• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • _koko_

telis - Åh, så är det ju med lillebror också, han ville helt enkelt ha mat hela tiden när han väl började äta. Han har  ju några månader att ta igen... Jag tycker det låter som att televinken är väldigt tydlig med hur han vill har det och inte tänker acceptera att ha det på något annat sätt tills HAN bestämmer det...

lappis - Jag med, det finns fördelar med att bo i förorten.

• Lapinette

Fördelar med förorten ... egen tomt (om man har hus annars finns det inga fördelar).

• kängu

Hm, då ska jag nog införskaffa en potta och låta honom sitta några gånger varje dag, om han tycker det är kul vill säga. Han kan ju sitta där och läsa eller något- det älskar han

Jag är verkligen helt efter med vissa grejer, kom på häromdagen att han kanske skulle få börja äta själv (eller typ borde fått börja äta själv för ett halvår sen...). Så nu gör han det (med lite hjälp förstås) och det går som en dans. Pinsamt- det är ju faktiskt en grej som jag ska veta när de ska börja med iom med mitt yrke... *om jag visste hur man gör den generade gubben så skulle jag göra den här*

NU ska jag i alla fall ta itu med att börja teckna ordentligt med Ru igen så kanske det blir lite mindre frustrerade känsloutbrott här hemma- vill så mycket men kan säga så himla lite! Hade varit skönt om han hade lite tecken för att förklara vad det är han vill...

• kängu

Förresten för att fortsätta på ego-spåret så har Ru blivit en riktig sömntuta... sove 2,5 timma på dagen och 12 på natten. Han som sov så lite när han var ny... så saker och ting ändrar sig!

• Lapinette

kokisen - I know! Har bott i förorten i hela mitt liv utom de sista tre-fyra åren och har aldrig haft en längtan in till stan ... sitter ju fortfarande och drömmer mig utåt men måste ju någon gång erkänna att maken faktiskt har rätt (han läser aldrig denna tråd så han får inte veta att jag har skrivit detta).

• Parnassia

Vi använde också en del tecken till E när hon var liten, innan talet kom ordentligt och det var jättebra!  Lycka till med Ru!

Någon som har tips på någon sida med recept som "kalorideklarerats"? Alltså där man kan se hur många kcal ett recept innehåller?

• Piggelin1

Hej hej,

mkt som skrivs, så jag vet helt enkelt inte vad jag ska kommentera

Amanda var helt obstinat & en riktig "skitunge" igår kväll när vi hade kompisar med två barn här på middag. Puttade på lillkillen (drygt ett år gammal), slängde sin hamburgare & gaffel på golvet, rev sönder servetten i småbitar & slängde på golvet, kissade i  trosan när hon satt på en av matsalsstolarna med tygklädd dyna, körde som en vilde med sin bobbycar (in i väggar & dörrar med full speed) innan mannen tog den ifrån henne, varpå hon illtjöt. Summa summarum, fullt kaos & sådan har jag nog aldrig sett henne innan. Provocerade precis hela tiden, supertydligt att hon ville pocka på uppmärksamhet hela tiden.

Men sen när kompisarna åkt, lugnet lagt sig när hon somnat osv, då insåg vi på att vi har nog varit über-sociala till max senaste 1-2 veckan (eller typ hela semestern?)  & igår var det nog lite väl häftigt med frukost på stan, direkt vidare upp till Instön (nära Marstrand) för att hälsa på hollandsbrorsan med familj & sen stressa hem igen för att kompisarna skulle komma vid fyra Som man bädddar får man ligga... På förmiddagfen idag frågade A mig: "Vilka ska vi hälsa på idag?" Öhhh, ja just det, där fick man det bekräftat ang übersocialiteten Men hittills idag har vi BARA varit hemma & senare i em kommer mina föräldrar upp på fika & middag, men det borde vara OK för vår lätt överstimulerade dam

På torsdag ska jag förresten ha en dag alldeles alldeles själv hemma! Sååå lyxigt! Äskade om det häromdagen eftersom mannen hade ett par sådana dagar förra veckan, då A & jag var bortresta. Skönt med en sådan dag innan man börjar jobba igen nästa vecka.

Mugglan, kul med Moas språkbegåvning. Amanda håller på med ngt som är lite åt det hållet - typ om hon ser en skylt, en sida i tidningen med enstaka ord, en registreringsskylt eller liknande, så börjar hon rabbla O, P, K, A, E osv. Hon har fattat att det finns bokstäver, men ingen aning om vad som är vad. En tvåa på en reg.skylt kan tex heta P. Charmigt alldeles oavsett!

• Piggelin1

Kängu - härligt att läsa att "även solen har sina fläckar" apropå att låta Ru äta själv

När du skrev "teckna", så tänkte jag först på "rita" & att Ru skulle få utlopp för vad han vill/menar på ngt förunderligt vis den vägen, men sen fattade jag 

Koko, vi köpte en toaring för ett tag sen till Amanda, men nu sen ngn vecka tillbaka så vill hon inte använda den alls, det är bara den "riktiga" toaletten som gäller. ...och egentligen är det ju bara bra, nu har hon lärt sig att hon måste hålla sig i kanten när hon är på toa & då funkar det ju överallt, oavsett om man är på stan eller hos bekanta. Var det inte Omsan som bara kört riktig toalett rakt igenom, ända från början?

• kängu

Haha Piggis, denna solen har riktigt många fläckar vill jag lova

Ja han måste ju få utlopp för sin kreativitet?!

Svar på tråden Livets toppar och dalar