Hej hej,
mkt som skrivs, så jag vet helt enkelt inte vad jag ska kommentera
Amanda var helt obstinat & en riktig "skitunge" igår kväll när vi hade kompisar med två barn här på middag. Puttade på lillkillen (drygt ett år gammal), slängde sin hamburgare & gaffel på golvet, rev sönder servetten i småbitar & slängde på golvet, kissade i trosan när hon satt på en av matsalsstolarna med tygklädd dyna, körde som en vilde med sin bobbycar (in i väggar & dörrar med full speed) innan mannen tog den ifrån henne, varpå hon illtjöt. Summa summarum, fullt kaos & sådan har jag nog aldrig sett henne innan. Provocerade precis hela tiden, supertydligt att hon ville pocka på uppmärksamhet hela tiden.
Men sen när kompisarna åkt, lugnet lagt sig när hon somnat osv, då insåg vi på att vi har nog varit über-sociala till max senaste 1-2 veckan (eller typ hela semestern?) & igår var det nog lite väl häftigt med frukost på stan, direkt vidare upp till Instön (nära Marstrand) för att hälsa på hollandsbrorsan med familj & sen stressa hem igen för att kompisarna skulle komma vid fyra Som man bädddar får man ligga... På förmiddagfen idag frågade A mig: "Vilka ska vi hälsa på idag?" Öhhh, ja just det, där fick man det bekräftat ang übersocialiteten Men hittills idag har vi BARA varit hemma & senare i em kommer mina föräldrar upp på fika & middag, men det borde vara OK för vår lätt överstimulerade dam
På torsdag ska jag förresten ha en dag alldeles alldeles själv hemma! Sååå lyxigt! Äskade om det häromdagen eftersom mannen hade ett par sådana dagar förra veckan, då A & jag var bortresta. Skönt med en sådan dag innan man börjar jobba igen nästa vecka.
Mugglan, kul med Moas språkbegåvning. Amanda håller på med ngt som är lite åt det hållet - typ om hon ser en skylt, en sida i tidningen med enstaka ord, en registreringsskylt eller liknande, så börjar hon rabbla O, P, K, A, E osv. Hon har fattat att det finns bokstäver, men ingen aning om vad som är vad. En tvåa på en reg.skylt kan tex heta P. Charmigt alldeles oavsett!