• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oms

Luna - men en vigselring bara sådär... nice hur långt är det kvar till bröllopet?

Kikki - ja just de ja, du skulle ju ha barn samtidigt som din äldsta - hur känns det? Det är ju inte ngt jag själv har eller kommer att komma i kontakt med och kan således inte föreställa mig det. men rent spontant skulle jag tycka att det skulle kännas konstigt. men det baserar jag ju på den situation jag själv är i - och jag vet ju att som ung skulle jag inte ha barn alls och sen efter att min stor blivti större skulle jag inte ha fler barn  iaf inte efter 35 år fyllda då jag tyckte det var lastgammalt o synd om barnet och nu med 2 barn kan jag tänka mig ett 3:e men då först om ngt år då jag blir 36... så som sagt i din situation kanske jag inte skulle tycka att det e så konstigt iaf

• lunagarden

Oms - det är elva månader, haha, skulle bara titta in i butiken när vi hade lite tid över innan vi skulle träffa fotografen.

Men det känns skönt att ha så mycket ordnat redan, om fyra månader har vi ju en nyfödd och en 1-åring och då blir det inte mycket tid över till att fixa allt... + två tonåringar då

• kikki kikki

Oms skrev 2010-08-16 20:00:24 följande:
    Luna - men en vigselring bara sådär... nice hur långt är det kvar till bröllopet?Kikki - ja just de ja, du skulle ju ha barn samtidigt som din äldsta - hur känns det? Det är ju inte ngt jag själv har eller kommer att komma i kontakt med och kan således inte föreställa mig det. men rent spontant skulle jag tycka att det skulle kännas konstigt. men det baserar jag ju på den situation jag själv är i - och jag vet ju att som ung skulle jag inte ha barn alls och sen efter att min stor blivti större skulle jag inte ha fler barn  iaf inte efter 35 år fyllda då jag tyckte det var lastgammalt o synd om barnet och nu med 2 barn kan jag tänka mig ett 3:e men då först om ngt år då jag blir 36... så som sagt i din situation kanske jag inte skulle tycka att det e så konstigt iaf

min dotter blir 23 och jag skulle inte heller ha fler barn...ler...men så blev det iaf och först hade vi väl båda två lite svårt för vad vi skulle tycka men nu känns det helt ok och vi diskuterar som 2 vänner som är med barn.

• Liten med Mindre

Åh - det hade varit mysigt att komma på trådlunch. Men jag hade dejt med naprapaten så det fick blir en annan utflykt. Hann med lite shopping i Stinsen på vägen - måste ju ha något att ha på mig till dopet och magen vägrar försvinna. Inte för att jag har kommit igång o tränat något heller. Men nu när kvällarna är mer uppstyrda kan det väl gå.

Efter gårdagens läggning blev natten över förväntan. Hörde inte från något av barnen förrän lilleman började böka vid halv sju. Härligt! Försöker lära mig själv att ligga hela natten med. Går hyfsat just nu.

Vickan - heja er och sovprojektet! Någon specifik metod ni föll för?

AM - STORT med dagis för lillkillen.

Oms - avundas dig inte hårprojektet!

Nenne- hoppas badet var skönt! Jag levde för mina stunder i badet på slutet. Badkar eller bassäng kvittade.
    Ska nog faktiskt tappa upp ett bad nu för att råda bot på värken från naprapatbehandlingen.

Äpplen - vill också gärna ha! Fast vi har ingen plats att göra av dem eller moset förstås.

Nä - mot badet!

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-16 20:03:18 följande:
    Oms - det är elva månader, haha, skulle bara titta in i butiken när vi hade lite tid över innan vi skulle träffa fotografen.Men det känns skönt att ha så mycket ordnat redan, om fyra månader har vi ju en nyfödd och en 1-åring och då blir det inte mycket tid över till att fixa allt... + två tonåringar då

fräckt....ja som sagt så kan det vara skönt att ha det inköpt och toppen om ni fick ett bra pris på den.

• lunagarden

Liten - att bada är fantastiskt. Jag lyckades få till ett härligt bad under senaste förlossningen också då jag blev inducerad och latensfasen var lååång, och det gav otrolig smärtlindring.

• Parnassia

Oj vad här har skrivits idag!

Kram till Oms! Förmodligen sitter du och sliter med dotterns hår nu. Hoppas allt löser sig till det bästa!

Undrar hur Nenne har det nu... Kan något ha satt i gång?

Vickan - se till att kom med ett datumförslag nu då! Tiden får inte rinna ifrån oss jag vill verkligen träffas!!!

Oupsie - hur mår DU då? Hur är det med illamåendet?

• Parnassia

Liten - känner igen det där med brist på dopkläder och kvarvarande mage... Jag har börjat jobba på min och faktiskt fått en strålande start, både mat- och motionsmässigt.

Men garderoben är begränsad. Det känns inte så kul att handla nytt än heller. Men jag räknar med att min "korsett" gör susen i samarbete med en förlåtande klänning. Vi har dop på lördag nämligen.

• lunagarden

Parnassia - mysigt med dop Mina båda äldsta är döpta och det var jättefint och stämningsfullt. Lille Charlie är dock inte döpt för varken min BM eller jag är med i svenska kyrkan, så han får välja själv när han blir äldre.

• viktualia

Liten - njaa ingen ordning på nån metod än... bara ett konstaterade att vi måste fortsätta storsatsa på detta... Trollet var övertrött redan vid kvällsgröten och det krävdes rejäla krumbukter innan han förnöjt mumsade i sig allt... och sedan tog det en halv evighet för honom att komma till ro... men mål nr 1 är nog att få honom att sova mindre hackigt om nätterna...

.. jag har insett att jag avskyr rutiner... och det jag just nu går igenom är insikten om att jag måste släppa på det hatet och komma in i matchen... och ni som hängt här länge vet ju hur skoj jag tycker det är med sånt... blärp!

Starta byta till pyjamas - äta kvällsgröt - sova-projektet måste nog starta ännu tidigare för att slippa ha tidernas övertrötta Troll som huvudperson... hm..

Parnassia och Passionblomman - vad säger ni om nån gång under vardagarna veckan som börjar med 6 september?!

Svar på tråden Livets toppar och dalar