Livets toppar och dalar
Vänner: iiiiiiiiihhhhh, är jag inne samtidigt med dig, jag brukar alltid missa dig!
Vänner: iiiiiiiiihhhhh, är jag inne samtidigt med dig, jag brukar alltid missa dig!
PB: det är nog bara ditt tangentbord som är dyslektiskt
Apropå mindfulness så tror jag olika människor hittar olika saker som appellerar till dem. En del blir buddhister, andra gillar mindfulness, en del hittar på ngt eget, andra blir pingstvänner. Allt är ok enl min mening. Och är det ingen sträng som slår an hos dig när du hör om mindfulness så är det väl bara inte för dig?
Haha Telis: tack för komplimangen om smarthet (vet inte om jag lever upp till den riktigt dock)! Men just skillnaden på psykoterapeut och psykolog har jag dålig koll på faktiskt (även om jag förstod precis att du eg menade -terapeut och -pat)
Grattis till intervjun ja, vad kul! (Hoppas jag...?)
gosnosen: grattis till fint KUB!
PB: apropå mindfulness och problem som inte finns om man inte tänker osv. Jag håller helt med dig om att strutsmetoden inte är så bra, särskilt inte när det gäller räkningar el relationsproblem. Och så kategorisk som att problem bara är tankar kan man ju eg inte vara, det tycker inte jag heller. Men tex i barnlöshetskarusellen så känner jag tydligt att det är när jag tänker på en framtid utan det där barnet som jag längtar efter som jag mår dåligt. Om jag däremot lyckas hålla mig i nuet en kort stund och njuta av att jag har Moa och att solen skiner (som jag gjorde igår när jag gick hem från bussen), så mår jag BRA! Och vad härligt det är att komma hem längs vår soliga gata, hälsa på några grannar, och sedan höra "MAMAAAAAA!!!" på långt håll och sedan kommer det en naken tjej sånär som på trosor och vinterstövlar(!) utspringande från den öppna dörren för att möta mig Hon såg för rolig ut! (Hon hade just kissat ner byxorna och bara fått på sig trosor, och sedan rotat fram vinterstövlarna innan hon sprang ut). Jag vill eg inte övertala ngn annan att tycka att mindfulness "is the shit" men jag själv känner att det kan ge mig ngt.
EA: har din mamma gått bort i cancer? Det har jag nog missat men det kanske var innan tråden? Kram till dig med!
Lappis: vet inte om du hinner svara innan ni sticker till Cannes (ha det så härligt BTW!) men jag skulle vilja ha ett pizzarecept som jag tror kommer från dig, ngt med chevre, honung och ruccola(?).
Kängu: ja, bra uttryckt, just så!
PB och Lappis: det är ändå intressant att höra att vi kan hantera det så olika, och tänka olika (och lika i vissa fall), det berikar tycker jag
Lappis: tack för recepten och vinförslaget (trodde först du glömt det, kris! ), ska def prövas ikväll. Maken gick igång genast