Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

Tinga - ja, det är så förbenat tråkigt att åka genom Sverige. Speciellt när man ska hem och kommer till Malmö och på något vis känner att nu är vi hemma men har då 6 timmar kvar.

• Lapinette

Anne - skaldjur är aldrig fel och grattis i efterskott!

Har nu mailat med skidarrangören och det var en superbra fråga Tinga för det innebär att åka onsdag kväll dvs ingen skiddag på onsdagen och sen måste man lämna lunchtid sista dagen så i princip är det bara 3 skiddagar. Däremot ingår vinet i avsmakningsmenyerna (jag frågade ) samt två vinprovningar. Hmmm... ska fundera vidare.

• Lapinette

Anne - jag hoppas du kommit eller kommer iväg. Fast bättre att fastna hemma än borta.

• Lapinette

Om vi drar ned med bilen i sommar så funderar jag på att stopp på Piggelins favoritställe. Kan ju vara trevligt att göra ett stopp i södra Sverige innan man tar bron över. När man åker tillbaka så brukar vi bara vilja dra rakt hemåt .. men på väg ned kanske det skulle funka.

• Lapinette

Annars funderar jag i banorna:

- Epypten / Nilen
    - Japan
    - Korsika (som vanligt )
    - Rom - Marche - södra Toscana
    - Södra/Västra Sverige och Skagen
    - Pyreneerna - Bordeaux - San Sebastian
    - Skidåkning
    - Riksgränsen - Lofoten

• Lapinette

Blir det Egypten så blir det att glida omkring på Nilen. Åker främst dit för att se pyramiderna etc. inte för en sol och badsemester.

• Lapinette

Tyvärr är det så många ställen vi vill se så om vi åker blir det en vecka men tanken att få bo på samma ställe (båten) gör att det känns mindre stressigt. Har en kompis (som ursprunligen kommer från Egypten) som ska åka ned i 24 dagar i december ... det blir en "riktigt" rundresa.

• Lapinette

Tinga - I know! Argentina och Namibia samt flera andra långväga finns fortfarande där i bakhuvudet men jag känner mig lite "trött" på just själva resandet samt att de långväga resmålen oftast kräver eller har säsong när vi har vinter och då har vi ingen semester kvar till sommaren. En vecka som till Egypten är ok men två veckor och sen är nästan semestern slut . Men som sagt ... vi har inte bestämt något alls utan jag sitter bara och "spånar" just nu.

Gällande magproblem i Egypten så lär jag säkerligen få det (och inte maken). Jag åker alltid på sådant, både i SydAfrika och i Kina blev jag magsjuk. Har alltid tabletter med mig i packningen numera.

Som vanligt förstår maken inte alls vitsen med att diskutera resor som inte kommer att ske inom det närmaste månaderna och gällande mina Frankrikeresor så tycker han mest att vi kan spara dem tills vi bor där igen . Det är betydligt enklare att åka både till Korsika och Bordeaux när man bor i Cannes. Min tanke är att vi inte har en aning om när och om vi kommer att flytta tillbaka och sen så vill jag bergsvandra på båda ställen och eftersom vi kommer att ha barn någon gång i framtiden så är sådana semestrar inte lika enkla att genomföra.

• Lapinette

Tinga - vad skulle du vilja se eller göra om du vore mig ? Jag menar vad bör vi göra innan det är dags att åka till andra sidan jordklotet (Sydkorea), resan som kommer att förändra våra liv och inte göra det lika enkelt och självklart att bara dra till t ex Paris över en helgen.

• Lapinette

Piggelin - inte alls snurrigt! I år har vi ju både gjort New York, London, Ljubljana och Riga (de två sistnämnda inte så stora men dock huvudstäder). Thailand (badsemester i Asien) och hyra hus i Europa står på listan att göra när barnet är litet. Sen kanske dags med den där härliga äventyrsresan till Canada. Den som jag blev så sugen på i fjol och när jag började maila med resebyrån så var den inriktigad på barnfamiljer . Australien har vi sagt att vi sparar på tills vi blir pensionärer ... kanske får det bli detsamma med Argentina. Namibia skulle jag kunna tänka mig att göra med barn. Måste vara superhäftigt för en 10-åring att sova på taket på en bil och se vilda djur.

Hmmm.. Tokyo och Rom 2011 kanske? Fast samtidigt funderar jag i banorna att Tokyo går att kombinera med Seoul ... funderar vidare. 

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära