• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Luna - dopet känns speciellt, det gör det. Ser fram emot lördagen. Ikväll har jag suttit och lagat på broderierna på klänningen. (Hur många vuxenpoäng får jag nu?) Min mormor har sytt den. Min mamma, jag, mina 2 systrar, min systers 2 döttrar och nu mina 2 döttrar är döpta i den. Min lilla blir alltså nummer 8! Traditionstyngt värre

Du kanske vet detta men jag tänkte bara att även om varken du eller maken är med i sv kyrkan får barnet döpas ändå. Det hänger inte på föräldrarnas medlemsskap. Jag menar inte att ni ska det, men jag bara tänkte säga det.
    Äsch, vad svårt att förklara utan att låta "dömande". Jag hoppas du förstår vad jag menar och inte tar illa upp något sätt.

Kram och god natt allihop!

• start september

Oj vad mycket det händer!

Eller inte händer med Prickens ankomst - fast bad lät ju jätteskönt. Du verkar vara bra på att utnyttja tiden  till trevligheter Nenne! 

Omsan, du är jätteduktig och tålmodig med din stora dotter, Hoppas så ni känner att en ev diagnos blir ett steg framåt mot något bättre.

Liten - grattis till sömnen! Hur gammal är lillebror nu? Fast gårdagskvällen lät lite för mycket, sicken tur att ni båda var hemma.

Hattis, kul att se dig åter! Vad bra att du ska ta proverna nu. Det betyder ändå att det gick hyfsat fort att få tillbaka tanten?

Luna, det lät inte kul med tidiga förvärkar. Kanske är det ändå mindre belastande att jobba än att lyfta liten kille?

Kikki, hoppas det går bra för dottern. Hur gammalt är ditt yngsta barn?

Hur har det gått för Gosnosen förresten, någon som vet?

• Parnassia

Vickan - den veckan är än så länge helt blank för min del. Förutom en liten körövning på tisdagskvällen, men det är ingen katastrof om den inte blir av.

• lunagarden

Parnassia - jag förstår och tar absolut inte illa upp Jag tycker att barndop är jättefina, men eftersom vi inte är kristna, utan mer åt det buddhistiska hållet, så valde vi bort det. När tonåringarna var små reflekterade jag inte ens över det, då kändes det bara självklart med dop i kyrkan.

Så att vi lämnat Svenska kyrkan är ett aktivt val, inte bara för att slippa skatten

Sov sött!

• viktualia

Och jag är emot barndop men för kyrkan - den kombon existerar i frikyrkan. Maken har gått med på att barnvälsigna Trollet istället för att döpa honom... men det känns just nu som om att det är jag som ska fixa hela projektet också.. dvs eftersom maken inte får som han vill (han är eg för barndop) så får jag fixa hela projektet... Himla moget av oss båda.. särskilt om en så seriös grej.. men just nu väntar jag på att han ska ta upp frågan... det här med att vara familjens projektledare är inget jag gillar... fniss.. och än så länge är det inte ofta jag känner mig ensam i den rollen heller...

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-08-16 22:03:40 följande:
    Vickan - den veckan är än så länge helt blank för min del. Förutom en liten körövning på tisdagskvällen, men det är ingen katastrof om den inte blir av.
    Då inväntar vi Passionsblomman - HALLÅÅÅÅÅå Hur funkar den idén i din värld?
  • lunagarden

start september skrev 2010-08-16 22:02:51 följande:
    Luna, det lät inte kul med tidiga förvärkar. Kanske är det ändå mindre belastande att jobba än att lyfta liten kille?
    Visst är det så, fast min BM jobbar sovande natt så han är hemma hela dagarna och "lyfter", haha Bara några timmar om kvällarna och morgnarna jag är ensam med Charlie.

Vickan - är du medlem i någon frikyrka?
  • nennesjuttioåtta

Roligt att läsa era spekulationer om att jag i detta nu kanske rentav ligger på förlossningen. Alltså, snart känns det som lika långt från en förlossning som det kändes långt från ett plus. Det är som att vi somnat i fyllan på nattbussen och vaknar upp och inser att bussen redan vänt vid slutstationen och är på väg tillbaka. Inte så vanligt att det händer, otur, men fullt möjligt. 

Färdknäpp funkar uppenbarligen inte på oss, hur skulle den kunna göra det när vi inte ens klarade av att nuppa IN en bebis i magen, hur ska det då gå till att nuppa UT en bebis?!?!? 

Badet var väldigt skönt i alla fall, önskar att vi hade badkar. I morgon besök på MVC och fika hos en vän. Och så ska jag måla där någon råkat kladda fog eller knackat bort färgen på toan i källaren och P ska skotta isolering på vinden för att kunna flytta ljuskronan i taket. Inte riktigt lika trevligt som att plaska i poolen men ändå.

vickan – jag hade lätt kört 9 mil för att få egen must. Vad kan det ta, 1 timme?!?! Göttigött! Lycka till med sovprojektet.

Oms – klart till drabbning! 

• lunagarden

Nenne - dagen är inte slut ännu

När ska ni på nästa kontroll om inget hänt?

• nennesjuttioåtta

lunagarden – hahaha jag tänker bara BM=barnmorska så jag fattade inte riktigt vad du pratar om  

Svar på tråden Livets toppar och dalar