• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

Fru E – skönt med en partner in crime! 

lunagarden – snabbt och lätt, färdigbrett! Hmm, det visar sig.  

• Lapinette

AM - var det inte du som hade läst Kajsa Ingemarssons bok? Den hon gav ut innan, Lyckans hjul, handlar om en spådam som kommer till en liten stad.

• kikki kikki

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-10 10:47:20 följande:
      kikki - oj, så mycket värkar??! Men du har rätt långt kvar va? (relativt...)

Ja det är ett tag kvar.....men jag har haft värkar sen i maj då jag fick åka in akut för dom trodde att den skulle komma. sen dess har jag vart sjukskriven med order att ta det lugnt.
    Men det är inte alltid lätt att ta det lugnt....ler....men denna gången har jag inte gjort någe som kunnat sätta igång det hela....hmm.....men det känns bättre idag än i går men jag måste ligga i sängen.

• Fru E

AM-de öppnar igen mitten av augusti men sista budet är att vi avvaktar till mitten av oktober så att jag kan ta mckortet och köra säsongen ut utan att oroa mig för om det ska krocka med återföringen och ruvandet........känner ingen direkt stress över att försöka igen eftersom man då har försöken "kvar" och känslorna under kontroll eller vad man ska säga

Nenne-vinkar frenetiskt! Lovar att vinka till er när vi ska till Falun i början av september!
    För övrigt gissar jag på den 14

• Lapinette

AM - du som är expert på upplevelser, vet du något ställe som har dessertprovning? Vet att Vasastans Ost hade i våras (dagarna efter min fest) men ser inget på deras program över hösten. Tänkte att det var en bra present till min väninna som fyller 40 snart. Obs tror hon redan har varit på Chokladprovning.

• fru AM

Lappis: har läst den!

EA: Javisst ja, nu minns jag. Då önskar jag lycka till m MC-kortet! Kram

• fru AM

Lappis: just det upplevelseföretaget jag favoriserar har inte dessertprovning på menyn men det finns ju ett renodlat dessertställe i Birkastan (på Rörstrandsgatan ...?) Ska försöka googla.

• Lapinette

AM - själv hamnade jag i Norrköping när jag googlade. Såg förresten att en av mina favvobutiker ska öppna i närheten av oss - Chokladfabriken! Toppen, så nu har jag inte bara en nära mitt jobb utan en nära hem också.

• Lapinette

Fru E - maken hyrde en mc förr, förra helgen och var ute och körde hela söndagen med min bror. Han var så lycklig! Och igår hämtade han ut sitt nya körkort.

• Lapinette

AM - Xoko ... tänk att det ligger så nära och vi har ännu inte varit där!

Svar på tråden Livets toppar och dalar