Vilka tröttsamma gäster som både Snaily, PB och Oms (fast i det fallet blev det ju icke-gäster...) råkat ut för. Behöver det införas någon slags obligatorisk kurs i folkvett? I så fall behöver ju även Parnassias vänner gå den kursen, helt klart!
Det enda jag kan tänka mig som orsak är att ni har små barn, och att de inte trodde att ni skulle kunna komma? Men det skulle retat gallfeber på mig om vi inte blev bjudna någonstans för att vi har barn, jag är fullt kapabel att tacka nej om det inte funkar rent praktiskt!
Lycka till på jackjakten, Telis!
Och jag lyckades för övrigt väldigt bra med att knipa käft när det pratades föräldrapenning med syster igår... Hennes kille har alltid velat vara hemma med sitt barn om han fick något, ta ut sina dagar. Men de tycker de förlorar för mycket pengar på det. (6000 kr/månad, och då har de inte räknat bort bensinkostnaderna som minskar med drygt 30 mil i veckan eller om hon skulle kunna tjäna mer pengar när hon jobbar än när hon är föräldraledig).
Lappis: Allergisk mot jobbet låter inget vidare Hoppas på föräldraledighet så snart som möjligt för din skull då! (Kan inte de där jäkla köerna bli kortare vid nästa uppdatering - hur ofta görs sådana uppdateringar förresten?)