• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Vännerfan

Och VAD gjorde jag för konstigt nu då??

• passionsblomman

Jubel och fanfarer: BILEN FUNGERAR IGEN!!!!! BS, jag trodde att diesel i bensinbil bettyde omedelbar död, men i gamla bensinbilar kan det tydligen funka att avbryta misstaget, fylla på med resten bensin och sedan köra ändå. Så gjorde sambon igår morse och kom alltså hem (dvs ca 2 mil). Men sedan gick det inte att starta bilen på kvällen. Granngubbarna lugnade mig och försäkrade att det skulle räcka att slanga ur, göra rent tändstift och så fylla på med bensin igen. De hade tydligen rätt. Så nu har mina bilkunskaper ökat ännu lite grann. Med all skit-erfarenhet vi samlat på oss under åren, borde jag snart kunna öppna verkstad, eller kanske bli konsult... Vänner, jag tycker du kan joina när Vickan och Parnassia ska komma hit!Ni får varsina rum med era respektive barn! Och såklart ska vi ses i Kalmar också! -Nu när jag har en bil igen.

• snaily

PB
    Åh vad skönt med bilen!!
    Vad jag förstår är det mycket värre att göra tvärtom, alltså råka tanka bensin i en dieselbil. Får tänka mig för en extra gång varje gång jag tankar (den enda) tjänstebilen som är diesel... Det är min stora skräck att råka tanka bensin i den.

Vink och kram till Vänner!

• passionsblomman

Snaily, ja det har jag också hört! Och i de nya blyfria bensindrivna är det tydligen också värre än i gamla veteranare som min ju är.

• snaily

Aaa, bra med gammal skrotbil ibland alltså!

• passionsblomman

snaily skrev 2010-08-15 15:45:52 följande:
    Aaa, bra med gammal skrotbil ibland alltså!

Ja tydligen! Det är också klart lättare att felsöka på en gammal bil utan all denna jäkla elektronik som nya bilar har. Det är liksom inte lika många saker som det kan bli fel på så att säga.

• snaily

PB
    Det är sant! Ååå nu börjar jag nästan sakna min fina gamla Saab 900 -86... Min första bil som hängde med mig på allehanda äventyr under ganska många år innan den till slut blev för skruttig och såldes för en ynka 500-lapp.

Funderar på att baka en banankaka nu. Törs man säga (skriva) det högt eller blir man störd av jobb då?

• Parnassia

Gött att bilen funkar PB!

När ska vi komma?

• Parnassia

Klart du ska baka SNaily! Hacka i lite choklad också så blir det strålande!

• passionsblomman

Parnassia skrev 2010-08-15 16:10:40 följande:
    Gött att bilen funkar PB! När ska vi komma?

Ja hur var det nu? Det var fler bil-faktorer med i det hela för Vickans del vill jag minnas? Helgen den 12/9 fyller min sambo 40, så då har vi gissningsvis huset fullt. Men den första helgen i september har visst hans kompisar sagt att han ska hålla fri, så det verkar som om jag blir ensam i huset den helgen. Kanske det vore något?

-Jag är ju förvisso heller icke låst vid helg eller vardag än så länge, så ni kan komma när ni vill! Ta med er hinkar så ni kan plocka frukt! (ifall ni inte har trädgården full själva. Jag har päron och äpplen så det är löjligt!!!)

Svar på tråden Livets toppar och dalar