passionsblomman skrev 2010-09-28 18:58:49 följande:
Okej, det är typ nu jag hade velat ha lite back-up:
www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3836118.htm.....å andra sidan vet jag ju att sådär tycker kanske alla, -ni med? -så att säga som jag gör är antagligen det som verkligen är att sticka ut hakan.Så, då är man väl äcklig då.obs, jag ammade inte till smin son var 4, men bra mycket längre än vad somliga-eller kanske de flesta tycker att man borde.
Nä, du är inte 'äcklig'.
Jag läste igenom tråden och tackar min lyckliga stjärna för att jag har begåvats med en "-92a" med både bättre ordförråd och en skaplig portion tolerans och respekt för hennes medmänniskor!
Stora madame har fattat konceptet med att behandla andra som man själv vill bli behandlad... (oftast iaf ;)
Själv fick jag otroligt mycket på skallen för att jag slutade amma Stora vid 3,5 månader och började jobba heltid...
Jag hade mjölkstockning from hell hela tiden, var blåsvart långt ut i armhålorna och levde på antibioktika. Men vi försökte iaf få det att funka ända till maken blev uppsagd och arbetslös.
Nån av oss var tvungen att jobba så då fick det bli så.
Och han ÄLSKADE att vara hemma med bebis!
Men många synpunkter fick vi...
Som en parentas så var det enda som fick min mjölkstockning att släppa (så den stackars skrutten fick nåt att äta) ett litet glas lättöl!
Tack söta svårmor för det tipset!
Och helt ok för barnet enligt BM. Fast det var ju ett tag sen så det kan ju ha ändrats.
*fortsätter läsa ikapp*