• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

MSW, hur blir man indragen i en gymnastikuppvisning på en byfest??

PB, vilken tur i oturen med bilen!

Hej Vänner!

Cicci, jösses, ni verkar ha haft en helkväll!

Vad mer, hm, Nenne till BB, alla andra knip!

• BrudSommar2006

Äpplen har vi massor men alla har mysiga maskhål i dem i år. Har hört att man ska tejpa stammen, någon som vet när på året man gör det och vad det är man ska tejpa med?

• Parnassia

Grattis Fru L! Kanske en bild på underverket till galleriet? Hoppas du snart mår bättre. Kram!

Liten - kvällen from hell låter det som. Det kan väl bara bli bättre!?

PB- jag kommer gärna mitt i veckan, helgerna är ganska uppbokade... Och Vickan - tycker du resan är lång kan ni ju mellanlanda här!

• Fru E

BS-man köper en bred, grön klistrig tejp på tex blomsterlandet som man sätter tätt kring stammen. Den gör att insekter och dylikt fastnar i klistret och inte kan klättra vidare upp. Satte på vårt päron och äppelträd, fungerat utmärkt

Blivande-ååååååhhhhh men grattis!!!!!!  Bra att du berättar hur du mår!

PB-blev liiiiiiite lockad av att komma till dig och plocka päron och äppel med de andra.......

Nenne-hehe du kanske ångrar dig när värkarna kommer
    Så Cylinda......

Kängu-då håller jag tummarna på tisdag

Nu väntar sängen efter att ha fått klinkers i hela köket och nästan all parkett i den öppna delen

Klåparna till städfirma har vattenskadat två plankor på parketten i gamla huset får hoppas bara att de nya ägarna inte ser det när vi lämnar över imorgon........syns inte om man inte står i fel ljus så att säga

Kram &b

• Parnassia

BS - limring på fruktträd kan man ha, det är typ som en tejp. Funkar mot frostfjärilar.

• viktualia

Blivande Fru L - GRATTIS till sonen!! Och kram på dig! Tungt med tunga känslor efteråt! Jag tror stenhårt på din teori att prata om det!

Omsan - ÅÅÅÅ vilket bra tips med äpplen och ridskolor/stall!! Det ska jag komma ihåg när våra mängder blir för bisarra!

Ego - kan meddela att min brorson är otroligt söt på bilderna som hans stolta föräldrar lagt ut på fejjan.. *fnissar* helt objektivt alltså!!

PB - hm... är det verkligen så illa med äpplen och hemodling.. hm.. ska kontakta experter och återkommer sen.... (har en kompis som är konsult i just sådana frågor)

Omsan igen - intressant med din bedömning av Ores förlossning.. nu har jag ju inte pratat med brorsans fru men det låter kanske som att hon skulle kunna överväga att anmäla också?!? Som drabbades av 11 försök med sugklockan...  Kom just att tänka på att de hade tecknat en gravidförsäkring också.... undrar just om de tänker på att de borde kolla upp om den omfattar sånt här.. hm... *grubbel grubbel* Får nog höra av mig till dem...

• Parnassia

Fortsätter:

Limring funkar ju förstås bara mot ohyra som skadar i larvstadiet, eller iaf ohyra som inte flyger till träder så att säga. Som frostfjärilar tex, larven kryper upp för stammen och ger sig på sitt "byte". 

Ang sugklockadiskussionen. Det är väl ingen idé att anmäla för "bara" felbehandling? Man måste väl ha någon skada/men att visa upp också eller?

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-08-15 22:10:32 följande:
     Och Vickan - tycker du resan är lång kan ni ju mellanlanda här!
    Jaaa! Alltså min skiss är att ta mig till dig som första etapp och sedan att vi förflyttar oss till PB i mer el mindre samlad tropp!
  • Oms

Parnassia - helt rätt! man ska ha en skada också precis om jag skrev tidigare. eller att man har haft en skada under en längre tid. även om den är läkt nu så kanske den inte läkte på en gång. Man anmälenr inte läkarna utan vården för felbehandling som gett konsekvenser för en i efterförloppet
    .

• viktualia

Sugklockefrågan Parnassia - jaaa alltså jag förutsätter att brorsans fru blev lagom skadad av behandlingen...

Ore - japp du är välkommen att hämta äpplen här, men vänta typ 2 veckor så hinner de mogna!! Vi har Sävstaholm, Risäter, Wealthy och Ingrid Marie så de mognar ett träd i taget under hösten...

Fru E - tänk att flyttstädning ska vara så hysteriskt omöjligt.. är det inte det ena så är det det andra.. *fascinerad* Hoppas att de inte ser skadan!

Svar på tråden Livets toppar och dalar