Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

Anne - hur känns det att vara hemma igen?

• Lapinette

Anne - maken hade nog verkligen tyckt att jag varit generös (på hans födelsedag) om jag hade tagit med honom på strippklubb . Och visst Reval är numera Radisson Blu. De har 4 hotel i Riga.

Vi är hemma i 3 helger i rad! Fast de är å andra sidan fullspäckade med 40 och 50-års fester. En i förra helgen och två nästa helg. Sen är det dags för bröllop på Rivieran. De har hyrt en villa ute på Cap Ferrat där vi ska ha lunchen/festen och det kommer även vara en cermoni på plats. Låter himla praktiskt .

Förresten, någon här inne som varit på kryssning i Karibien. Det är inte i själva som ska åka utan min mammas sambo som har gett mig i uppdrag och kolla olika alternativ. Han vill nämligen ge henne det i 75-års present i januari men eftersom hon är så jäkla nyfiken och de är som ler och långhalm har han svårt att sitta vid datorn utan att hon kommer och kollar.

• Lapinette

Anne - även små resor är resor! Själv så skulle jag vilja klämma in ett besök i Småland och PM och vänner ... har dock bara två helger lediga under hösten och ibland är det skönt att bara få vara hemma och inte ha något inplanerat heller.

• Lapinette

Anne - så här har det varit sen oktober i fjol! Först var det middagar, var bortbjudna varenda helg. Sen lite resor här och där med en jättepik i maj då vi var både i London och New York. Trodde att det skulle lugna ned sig efter sommaren men det verkar som alla fyller jämnt i år. Ska inte klaga för det är roliga saker men vi gillar faktiskt (det kanske inte verkar så) att vara hemma och pula. Fast den tiden kommer nog ... så småningom.

• Lapinette

Anne - absolut, jag måste ha någon kväll i veckan där jag bara få vara och sen är oftast våra söndagar fria så man hinner ikapp. Värre är de perioder då vi reser mycket för då är inte ens söndagarna några hemma-ta-igen-dagar.

• Lapinette

Trots detta (som jag skrev tidigare) så bokar jag ändå in nya aktiviteter. Kan bara inte låta bli. Ska nu ge bort en dessertprovning i 40-års present till bästa väninnan . Tror hon kommer att bli jättenöjd.

• Lapinette

Anne - skoj att titta på nytt boende. Själv har jag letat hus sen den dagen vi köpte vår lägenhet (maken håller på att bli galen på mig). Jag trivs jättebra och vi ska inte flytta än på ett par år men jag kan bara inte låta bli att titta.

Att hitta något man tycker om är lättare än att hitta något till "rätt" pris.

• Lapinette

Skulle absolut bo kvar i stan om det inte vore så att vi planerar att få hem ett litet barn om en så där två (står i adoptionskö och blir förhoppningsvis "godkända" som adoptivföräldrar i nästa vecka). Men fram tills dess ska vi fortsätta att njuta av närheten till jobb, restauranger och andra trevligheter.

• Lapinette

Man kan absolut ha barn och bo i stan. Jag tror bara att det blir så mycket lättare i hus samt att jag har en dröm om att få ha en egen trädgård. Sen vet jag att det är så mycket mer jobb med hus att jag kanske ångrar mig men jag skulle vilja prova på i några år.

• Lapinette

Sen är det så för de pengarna det skulle kosta för oss att uppgradera vårt boende (har en 3:a idag men vill ha större den dagen vi har barn) så kan vi lika gärna köpa hus. Summan blir det samma.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära