• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Klockarbol

Blivande Fru L - Stort och varmt grattis från en nykomling

Luna - Så skönt att det var bra med er!

• lunagarden

Grattis Blivande fru L!!!!!!

Precis som du skriver är det vanligt att må dåligt och det kan dröja ett tag innan man mår bra igen, men sök hjälp om du känner dig riktigt nere, det ska ju inte vara för jobbigt...

• Telis

Grattis, blivande fru L!! Jag åkte förbi dina krokar häromdagen och tänkte på dig och undrade hur det har gått.

Dom första två-tre veckorna var verkligen ett otroligt känslokaos! Jag hoppas att det snart släpper och att du mår bättre och att det inte är någon allvarligare förlossningsdepression. Kramar!

• Telis

Ore, taxk för tipset om amningskudden förresten! Det funkar jättebra.

• fru AM

Grattis till sonen Blivande fru L!!!  

Jag vet också hur labil man är efter barnafödsel och allt och hoppas bara att du snart mår bättre. Jag tänker på alla gånger jag satt vid middagsbordet och började spontangråta ... Hur är det - har din man möjlighet att vara hemma (ha "pappadagar")? Så att du får lite praktisk avlastning och vuxet sällskap? Hur ser den lille ut? Hur stor var han?

Stor kram tlll dig!

• passionsblomman

Men herremindag! BLIVANDE!!! GRATTIS!
    ÅH vad härligt att höra goda nyheter och bebisar som kommer och lever och finns och får kramas, hållas och finnas hos sina föräldrar!!! Det behövdes sannerligen!

Ojdå, allt blev fett kursivt. äh, det kunde det gott bli, för det ärsant!

Försök skita i att pressa fram något som inte finns där. och låta dig vara som du är och där du är. Det kommer andra dagar! Jag lovar!!! och de gånger du snusar på hans fjuniga huvud och bara blundar och är, dem kommer du att minnas. Hans lilla hand som håller ditt finger , det sprättiga sprattlet av lemmar som äntligen är fria att vifta som de vill också.

Heter han något än, er skatt?

Åh, grattis igen!!!!!!!

• FruCicci

Grattis blivande Fru L, vad underbart.
    Starkt att du orkar berätta att du mår lite dåligt, men det hör till i vissa fall. Jag hade en släng med det också. Fast först efter 3 månader blev det hemskt o jag kunde inte ta på det först, sen kunde jag inte ens namnge min dotter.... det går över...

• start september

Grattis Blivande Fru L! Du är ju säkert proffs på vart man ska vända sig om man behöver hjälp, tveka inte att göra det om du behöver.

Ore, jag har inte diskuterat extra VUL denna gång, förra gjorde jag tre st fram till v14 så det känns som att det borde gå att få nu med.

• Liten med Mindre

Grattis grattis blivande! Mysigt med sonen - eller, det kommer att bli i alla fall. Jag tyckte det kändes hemskt i början att börja gråta för ingenting. Det var värre förra gången i mitt fall - man kanske blir avtrubbad för hormonsvängningarna?

Cicci - härligt med utekväll...

Själva har vi haft en komiskt usel kvällsnattning av barn. Tillbringade helgen på en kompis lantställe och kom hem under em. Började med att hitta en fästing på lilleman efter badet, han är väl den enda som inte  varit ute i gräset. Hoppas att det inte är någon fara.

Medan han snuttäter för glatta livet o börjar bli trött på kvällen råkar Mindre få tandborsten o tandborstskum för långt bak i halsen (gissar jag) o kräks över hela badrummet. Måste lämna lilleman orapad för att gå o torka golv medan de andra två duschar.

Resultat - lilleman kräks lite mjölk o blir förtvivlat ledsen över att vara trött, ensam o ha rap i halsen. Tröstar, byter tröja o rapar. Matar mera o lilleman börjar bli trött medan Mindre avslutar ny flaska välling. Tror han blir överraskad när hon stormar in i rummet och han blir jätteledsen. Skriker så han till slut kräks över hela mig o soffan.

Tvätta lilleman, tvätta sig själv, mata mera, natta Mindre, natta lilleman, skura golven.

Pust - skönt när lugnet inträder...

Svar på tråden Livets toppar och dalar