• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Hattis

PB - tycker också att Mugglans förslag är supercharmigt!

• muggles

Bliv: grattis till sonen! Jag drabbades nog (iaf tror jag det nu i efterhand) av en lättare förlossningsdepression, el amningsdepression brukar jag kalla den Den gick över efter ca 4 mån. Jag hade väldigt svårt för alla som uppmanade till att "njuta" av bebisen - i min värld var det en mörk tid.

• Lapinette

Hattis - sjuksyrran hos min gynekolog brukar alltid fråga mig om det börjat rejält dvs där räknar de inte med spotting utan en rejäl blödning. Men ring och hör, det är säkrast.

• fru AM

Lappis: visst ja - lunchen: den hade jag glömt lite - men jag kommer. Var det 11.45 Elverket? Måste bara komma på vad jag ska göra med storsonen (om han inte vill följa med)

Telis: Hektors dagisstart känns precis som du sa: sorgligt, läskigt, spännande, kul (lite)  

• Lapinette

Ego - när vi var och badade i lördags var det flera adoptivbarn bl a en mamma som solade strax bredvid oss med två små, en kille och tjej, från Korea (men det kan även ha varit Kina eftersom hon faktiskt hade fått en liten dotter). De var så in i bengen söta att jag kände mig som värsta "stalkern". Låg och tittade och kände en ENORM längtan i magen. Jösses! Vill ha en liten NU!

• Hattis

Tack för input och klokt svar Lappis!

He he, det är klart att det blir en Bynolf

AM - Gaah, dagisstart redan! Kan det vara sant? (ja det kan det)

• Hattis

Å Lappis, snart är det dags för nästa steg iaf! Om det inte är jordbävning så att nämndsammanträdet blir uppskjutet (och det känns inte riktigt sannolikt).

• muggles

Hattis: varje gång jag pratar med folk som kan sådant här hävdar de att dag 1 inte är när spottings kommer utan när blodet kommer mer rikligt. Sist (under ivf var det ju lite viktigt att veta dag 1) fick jag ett råd att inte ha tampong utan binda om jag var osäker, så att man kan se mängden lite lättare. Hur mkt spottings har du? Behöver du mensskydd el är det bara en liten fläck i trosan? Behöver du mensskydd skulle jag säga att dag 1 redan varit...

• muggles

Lappis: när ni får ert godkännande så får du komma in här och rapportera "plus"! Har du tänkt på det?

• muggles

Fast jag fattar inte varför man inte ska räkna dag 1 när det första lilla av blodet visar sig - för då är det ju liksom kört redan. Har slemhinnan väl börjat släppa så...?

AM: schysst sommarhus!!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar