För billiga dukar,servetter,ljus,vaser, dekorationer etc är ju ställen som IKEA och Ullared (om ni bor nära) bra. Kanske även Överskottsbolaget? Där har dom ibland billiga ljus,servetter, guldpennor,vaser, glas,tallrikar,bestick, fina papper att göra inbjudningar av, godis, snacks, läsk och sånt.Om ni kollar runt efter sånt redan nu så har ni tid att kolla priser,jämföra utbud och sedan handla till bästa pris. Glitter, Gina tricot och HM har ju ofta fina smycken. Jag kan säga att en av mina vänner köpte alla sina smycken till deras bröllop på Glitter! Om man inte är väldigt petig eller expert på smycken och juveler så duger dessa smycken alldeles utmärkt. Och om man inte köper dom alltför lång tid innan och inte använder smyckena innan så hinner dom inte bli fula ( så som såna smycken brukar bli med tiden). Kanske ska du köpa dom samma vecka som bröllopet är? Om det inte är jätteviktigt med att köpa ett visst halsband eller att det bara måste se ut på ett visst sätt så kan du ju köpa det som råkar finnas på Glitter/HM/Gina tricot just den veckan.Eller du kanske redan har fina smycken att använda? Eller din mamma kanske har? Eller någon kompis kanske har något du kan låna?
Sen tänkte jag på mat och sånt. Kan ni tänka er att "bara" bjuda på kaffe/te, tårta och kakor? Det går faktiskt att göra så och det kan ju vara ett sätt att kanske slippa springa runt så mycket själva under bröllopsdagen. Och då kan ni baka alla kakor och tårtan själva.Kakor kan ni ju göra ett par månader innan och frysa in och tårtan dagen innan bröllopet.