• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

Hann ju förresten inte egognälla om att det inte gick att få tag i medicin till lillkillen. Den receptfria varianten skulle funka, men den gick inte att få tag på som flytande, och no way att jag tänker traumatisera honom genom att försöka få i honom tabletter som inte får delas..! Och den receptbelagda varianten rekommenderades inte till barn under 2, var inte testad och det hade förekommit krampanfall. Nej tack, tyckte jag.

Någon som vet om det finns någon huskur? Ska googla litet (hann inte det igår, pga städbehov...)

• Ore
    start september skrev 2010-08-17 10:26:36 följande:
    Total ego: Köpte ett par snygga dyra skor med skyhög klack på rean igår, trots rea alltså dyra. Visst betyder det att den här graviditeten måste funka så att fötterna snart svullnar och jag inte kan ha dem?!
    Apselut, så måste det bli!
  • fru AM

Ore: är det springmask alltså? HAr han varit och lekt i någon sandlåda - där kan han ju i s f också fått det. Fast kusinernas händer låter ju misstänkta ...

• muggles

Sept: jajamänsan!

Vickan: måste du införa rutiner då om du nu hatar dem så mkt? Är det för att du ser nyttan med dem även om du inte gillar dem el vaddå?

Ore: ända sedan jag fick ordning på Moas sovande dagtid så sov hon på rätt bestämda tider, vilket var jätteskönt för då visste man hur man skulle planera dagen. Sedan växer de ju och då ändras det men så hittar man nya "bestämda" tider. Det enda som är konstant annars med barn är förändringen

• Lapinette

Det dyker upp ofrivillig barnlöshet överallt. Följer emellanåt lite bloggar och i våras erkände den ena tjejen att det håller på med IVFer och nu så har det i en av mina favoritbloggar uppdagas att de försöker och försöker (utan resultat) att få till ett syskon. Överallt dyker de upp ... .

• Ore
    fru AM skrev 2010-08-17 10:40:01 följande:
    Ore: är det springmask alltså? HAr han varit och lekt i någon sandlåda - där kan han ju i s f också fått det. Fast kusinernas händer låter ju misstänkta ...
    Japp, springmask tror jag. (Det var en liten vit slingrig sak som jag såg...)

Hmm, hur lång tid tar det innan man får maskar i ändtarmen efter att man blivit smittad? Han var i närheten av en sandlåda i torsdags. Men eftersom det var för blött för att sitta i  gräset så höll jag honom, så han lekte inte där... Men visst, han kan ha tagit litet i sanden och sedan stoppat den i munnen. 

• Telis

Här blir det inget barndop för varken min man eller jag är troende. Och även om min man hade varit det så tror jag inte att jag hade kunnat kompromissa och gått med på ett dop ändå. Jag lägger mig inte i hur andra gör men jag tycker att det är helgalet med barndop överhuvudtaget, det där får Televinken bestämma själv sen. 

Jag fattade inte heller vad barnmorskan hade med barndopet att göra.

Vi ska också till BVC idag, en försenad sexmånaderskontroll. Vi får väl se om vi får backning på något, vi har inte övat ett dugg i förväg. Hoppas iallafall att han inte är för tjock.

AM; en sån här kanske: www.svenssons.se/mobler/1042-fatoljer/1528-ej_100_fatolj/4096-svart_lader.aspx

Lycka till hos BM, nenne!

• Telis

Urk, vad läskigt med mask, Ore!

Igår pratade dom på nyheterna om resistenta löss, man får inte vara kvackelmagad som förälder nu för tiden...

Svar på tråden Livets toppar och dalar