Hej hej,
här flaggar vi med fasadflaggan idag! Känns viktigt att fira att vi lever i en demokrati
...och så skulle det dessutom varit min mormors 98-årsdag om hon inte gått bort nu i januari. Var & köpte några solrosor till hennes minne efter vi röstat idag. Det är lite för många mil till hennes grav härifrån, så istället ståtar de på matsalsbordet. I LOVE solrosor
Grattis till trådens födelsdagsbarn idag förresten!
Alliansen blev det här, ett parti i kommun & landsting ett parti & ett annat i riksdagen ett annat (som jag faktist inte röstat på förut, vad jag kan minnas).
När vi var i vallokalen hade jag stor lust att riva ut alla SD- valsedlar & slänga dem, hoppas hoppas hoppas verkligen att de inte kommer in. Enligt sifo igår låg de på 3,8%, HOPPAS att det blir ngt sådant, så vi slipper de idioterna. Tolererar alla andra partier, men de som röstar på SD är verkligen dumma i skallen Såg häromdagen på FB att en gammal kompis från gymnasiet (som jag inte träffat på 15-20 år) länkat till lite olika SD-grejor några ggr nu, kan inte låta bli att undra om hon är vid sina sinnens fulla bruk?! Har inte kommenterat det, men mannen min föreslog att jag skulle ta bort henne som vän på FB & i ärlighetens namn är jag rätt sugen...
Klockarbol - min mamma hamnade i klimakteriet runt 40 ngt & fick börja äta östrogen då. Jag var ju bara barnet själv på den tiden, så jag har ingen koll på vad det exakt innebar, mer än att mamma nu i vuxen ålder vid ngt tillfälle (strax innan jag blev gravid med A, dvs när jag nyss fyllt 37) nämnde det för mig i all välmening, lite av att "vänta inte för länge" om det är så att ni vill försöka få barn, just för att hon själv kom i klimakteriet så tidigt. Så att jag skulle bli gravid nu igen, strax efter jag fyllt 40 är ju verkligen ngt som jag INTE tagit för givet...
AM - en kollega till mig tipsade om "knipsa-metoden" för ett tag sen & jag nämnde det för mannen min, men jag tror inte att han är så intresserad. I kollegans fall var det just mannen som gjorde det & det har funkat hur bra som helst efteråt. ...och sen var det ju just precis det du skriver, att i deras fall så var det minst lika mkt han som inte ville få fler barn, så då kom ju beslutet verkligen från honom själv också.