• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Kängu, ja jag kommer ihåg ditt yrke (som du inboxde mig om för länge sedan då jag var så himla nyfiken) och det var därför jag tyckte det var intressant att just du valde tecken som stöd.
    Det är ju jättevanligt att man gör om man har barn med olika handikapp-bortsett från dövhet, men för sonen, som ju bara var sen att prata fick vi aldrig några sådana rekommendatioer. Fast de frågade ifall jag tecknade med honom-eftersom han ju själv gjorde det.

Lustiga unge...Du skulle sett honom när han frågade sin pappa om de inte kunde plocka mask i glasburken och gå ner till sjön och fiska! Inte ett ord, bara teckenspråk-och FULLT begriplgt!

• FruCicci

PB, häftigt att det gick att kommunicera så bra för din son, då han lärt sig själv. Spännande!
    Vår granne som är extra farmor till mina barn, kan man säga.. de älskar henne... hur som, hon födddes av 2 döva föräldrar ocb är teckenspråkstolk nu, hon är inte döv bara hennes föräldrr. Hon har iaf tecknat med mina barn, och det är coolt att de förstår... fast bara några få tecken, och särskillt med Louise, min lilla Skorpa

• Parnassia

Nu blir ju jag också nyfiken på vad Kängu jobbar med! Vill du inboxa mig?

Kanske ska förtydliga att det så klart ska vara krondill! Kronor, grönt, pinnar och hela tjafset rätt ner i grytan bara!

Vi brukar också spara dem till vintern, det förgyller ju vilken trist kväll som helst! Iår blir nog mer sparat än vanligt, för det verkar som att H inte gillade att jag åt kräftor. Dumt att chansa igen...

• snaily

Parnassia
    Smarrigt med egenfiskade kräftor!!

MrsB
    Lycka till med nya jobbet! Spännande!

BS, PB, Cicci - tack för UVI-input!
    Äh, det är säkert inget fel, jag hypokondrar nog bara, men jag har väldiga trängningar och nånting känns skumt i magen så jag tror jag tänker besvära sjukvården imorgon i alla fall... Om jag låter bli att kolla upp det nu och det skulle råka bli värre de närmsta dagarna är det nämligen inget skojigt läge - torsdag reser vi hela dagen och fredag börjar jag jobba, då finns det inte en sportmössa att jag kan ta mig till doktorn, är helt ensam på jobbet då.

Ska se vad magen gillar en Korv-promenad nu...

• FruCicci

Självklart ska du kolla Snaily!!!! Bums.
    Ha en skön promis!

• Parnassia

Snaily - egenKOKADE bara...

Klart du ska ge dig på sjukvården!

• passionsblomman

viktualia skrev 2010-08-10 20:41:07 följande:
    Och behöver du hjälp att förstå sånt, så säg till!!

Närå´jag tycker nog det är väldans bra att man skyddar allt vad där nu finns ayy skydda. Man är väl med i Svenska Naturskyddsföreningen!
    Fast jag vet inte riktigt varför det är bättre att grannen två hus bort äger vår lilla strandremsa än att jag gör det. Han kanske är förtroendevalt skyddare?

Cicca, inboxa mig vad din granne heter! Jag kanske känner henne!

• Parnassia

*morr*

VEM har drucikt upp alla Champis???
    Fick ta en Trocadero i brist på annat...

*morr*

Svar på tråden Livets toppar och dalar