Bröllop 2011 Göteborg.
Vi ska slå till den 20 Augusti 2011.
Någon annan som planerar bröllop inför 2011?
Vi ska slå till den 20 Augusti 2011.
Någon annan som planerar bröllop inför 2011?
Om du är inne på en Lilly, så tycker jag definitivt att du ska besöka deras butik i Köpenhamn. Men det kanske du redan hade koll på. =)
Örgryte gamla kyrka är superfin. Perfekt om ni ändå bor och ska ha festen i närheten också. Vi tänker Masthuggskyrkan, då jag är uppvuxen i området och alltid har haft Masthuggskyrkan nära.
Vad blir det för typ av lokal/fest för er?
Vi ska gifta oss i St Birgittas kapell och ha festen på Långedrags värdshus. Kommer att bli grymt!..:)
Jag har bokat en röd liten "stuga", det är väl mer en lada skulle jag tro, som heter Kolmaden som ligger intill Delsjön. Hade aldrig hört talas om stället innan, men fick tips av några goda vänner. Det visade sig vara ett riktigt toppen tips, det ligger jätte fint omringat av skogen med en underbar trädgård som förhoppningsvis kommer blomma när vi gifter oss!
Vi skall också gifta oss -11, den 3/9 är det tanken att det blir, skall preliminärboka tiden i kyrkan snart.
Vi tillhör sedan ett år tillbaka Kortedala församling, men kommer att gifta oss i Jonsered (min M2B är född och uppväxt i Partille och jag är född där, Kortedala är bara en mellanlandning ;)) Vill dock se hur kyrkan ser ut inuti innan vi bestämmer oss helt, men utvändigt är den helt uderbar!
Som lokal funderar vi på Göta Bio i Jonsered, för att det är nära och lite speciellt. Att både jag och sambon är riktiga filmfantaster gör lokalen ännu mer intressant.
Vi blir 55-60 personer utöver mig och sambon och tanken är att bjuda på pajer (för att håll priset nere samt för att de är lätta att anpassa efter olika behov). Hur vi gör med alkohol är inte helt säkert ännu, Vi kommer att ha barn som närvarar.
Att jag skriver i den här tråden beror på att det ju faktiskt är i Göteborg vi bor, men vi inte har hittat någon kyrka som tilltalar oss inom komunen Våra alternativ har varit Gröenkapellet i Landvetter och Jonsereds kyrka, och Jonsered blev mer praktisk för oss.
Vi ska också gifta oss i Göteborg nästa år, har precis bokat lokal idag så nu är datum satt, pirrigt:))
Hej alla I gbg. Har inget fast datum annu men skulle nog helst vilja forst veckorna I Juli. Har inte hittat ratt lokal annu, inte latt maste jag saga eftersom vi inte bor I Swe. Men brollopet skall vara i Gbg. Klanningen kommer nog Att komma fran pronovias men problem ar just nu att det jag gillar Finns pa deras 2010 och I London har Dom redan borjat med 2011 collection:(
Missdian: Fråga dem om det går att beställa från 2010. Annars får du ta dig en tur till Köpenhamn, de har fortfarande kvar modeller från 2010.
Äntligen är kyrkan bokad! Jag ringde dit idag och fick boka. Är sååå glad! Nu känns det mer och mer på riktgt.
He alla! Vi gifter oss den 13/8 på Marstrand! Lokal bokad men kyrkan släpper tiderna först den 1/9. Läskig väntan!
Hej,
Gifter mig i nu i oktober har bestämt mig för en Lillyklänning.
Det finns en butik i kungälv, Helens Brud och Bal dem har Lilly, inte alla modeller men ganska många.
Hej!
Jag skulle ha gift mig nu den 10 juli men blev gravid så vi har bestämt att flytta fram brökkopet till nästa år. men vi har inte bestämt vilket datum än. Alla saker till bröllopet har redan inhandlas så det är bara inbjudningskorten som ska göras sen när datum är bestämt...och boka kyrka och lokal då också...ler