• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • kängu

Ore, fötterna är just nu väldigt varma, men det pendlar beroende på vilken dag det är

• nennesjuttioåtta

AM – hurra för väl uträttat varv på stan!

Ore – Dagen är inte slut än men jag är rädd att du skitit i det blå skåpet med din gissning. 

Vickan – vadå, har Trollet innan nu legat I magen?!?! Nu skrämmer du mig.

Nä, men alltså det här med BF. OM man ska räkna som man ska räkna när man gjort FET så är BF inte förrän i morgon faktiskt. 10:e var efter RUL. Här sätter de inte igång en om man går över om vi båda mår bra, men det är skönt att de har bf-datumet tidigare än jag räknat med så det inte lbir något knas... 

Nu ska vi fika lite kexchoklad, vi har legat flera timmar i hängmattan och lyssnat på ljudbok. Men idag har maken installerat både toa och handfat (och rördragningen verkar hålla för trycket, wohooo!) så helt bortkastad (nä, det tycker jag itne att den är ändå även om man bara slappar)har lördagen inte varit. Ikväll blir det kebabrulle, mohahahahah!

• kängu

Nenne, ja det är helt galet. Oftast dock närmare 35-40 dagar. Jag tycker Pricken kan komma ut idag Och nej, jag fattade inget alls förrän jag hade honom på mitt bröst.

• lunagarden

Liten med mindre - grattis till att du redan fått till nätterna så bra! Vi hade lugna nätter med Charlie när han var 4-7 månader, men de senaste månaderna sedan han började krypa har han sovit lite oroligare, vaknar på nätterna och gnyr, fast det börjar sakta med säkert bli bättre och bättre.

• Oms

Nenne - ja det e helt galet det där med att man helt plötsligt har en liten beibs också. jag minns med mathilda var det ju sjukt overkligt då vi hade planerat snitt och fick datumet 6dgr innan. Att veta def att om några dagar o sen några timmar som blev till minuter så kommer vi att ha ett barn till var lite creepy nästan. nog enklare att känna sig bekväm när det kommer naturligt tror jag om en att man helt plötligt upptöcker att nu e det dags.

Idag har jag o mathilda haft en tjejdag, vi har åkt tåg, tunnelbana o buss och varit o badat o handlat födelsdagspresent till morgondagens dagiskompiskalas och så har vi varit i stora lekparker , matat fåglar, handlat och bara haft det bra och nu ligger hon o sover. middagssömnen håller hon på o slutar med, vagn åker hon inte längre, blöjor e ett minne blott dagtid och hon kan äte det mesta så vi gled in på ett cafe o handlade ngt lätt - liten har blivit stor!

• Oms

Nenne - jag tror  20. fråga mig itne varöfr men det känns som om det blir den 20.

Ore - 8 försök m sugklockan?? hur var den förlossningen?? 8 försök, gick allt bra?  var du emot kejsarsnitt eller för efter 2 klockförsök måste de erbjuda det och tom helst göra det. om ngt skulle gått fel så är det en godkänd patientskada efter så många försök - detta då det är förenat med mkt hög risk för barnet. MEn jag har ju sett din lille plutt och så jag vet ju at alt gått bra där! men ändå. vart födde du ngnstans?

• lunagarden

Oms - visst flyger tiden iväg sen man fått barn!

När de sen börjar skolan går det ännu fortare...

• Oms

Luna - ja visst är det så, precis som du säger så är detta ingenting mot när de börjar skolan, helt plötsligt har de mens och killproblem - helt galet! När min stora blev tonåring kändes det helt plötsligt inte som om vi var så långt ifrån i ålder längre, både med tanke på hennes tankegångar och hennes längd och betende osv... lite läskgit faktiskt, det e ju så lätt m de små, man vet liksomhur de är och vad nästa steg blir i deras liv och vad de täner på osv men en tonåring... ja, dont get me started... men visst har väl du äldre än det va? 16 eller hur gammal var din äldsta (har helt glömt bort det, sorry)

• nennesjuttioåtta

Oms - shit, stora tjejen redan! Vad mysig dag ni verkar ha haft! 

Ja, jag vet inte – det blir ju skumt hur som, en stor förändring som man ändå vill ha men vet inte alls hur blir. 

Det visar sig!

• lunagarden

Oms - min äldsta är 14, så det är en händelserik period och man inser hur lugnt man har det med småttingarna

Svar på tråden Livets toppar och dalar