 2011 Göteborg.

Vi ska slå till den 20 Augusti 2011.

Någon annan som planerar bröllop inför 2011?

• Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.
  • 27augsti2011

Vi tillhör inte församlingen men det gör mina föräldrar. Det är dock maximalt sittplats för 80 personer i den stora salen och i de andra mindre rummen bedrivs det bl.a. dagis och ungdomsgrupper, så i de rummen tror jag inte man kan vara.

Sedan vill vi gärna ha fri bar och ahr fixat med en som skall vara bartender, så helst ska man få servera vilka lagliga drycker som helst...

Jag kanske har väldigt höga krav, men egentligen så känns det inte som att kraven är problemet. För det finns sådana lokaler, men bara inte för större sällskap än 60-80 personer.

Men tack för tipset! :)

• Semlorna

Här är en till som ska gifta sig i göteborg nästa år.  Jag bor i och för sig i småland sen ett år men ser mig fortfarande som göteborska efter att ha bott där hela min uppväxt. Hoppas jag är välkommen ändå!

Väntar fortfarande på besked om lokal men om det ordnar sig har vi redan hittat kyrka, tårta och blommor.

• Nikeh

27augsti2011 skrev 2010-08-06 15:52:58 följande:
    Vi tillhör inte församlingen men det gör mina föräldrar. Det är dock maximalt sittplats för 80 personer i den stora salen och i de andra mindre rummen bedrivs det bl.a. dagis och ungdomsgrupper, så i de rummen tror jag inte man kan vara.Sedan vill vi gärna ha fri bar och ahr fixat med en som skall vara bartender, så helst ska man få servera vilka lagliga drycker som helst...Jag kanske har väldigt höga krav, men egentligen så känns det inte som att kraven är problemet. För det finns sådana lokaler, men bara inte för större sällskap än 60-80 personer.Men tack för tipset! :)

Du kanske redan har nämnt det; men hur stort sällskap kommer ni bli (ungefär)?

• Semlorna

Nu är lokal bokad den 4e juni ute på hisingen. Den är så fin, med stora fönster i en halvcirkel ut mot havet och egen badplats om vädret är varmt nog!

• Monarkfjäril

Vi planerar också för nästa år. Bröllopet blir några mil utanför stan men vi bor i Göteborg.
    Kyrka och lokal är bokade allt annat hänger lite i luften =)

Runi: Hoppas du har kommit på en bra lösning för tårtan. Vet inte om du fortfarande är intresserad av intryck av La Cuvée.
     Jag har varit där på en fest med sittande middag. Mysig lokal med "källarvalv". Litet dansgolv och bar.
     Nackdelen, tycker jag, är att det inte är fri sikt överallt i lokalen pga pelarna.

• Runi

Monarkfjäril:

Jag har fortfarande inte varit på La Cuvée och kollat eftersom de har semester så jag vet inte vad jag tycker än. Har funderat på pelarna jag med.. Så dom stör mycket?

Har några reservlokaler men känns som om alla lokaler har något fel, vissa har inte kök, vissa har inte porslin och allt för många måste man ha catering på och då får vi inte med den "Norska delen" av buffén. Men men, borde hitta något som funkar annars får jag väl stå ut med lite pelare och sätta de i familjen som man är "tvungen" att bjuda bakom dom ;)

• Therese142

Försökte boka kyrka idag med fick svaret att det inte gick innan det var precis 1 år kvar vilket är 27/8 2011.. snacka om att vi blev lite paffa.. försökte tom att säga att det bara är 15 dagar kvar men icke sa nicke.. andra som är i samma situation ?

• Semlorna

Therese142 skrev 2010-08-12 17:54:27 följande:
    Försökte boka kyrka idag med fick svaret att det inte gick innan det var precis 1 år kvar vilket är 27/8 2011.. snacka om att vi blev lite paffa.. försökte tom att säga att det bara är 15 dagar kvar men icke sa nicke.. andra som är i samma situation ?

Vi får inte boka förrän 6 månader innan så vi har lagt in en preliminärbokning sålänge. Det är bra att det finns regler, speciellt om kyrkan är populär. Tänk om nån ringt innan om det datumet och fått besked om att det är ett år innan som gäller och så får du då boka i förväg.

• lovvydovvy
    Vickan82 skrev 2010-08-04 15:33:43 följande:
      Var inne på deras sida, men det stod inte så mycket och inga bilder direkt. SKulle du kunna berätta lite? Det verkade väldigt mysigt. Vet du vad det kostar?
    Självklart kan jag det!

Den är godkänd för 130 personer, man hyr den från fredag 09.00 - söndag 17.00. Den är utrustad med restaurangkök med stor frys och kyl och kaffekokare.

Det finns runda bord såväl som rektangulära och allt, från väggar till stolar är vitmålade.

Inga restriktioner ang alkohol eller att sen fest skulle kunna störa någon.

Man får hyra porslin och sådant nån annan stans men det finns några kandelabrar har jag för mig plus fina ljuskronor för stearinljus i taket.

Vill man kan man hyra deras lilla trädgårdshus som fungerar som café några dagar i veckan. denna lokalen är det många som använder för vigsel eller mingel.

Den största nackdelen sist... Priset! 13.500:- för lokalen och 2.500:- för trädgårdshuset.

Tror det var allt... Ska boka in en visning till tillsammans med min tärna så snart hon har tid att komma ner från Uppsala

• Therese142

Semlorna skrev 2010-08-12 21:21:47 följande:
      Vi får inte boka förrän 6 månader innan så vi har lagt in en preliminärbokning sålänge. Det är bra att det finns regler, speciellt om kyrkan är populär. Tänk om nån ringt innan om det datumet och fått besked om att det är ett år innan som gäller och så får du då boka i förväg.

Det har du rätt i. Fast vi frågade även om prel bokning och det var inte heller aktuellt. Antingen eller verkade som. Det bara att vänta och hålla tummarna!

Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.