• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Kängu: mitt hetaste tips ang potta är att köpa en och ställ fram så att Ru kan bekanta sig med den. Sedan är ju inte alla barn lika sega som Livia ... Vi köpte pottan för minst 2 år sedan.

• _koko_

september - Tycker absolut du ska flexa ut lite! Livet är så mycket större än jobbet och ingen kan väl klandra dig för att du inte kan fokusera just nu? Kram!

AM - Haha, inga problem, förstår dig så väl! Fast oljudet slutade iofs rätt tidigt, sista konserten startade 20.45 (enligt schemat, jag var alldeles för waisted för att hålla minsta koll på klockan...). Herregud vad full jag var...

lappis - Sonisphere! Turnerande hårdrocksfestival. Man ska nog vara glad trots allt att vi såg det i sthlm och inte i finland, där blåste visst hela skiten bort... Typ

• kängu

OK AM, det är typ så jag tänkt göra Bästa pottan? (du brukar ju ha bra produkttips )

• Telis

Lappis, har du kollat in dessertrummet på Cloud Nine?

• Lapinette

Telis - nej men det är ett ställe maken har pratat om ... dock inte deserten utan han har ätit lunch där.

• Lapinette

kokisen - då förstår jag varför AM var mindre nöjd!

• Lapinette

Vilka underbara tips man får här inne (sitter nu och tittar på Cloud Nine)!!!

• Telis

koko, problemet är bara att det är totalt omöjligt att ge Televinken mat om han inte vill ha, liksom det är totalt omöjligt att få honom att somna om om han är hungrig eftersom han skriker så mycket tills han får mat.

Jag har försökt förklara för min mamma just hur mycket och högt han skriker när han är hungrig men sist när vi var hemma hos henne och han skrek så sa hon "jag har nog inte riktigt förstått att det är SÅ galen han blir när han är hungrig".

• _koko_

kängu - Det finns de som börjar med potta så fort barnen kan sitta, då får de sitta en stund på pottan i samband med varje blöjbyte. De barnen brukar vara torra extremt tidigt (har en mamma på dagis där inget av hennes 3 barn haft blöja alls efter 1½ år!!! ), men det gäller ju att man orkar. Har testat att sätta lillebror på pottan några gånger men han blir skitsur. Conny kommer nog aldrig sitta på pottan tror jag, han verkar gå direkt på toaletten (vägrar använda pottan till något annat än en badleksak ).

• Lapinette

... trist bara att man inte kan se deras meny pga att de har sommarstängt .

Svar på tråden Livets toppar och dalar