• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

lunagarden – i morgon! Sen tror jag att det blir UL på torsdag. 

Fast det går som sagt ingen nöd på mig, det är bara på morgonen som jag känner mig jäkligt trött på att vakna och känna mig som en stor köttblobb med blåmärke fulla insidan. Sen efter frukost så är det rajtantajtan och foten i kläm och livet rätt gött att leva! I dag när vi badade blev det dock lite läskigt för jag kom på att jag inte känt Pricken på.. ja jag mindes inte. Jag drack kall saft och lade mig på rygg och åt bulle och slog numret till förlossningen, men innan jag tryckte på luren så åt jag en bit kexchoklad. Poffelipoff! Piuuuh! Jag vet ju att det oftast är lugnt på förmiddagen. Så. Bara jävligt morgontrött, precis som moderskeppet... 

• Oms

jaha - då var jag klar med min del... det gick riktigt snabbt att få ut flätorna, många gick det att dra ur (det är så det ska vara men om de sitter länge brukar håret ha fastnat) tyvärr är håret riktigt illa därann och unga fröken skulle behöva vara utan i minst 1 vecka för att fukta upphåret ordnetligt men nej... finns INTE i hennes värld just nu, jaja hon blir väl äldre hon med en vacker dag...

men detta är inte det jobbiga utan att jag har låtit min lilla dotter titta på dvd i storans rum häromdan. det i sig brukar inte vara ett problem men denna gång var lillasyster busig och har tagit en svart markeringspenna och målat över storasysters Justin Bieber planscher - iaf en del av dem och nu är stora tjejens liv HELT förstört.... så nu måste jag se om man kan hitta just de bilderna online ngnstans att beställa....

ja herregu, här får man inte slappna av i mång asekunder... rackarns ungen!

Nu kommer min man hem och han har jag inte sett sen i fredags morse så nu pratar vi abstinens... c u tomorrow

• Oms

tack för alla hejarop förresten! ni är för söta

Storan har det jobbiga kvar, nu ska det duschas och göras inpackninga o fönas o fixas inför morgondagen men nattuglan till barn lär ju göra det med start tidigast midnatt eler så...  inte läge att ta diskussionen om att man inte ska duscha sen på natten  om inte nödvändigt osv osv *välja sina fajter var det ja*

• passionsblomman

viktualia skrev 2010-08-16 22:21:42 följande:
    Då inväntar vi Passionsblomman - HALLÅÅÅÅÅå Hur funkar den idén i din värld?

HALLÅÅÅÅÅ!!!

Jag har inte tiiiid med er just nu...

...för jag har härliga Fjällbruttan här, med husvagn och hela familjen-som är 4 barn och en make. Det är fullt ös. Men nu har alla barn slocknat i olika soffor och vi insåg att ojdå vi kanske ska lägga oss för klockan är ju massor. Så nu är det godnatt.

Men det ska väl funka tänker jag, vad tycker ni om den 8:e tex? och ni sover väl över hoppas jag???
    Sedan till helgen kommer nog sambons släkt, så mitt i veckan där är toppen.

-EA, jag hoppas du fattar att du också är jättevälkommen och Vänner med! Men jag misstänker att hos EA är det kanske fullt upp med husande och så fortfarande...

Haha, på onsdag kommer Tinga, så nu börjar jag kunna pricka av en del BT-folk ifrån mina olika trådar! Skitkul!

Förresten var det väldigt bra möte med den där jobbcoachen! MYCKET bra till och med. Jag kommer att ha ut massor av det. Eller har jag redan skrivit om det idag? *helt förvirrad* och nej, det är inte av spriten...jag har varit så här hela dan!

Godnatt.

• muggles
    fru AM skrev 2010-08-16 18:41:32 följande:
    Hemma hos oss är det myckat bad cop/good cop - och det är jag som är den bestämda elakingen ... NÅGON måste ju (väl?) vara det och min man är inte skapt att ta den rollen.
    Kunde varit skrivet av mig Jag är den stränga och Moa trotsar mindre mot mig än mot maken så jag har uppmanat honom att bli lite strängare. Hon totalignorerar honom ibland. Sedan försöker jag att aldrig gå in om de har en diskussion, för det ska inte bli så att han säger till, hon lyssnar inte, och så går jag in och styr upp. Utan han måste få sin vilja igenom på egen hand om hon ska börja lyssna på honom.

Men igår blev jag tvungen att ta ett ordentligt tag i hennes arm för att få henne att lyssna (och då slutade hon direkt och bad om ursäkt).

• lunagarden

Nenne, det är så härligt att läsa hur du njuter av graviditeten fullt ut

BM, hehe, brukar kalla honom min man - för det är han ju i mitt hjärta, men han är ju fortfarande min blivande man på pappret

PB - roligt att det går bra med jobbcoachen, coaching är ett fantastiskt verktyg när man träffar rätt coach!

• muggles

Vickan: 2008??? Och jag tänkte "men det borde jag ha kommit ihåg att du köpte villa". Fast du hängde nog inte så mkt i denna tråd då (utan i den andra)? Eller?

• muggles
    viktualia skrev 2010-08-16 22:20:41 följande:
    Och jag är emot barndop men för kyrkan - den kombon existerar i frikyrkan. Maken har gått med på att barnvälsigna Trollet istället för att döpa honom... men det känns just nu som om att det är jag som ska fixa hela projektet också.. dvs eftersom maken inte får som han vill (han är eg för barndop) så får jag fixa hela projektet... Himla moget av oss båda.. särskilt om en så seriös grej.. men just nu väntar jag på att han ska ta upp frågan... det här med att vara familjens projektledare är inget jag gillar... fniss.. och än så länge är det inte ofta jag känner mig ensam i den rollen heller...
    Väldigt konstigt det där. Omvänd logik liksom för det borde vara i hans intresse av det blir av över huvud taget, så alltså borde han fixa alltihop. Eftersom du är emot barndop så ligger det ju inte direkt i ditt intresse? Och hur många ggr har man inte hört kvinnor här på BT klaga över hur oengagerade deras M2B är i bröllopet och de får fixa allt för att de är mest engagerade...?
  • Parnassia

Den 8-9/9 i Casa PB låter strålande!

Vickan kommer du är välkommen till mig den 7:e om du vill.

Är det någon mer som vill komma hit, så är dörren öppen.

Nu ska vi till BVC och väga och mäta, spännande! Vi har inte varit där sen midsommar ungefär.

Tjing!

• fru AM

Lycka till på BVC PArnassia! Alltid lika spännande såna där besök!

Svar på tråden Livets toppar och dalar