• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

OH MY GOD
    Meatballs
    Ja, han är faktiskt trevlig

• FruCicci

Usch vad hemskt att 2 dog i midnattsloppet

Typ, hej då älskling, jag ska bara spinga en runda, jag kommer hem om ett par timmar - sen .... aldrig mer

• passionsblomman

FruCicci skrev 2010-08-15 18:58:14 följande:
    Usch vad hemskt att 2 dog i midnattsloppet Typ, hej då älskling, jag ska bara spinga en runda, jag kommer hem om ett par timmar - sen .... aldrig mer

Fy!

• passionsblomman

FruCicci skrev 2010-08-15 18:55:52 följande:
    OH MY GOD Meatballs Ja, han är faktiskt trevlig

Jag tycker det var så kul är Spirella Girls fick den är låten som en sommarplåga under VM -94, för jag gick i samma skola som killen som skrev deras olika material, bla den här då. Han är så vitsig med ord och deras show som vi hade nöjet att få se i skolan, var hysteriskt rolig.

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-08-15 18:03:57 följande:
      *kollar inboxen*Åh...jag förstår ...men päron då!?!
    hm... okejrå... päron är gott!! fniss! Undrar just hur många frysar man skulle kunna fylla... *skakar på huvudet*

Klockarbol - En anledning till att vi har så mycket frukt är att det ligger ett gäng bikupor två hus bort....

• passionsblomman

Klockarbol, ja det är marigt med allt som ska stämma för fruktskörden. Och så vissa år är det skorv eller rönnmal eller något annat skit på alltihop i stället. Eller som när en hagelskur härom året slog sönder merparten av de Skånska äppelodlarnas skörd. Redan långt innan det mognat klart.

I fjol var där så galet mycket gråpäron på de två jätteträden här, att man faktiskt knappt kunde skönja bladverket på dem. I år ätr det mer av äpplen än päron, men då vi har 4 olika päronträd och 8 äppelträd, nej vänta, det är 9...så har vi att göra med att lassa undan fallfrukt även om där skulle bli urusla fruktår framöver.
    Är det förresten inte så IDIOTISKT Svenskt ur-löjligt, att jag inte får ge frukt till skolan, dagiset och ålderdomshemmet här i byn?
    Jo, för det är LAG på att man inte får det, för det kan vara jordbakterier på dem! Vaffan, det måste det väl kunna även om de plockats på träd i Kiviks fruktodling, likväl som om de plockats från mina träd???

Istället får man alltså KASTA tonvis med lyxig fin frukt, som annnars kunde försett massor av folk med hemkokad äppelmos, hembakt paj, äppelkräm och bara massor av god frukt att äta direkt som den är!

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-08-15 19:12:15 följande:
    Klockarbol, ja det är marigt med allt som ska stämma för fruktskörden. Och så vissa år är det skorv eller rönnmal eller något annat skit på alltihop i stället. Eller som när en hagelskur härom året slog sönder merparten av de Skånska äppelodlarnas skörd. Redan långt innan det mognat klart. I fjol var där så galet mycket gråpäron på de två jätteträden här, att man faktiskt knappt kunde skönja bladverket på dem. I år ätr det mer av äpplen än päron, men då vi har 4 olika päronträd och 8 äppelträd, nej vänta, det är 9...så har vi att göra med att lassa undan fallfrukt även om där skulle bli urusla fruktår framöver.Är det förresten inte så IDIOTISKT Svenskt ur-löjligt, att jag inte får ge frukt till skolan, dagiset och ålderdomshemmet här i byn?Jo, för det är LAG på att man inte får det, för det kan vara jordbakterier på dem! Vaffan, det måste det väl kunna även om de plockats på träd i Kiviks fruktodling, likväl som om de plockats från mina träd???Istället får man alltså KASTA tonvis med lyxig fin frukt, som annnars kunde försett massor av folk med hemkokad äppelmos, hembakt paj, äppelkräm och bara massor av god frukt att äta direkt som den är!

Att den lokala storbonden inte fick ge opastöriserad mjölk till skola o dagis (mjölken drogs in en period för att spara pengar) kan jag väl kanske förstå men att man inte får ge frukt är ju helt sanslöst!!!!!

Himla mycket bättre att ge barn och gamla importäpplen som kan vara både sprutade och vaxade och dessutom transporteras hur j-a långt som helst????

Sen ska vi skattas ihjäl för att man måste ha bil för å komma till jobbet för att minska utsläppen!?

På min lilla ort infördes källsortering i miljötankandets anda för sisådär 15 år sen.
    Än i dag finns det ingen returcentral närmare än 3,5 mil härifrån - kommunen råkade visst sumpa det där med bygglov och att dom faktiskt inte ägde marken där dom tänkte bygga...

7 mil för att kasta konservburkar, mjölkkartonger och returpapper - det är miljötänk det

Undrar stillsamt hur de gamla och de utan egen bil gör med sina sopor... För bussen har de dragit in.

Gah, jag behöver middag känner jag! *spottar å fräser*

• Blivande fru L

Hohoooooooooooooo!

Ett kort livstecken (som vanligt) och en stor nyhet: Vi har fått en son!   Vi har varit hemma i flera dagar men jag har inte satt mig framför datorn förrän nu. Allt går bra och amningen fungerar. Förlossningen gick bättre än jag någonsin vågat hoppas på. Jag fick värkar på morgonen den 6/8. Åkte hem från landet vid 11-tiden, in till förlossningen kl. 15, och födde barn 17.30.

Jag var 8 cm öppen när jag kom in och klarade mig utan epidural och annan smärtlindring, precis som jag önskat mig. Hade jag varit mindre öppen när jag kom in hade epiduralen däremot legat när nära till hands! Pust!

Här kommer blåa gubbarna och tankarna: Känslorna sedan vi kom hem har överrumplat mig. Humöret åker berg-och-dalbana och jag känner mig oerhört låg när jag vaknar på morgnarna. Framåt kvällen blir det bättre men det är skitjobbigt att må dåligt och dessutom bli uppmanad att "njuta och ta vara på den här tiden". Jo tjena, jag vill helst bara hoppa över de kommande veckorna eller rentav månaderna. Har många kloka människor omkring mig och får mycket stöd, men fy vad jobbigt det är att vänta på att börja må bättre! Jag försöker att vara så öppen som möjligt med hur jag mår eftersom ingenting blir bättre av att låtsas. Dessutom vet jag ju att det är vanligt att man mår så här när man nyss har fått barn. Inte trodde jag att det skulle hända mig för det...

Nenne - Jag håller tummarna för er!

Puss på er allihop!

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-15 18:26:05 följande:

Kikki - jag ska försöka jobba heltid, det är bara 10 veckor. Jobbar administrativt och min vikarie är kvar så det ska inte behöva bli så stressigt. Hoppas det löser sig med din dotter på bästa sätt!

skönt att det inte var någon fara med er. ja om du har någelunda lugnt jobb så är det ju bra och ska väl gå att jobba dom 10 veckorna.

Ja min dotter får vila upp sig lite ....hon har fått rensa ogräs idag....ler....men det gör henne gott att inte vara ute och festa varje dag utan att få vistas mitt ute på landet där vägen tar slut......hon kommer ingenstans utan att jag kör henne.....hon behöver ju minst en vit månad.

• Lapinette

Blivande - STORT GRATTIS !!! Men åhhh vad trist att du mår så dåligt

Svar på tråden Livets toppar och dalar