Har legat hemma i två dagar, men nu hoppas jag att det börjar bli ordning på förkylningen & tänkte jobba igen imorgon. Om inte annat så för att vara där när min vikarie har sin första dag! Vet inte när jag blev så sänkt av en förkylning senast, brukar ALDRIG vara hemma från jobbet pga förkylning, men det är väl ngn särdeles elak bacill som hoppat på mig & så sa ngn att man är mer k'änslig som gravid, så det stämmer ju isf.
Hmmm, lite kommentarer...
Omsan - vad SKÖNT att ni har fått en diagnos på dottern & att ni därigenom nu kan få hjälp & stöttning på vettigt sätt.
Cicci & AM - lycka till med jobbsökande!
Fru E - attans att uppkörningen gick åt skogen, håller tummarna för nästa gång.
Lappis - underbara Venedig-bilder! (har inte kollat de andra ännu) - Kände igen precis, klocckan vreds tillbaka två år i tiden! Vilka fina bilder rent allmänt - ni är duktiga fotografer!
Telis - visst såg jag det röda golvet ...och de röda tapeterna i det andra huset! Me like!
Oupsie, jag äter sushi till lunch med jämna mellanrum, just för att Livsmedelsverket säger att det är helt OK & där jag köper så gör de ju alltid sushin när man beställer. Fast jag skulle aldrig köpa på ICA eller så, den vet man ju inte hur gammal den är.
Sen har jag syndat med chevre några ggr (till rödbetorna), & det är nog för att det hänger i från förra graviditeten, då var det OK, bara ostarna var pastöriserade. Helt klart hinner reglerna ändras från år till år.
Ore - byt jobb, säger jag bara! Slåss med väderkvarnar mår man inte bra av i längden, det är bara du själv som tar stryk i slutänden. Bra chef är superviktigt, skulle nästan säga att det är viktigare än att ha ett jobb som man trivs 100%igt med. Om inte chefen stöttar dig, så kommer du ändå aldrig att komma vidare.
Melondoft, jag har ett word-dok med NYC-tips som jag skickat lite till höger & vänster. Jag skickar gärna över det om du vill, med risk att en del kanske är lite out-of-date nu, eftersom det är tre år sen, sen jag senast var där. Annars kan jag varnt rekommendera guiderna på res.se res.se/cityguide/new-york/