• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-15 21:39:16 följande:
    Telis – ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH MEN SJÄLVKLART!!!!!

Hurra!

• Oms

PB - ni och bilar verkar inte riktigt vara en lyckad kombi oandra sidan så lär ni er en hel del om hur man kan fixa o trixa med dem ( och oss här i tråden med för den delen

Liten - är inte avis på att ha två barn tätt inpå i åldrar när man hör din dag. så himla typiskt att de trissar upp varandra. hoppas morogndagen blir bättre

Blivande - Grattis till sonen! och vad skönt att allt gick bra och snabbt!! SÅ kände jag efter första barnet i ca ngn månad sådär, men då pratade man inte om ngn babyblues utan så var det bara. dock minns jag att jag inte förstod fokk som sa att åååh vad mysigt m nyfödd, och vad härligt du måste ha det oc bla bla bla - jag känd eju inte så... det tog nog ca en månad innan jag kunde säga att jo, jag är mamma och här är mitt barn och så här ska det vara och det är bra. hade inga starka moderskänslor alls i början utan bara gjorde saker på rutin - men sen, sen kom dem och de överträffade allt!

Ore - har läst ditt mail och även om du skcikade det innan du såg mitt andra inlägg så funderar jag på om inte du ska anmäla iallafall du är nog i lite gränsland för vad man kan få godkänt, dock måste jag se journalerna för att kunna bedöma det och då kan du ju liak görna anmäla det om du vill - dock blir det inte mitt ärende då jag av etiska skäl inte tar ngn som jag en har et hum om vem det är. du kan dock kolla hur man går till väga med mig om du är intresserad.

Ang Äpplen - där jag växte upp kunde man sälja till butiker är det inget man kan göra numera?? Vidare så har jag ett tips som jag gärna vill att ni gör,  bege er till närmsta stall eller ridskola och prata med ngn där. Jag och de med mig i stallet blev överlyckliga när det kom förbi ngn privatperson med äpplen som vi kunde ge hästar och ha korgar i stallen för de bar som var där - då snackade man inte om några löjliga bakterier! men men, det kanske är lag på det med nu? dock tror ju jag att man i stallarna skiter i det!

Det var en hel del mer men men, minner är kort men bra eller hur var det nu?...

• nennesjuttioåtta

PB och MSW – byfest, låter hur kul som helst, och vilket tillfälle att göra intryck.

I morgon ser jag fram emot en tur till äventyrsbadet för att bara flyta omkring viktlös som en valross. Känner mig så tung, är rädd att röven kommer rasa ned i knävecken av tyngdlagen när jag ska upp ur bassängen, P får gå bakom och hålla emot och skjuta på... 

• porchez

Grattis FruL till en son och lyckad förlossning! Tråkigt att du inte mår bra nu efter

Och ser att nenne är inne, så jag förlorade vadet

själv sitter jag bänkad framför TVn idag, hyrde tre filmer och har nu den sista kvar, får se om jag orkar se hela, Farsan har ni sett den? inte helt och hållet min humor...

• nennesjuttioåtta

porchez – ja jag höll igen och knep så hårt så ditt tips gick om intet. Förlåt!

• nennesjuttioåtta

Telis – vi får väl se det som en försäsongsträning så att makarna får "klämma lite" på varandra inför vinterns tur(er) till berget.  

• nennesjuttioåtta

nä, nu ska jag koppla ned och ut. Ha en riktigt skön kväll!!

• Ore

Fru Muffins: GRATTIS till sonen!!! Men trist att inte må bra... Hoppas det vänder snart!

Oms: Jag ska nog kolla upp det där... Tack för tipset

Telis: Vad bra att det funkar med amningskudden

Cicci: Låter som ni hade en riktigt trevlig kväll Härligt!

Äpplen: Jag vill ha äpplen! Så Vickan, om ni har så stora mängder så kanske det blir ett besök från mig snart igen

• BrudSommar2006

Nenne, ja att ta sig i badet är jätteskönt men upp är värre!

Grattis Blivande! Jobbigt är det med hormonerna, minns inte när det släppte.

Vem frågade hur gammal Astrid är, nåväl, 7 månader är hon, lika gammal som Televinken.

Liten, hu, ibland går allt snett!

Astrid är försedd med nässpray och iprensupp, vet dock inte om det gör någon nytta för ätit har hon ju inte gjort så att det stör. Blir nog en gnällfröken som ska snutta hela natten igen gissar jag.

Cicci, när man har snuttsugen bebis som sover uselt på halsen önskar man ju att de tog napp men när man väl tagit sig förbi det så är det ju rätt skönt att slippa nappavvänjning. Fast dit har jag inte kommit än... Vore ju annars skönt att kunna dela på nätterna men icke.

Men varför är jag fortfarande uppe!

• Ore

För övrigt så har jag bara planerat in ETT äppelträd i vår trädgård. Känns litet lagom, sådär...

Svar på tråden Livets toppar och dalar