Livets toppar och dalar
Än så länge finns en teoretisk möjlighet att jag faktiskt är i säng före midnatt i dag
Har varit väldigt knackigt med nattsömn den här veckan, två leder har bestämt sig för att vara extra överjävligt onda av nån anledning Men jag utgår ifrån att det blir bättre. Nån gång iaf.
Även i den här stugan lider vi av arbetslöshet, maken ( undrar när det slutar vara så himla kul!!??) blev uppsagd från sitt deltidsjobb i december förra året.
Det tog A-kassan drygt 5 månader att bestämma sig för att han har jobbat för lite de senaste 2 åren för att få någon ersättning. Inte ens garantibelopp.
Så vi har levt på min, inte allt för stora, lön från dec-09 till maj-10 då han fick ett semestervikariat som med förlängning blev totalt 3,5 månad. Vilken fantastisk skillnad det är med 2 inkomster!
Nu är vi tillbaka till att leva på 1 inkomst och det är så vidrigt tungt! Jag har ju lilla firman vid sidan av dagjobbet och det har givit möjligheten att hålla oss flytande men det innebär också att jag jobbar 60-70 timmar i veckan.
Så senaste perioden har varit smått uppgiven
I dag ringde dom från stället han semestervickade på så i morgon ska han jobba en extra dag och dessutom skulle dom prata om vilka behov/möjligheter som finns framöver!
Dessutom så trivdes han så sanslöst himla bra med de för honom helt annorlunda arbetsuppgifter semsetervicket innebar, så bara för den anledningen så hoppas jag så på ett positivt resultat i morgon!
Snälla söta tråden - håll nån liten tumme för oss att det kan bli lite extratimmar för honom åtminstone!?