• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

eller koka om, de ska väl bara doppas eller läggas i den nya. 

• nennesjuttioåtta

ur många färdknäppar måste man göra för att det ska bli tillräckligt med sånt där som mjukar upp tappen?

• nennesjuttioåtta

snaily – jag har inte haft UVI men trott det flera gånger. Dels så hade jag också en period med sjukt mycket samamndragningar, och så har det varit ganska svårt att kissa för allt har tryckt ihop urinröret så stråle har varit yttepytte och det har tagit lång tid på dass. men inget har visats på något prov iaf. Men det är klart du ska kolla upp det!!

• muggles

Nenne: jasså jag trodde du hade BF den 10:e men det var idag alltså???

För övrigt har jag bara ett ord att säga: HAVSKRÄFTOR

• FruCicci

Mugglan, det är den 10e idag!

Nenne, med Louise färdknppade vi 1 gång, det räckte. 4 timmar senare fick jag första värken (fast inte en sådan som gör jäkligt ont utan en sådan som säger dig att nu är det dax)

• FruCicci

havskräfto, det är nice, men det slår inte vanliga. Jag tycker de är svåra att äta också, så mjukt skal...

• FruCicci

Har suttit o kollat på kort från vår bröllopsresa, gode tid vad mysigt vi hade på den tiden
    Längtar tillbaka till den där underbara resorten, skulle ju vara kanon om man kunde ta med ungarna dit

• _koko_

Godkväll!

AM - Såg precis att de rear ut våningssängen på Stalands Möbler, du kan tjäna fem spänn!! Skämt åsido, det är precis samma bild som på haléns så jag antar att det är samma säng, och Stalands kanske har en uppställd så kan ni känna och klämma!

Jag letar någon slags sittmöbel att ha nedanför sängen (egentligen mest för att lägga överkastet på så vi inte bara slänger ner det på golvet som vi gör idag...), någon som har några tips? Vi har 180-säng, så gärna lika bred, enkel i designen och vit (vi har vita ikea malm-sängbord).

Cicci - Gå in i deras butik så får du ett nytt sim-kort direkt! Så gjorde iaf jag som har telia, kan inte tänka mig att de andra funkar annorlunda.

muggles - Kommer ihåg när den kontrollen var för conny (18 mån?). Det enda som han verkligen kunde göra var att bygga klossar, men det fick han inte visa! Min bvc-sköterska frågar också och litar på svaret. Skönt.

Mrs B - Jobbigt att inte vara överens. Du och barnen behöver lagad mat på kvällen, då tycker iaf jag att det är rätt magstarkt av honom att tycka att det är ditt ansvar att laga den varje kväll!!

snaily - Hoppas att det inte är uvi, men hur som tycker jag inte alls du är hypokondrisk - Du är gravid med ett oerhört efterlängtat barn!! Ta hand om dig!!

Coolt med tecken!! Jag tänkte också teckna = rita först.

• muggles

Ja jäklar det är det ju! Tack Nenne att du påminde mig för nu messade jag en kompis som fyller år!

• FruCicci

Kokosen,jag gick in i den butiken jag köpte telefonen, fick ett nytt sim kort direkt, men för att kunna aktivera det var jag tvungen att ringa Tele2.
    Tele2 har så här efter semestrar flera timmar lång kö.
    Jag har inte den tiden när jag har barnen hemma.
    Sen har jag blivit lite sugen på att lyckas få igång även knapparna, jag lyckades ju få igång mobilen, trots att han sa att det var 5% chans att det skulle gå...
    Envis är man

Svar på tråden Livets toppar och dalar