Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Livets toppar och dalar

Pb - härligt att "ni" är med i matchen om jobbet fortfarande!!!

BS - krya på er. Trist med förkylningar som bara går runt.

Parnassia - lilleman har också dagar när det inte slinker ner någon mjölk förutom morgon o kväll. Och sen kommer någon krasslig dag då han vill hellre vill ha mjölk än mat. De stackars brösten vet snart vare sig ut eller in: produktion av - produktion på - av-på...

I morgon börjar projekt leta ny Gore-texjacka. Någon som har fina förslag? Min Tierra har efter 6 år börjat säga upp sig.

• Liten med Mindre

AM - tack tack - ska ha det i åtanke.

• Liten med Mindre

Åhå - äntligen kan jag vara on-topic igen... Har bokat ansiktsbehanling nästa vecka.

Och hon jag går till är så himla bra, så hon tyckte att vi kan väl börja vid 11, så får vi se hur det går med lilleman i vagnen. Men kom tidigare du så kan du mata o fixa lite med honom här i lugn o ro. Super!
    Brukar köpa det hon rekommenderar och har inte varit missnöjd hittills. Och skulle man inte gilla någon produkt får man lämna tillbaka den med pengarna tillbaka. Hon vill veta om något inte är bra.

Frejis- mysigt med valpen!

Frullis - ha det så skönt på springturen!

• Liten med Mindre

Lappis - jag blev tilltalad på franska av två kvinnor på Centralbadet en gång. Svarade på franska och de reagerade inte ens. Inget för mitt försök att "briljera".

Fast vår nya chef är fransman och jag introducerade mig (email förvisso) på franska. Tänkte att det kunde vara bra att tala om att jag finns även om jag inte är på kontoret. Han vägrade i alla fall inte svara för att språket var lite bristfälligt.

PB - hoppas att jobbet snart är landat!

• Liten med Mindre

PB- skit med jobbet! Sympatikramar till er familj.

Cicci - tror oxå det är klokt att vara hemma. Landa inskolningen och dig själv på fast mark i lugn o ro.

kiki - massor med lycka till!

Här har varit fullt hus idag med mina föräldrar som sällskap/barnvakter. Lilleman passerade 6 mån kontrollen utan anmärkning. Fast jag fattar inte hur han som oftast äter så mycket inte har gått upp något senaste månaden. Nåja, det artar sig väl. vi är ju vana vid sparrisar, och dit har han en bit kvar.

• Liten med Mindre

AM - mysko svägerska...

Snaily - kul att det blir liv i korgen igen - racerkorg kanske?

Måste få fråga - ni som har eller haft 2,5-åringar. Har de många jämnåriga kompisar? Eller är det för tidigt för det?

När vi är ute är det sällan jämnåriga barn ute. Mindre vill gärna hänga på de äldre barnen med de vill ju inte riktigt vara med henne - hon blir den efterhängsna. Om de inte är själva förstås. Jag tycker synd om henne. Och råkar vi på någon i hennes ålder så kivas de mest om saker med varandra.

Eller är det ett typiskt beteende?

Fundersam...

• Liten med Mindre

Tack tack för all input. Ska sluta oroa mig för vän-situationen. Mindre har ju precis börjat kunna leka MED barn och inte bara bredvid. Så det är nog bara mamma som funderar på tillvaron.

Det fanns en lika gammal tjej hos dagmamman. Men hon tycks ha slutat, och för övrigt så var det nog mest kiv och avundsjuka mellan dem. Eller så har det låtit i alla fall. Sen har nog Mindre lättare att umgås med de äldre som faktiskt pratar som hon...

Idag har vi gympat och irrat runt bland tjockmattor och pallplintar. Mysigt och rörigt. Lilleman har nåt bekymmer och är jättegnällig, men klarade förmiddagen med pappa i alla fall.

Porchez - bra att du får till ett möte med chefen! Du har rätt att må bra på jobbet med!

• Liten med Mindre

Morr- lilleman grät sig igenom 15 min på gymmets barnpassning - en riktigt effektiv PT timme denna vecka med. Får nog lägga ner tills han klarar av att vara där. Slöseri med pengar annars.

Snorkis - massor med lycka till idag!

AM - skulle det gå att gömma i choklad? Varm/kall/kaksmet/...

Äh- får se vad jag o gnölbebis hittar på idag , hä rfår jag visst inte sitta.

• Liten med Mindre

Snorkis - kramar till dig! Skönt att fikat gick över förväntan!
    Vad gäller byxor så kom jag i mina "fin"-jeans efter 3 månader med Mindre. Nu tror jag fortfarande inte det går. Mer vikt från början, och färre promenader denna gång. Och att jag kanske inte tränade magen så flitigt emellan då den såg ok ut ändå. Straffar sig nu tycks det.

Sen har jag ju min magproblematik i full blomning med mediciner o annat, men den brukar inte svullna av det.

Köp nya byxor om det får dig att känna dig bättre!

• Liten med Mindre

BS - så irriterande att allt blev fel med utflykten!

Ore- en kvart på gården kan få vem som att bli sur. fast å andra sidan tycker jag att barnstolar kan vara bökiga att flytta på, så det skulle säkert kunna ta hur lång tid som helst.

Själva har vi såna där flashiga nyckelbrickor man ska vifta med framför en sensor för att komma in. Besökare ringer upp med lägenhetsnumret. Mitt problem en gång bestod av att brickan visst gått sönder o maken inte var hemma. Gällde att försöka lista ut grannarnas lägenhetsnummer och hitta någon som var hemma för att öppna. Skoj med hungrig bebis i släptåg...

Här har vi ikväll avnjutit lammstek och, hör o häpna - vin. Ingen av oss minns när vi öppnade vin hemma sist. Nu hittade vi kompisar som med kort varsel ville hjälpa oss äta stek, och då blev det gott vin med. Känner mig nästan "normal" igen.

Lite tv nu o sen sängdags.

• Liten med Mindre

Oj, lite smygläsardramatik. Massor med lycka till då!

Vickan - skoj att ni hittat bord äntligen! Fasar lite för den dag vi ska ha bord. Men det lär ju dröja för vi kan inte ens hitta hus att ställa det i.

Kikade på 1 hus igår, och inser att 80-talshus går bort för oss. Idealet vore nog tyvärr ett nytt hus, men såna eller tomter verkar det tunnsått med i önskade områden.
    Nåja, lade istället pengar på dvd till bilen (ska köra själv till svärmor nästa vecka) och idag jacka o vattentäta handskar till mig själv.

Kanske lite tröstshopping för att lilleman inte vill vara på gymmtes barnpassning så att jag kan träna. Han är en solstråle överallt annars utom där. Idag hann jag ro i maskin i 2 minuter... Vi får avboka alla såna aktiviteter dagtid känns det som.

(Måste förresten kommentera - jag efterlyste åsikter om platt/locktång förut. Har shoppat en från Björn Axén och det blir jättefina lockar/vågor och inte alls krångligt. Nöjd, förutom att de går ur mitt hår för snabbt då.)

Blev det förresten sagt något om brunch? Oktober var på tapeten ett tag - någon som vet?

• Liten med Mindre

Ojoj, stackars lilla Elise. Läskigt det låter med var i lungorna.

Omsan - hoppas dina lungor kryar på sig med. En god vän har gått med bakterier i lungorna (någon svårbotad sort) och ätit penicillin o tagit sprutor i över ett år. Men nu mår hon bättre och de har tagit bort medicineringen. Hoppas att du inte har något så illa i alla fall!

Lappis - det där du skrev om långvarig träningsvärk var intressant. För utöver att jag är väldigt otränad, så har jag ont och är stel jättelänge efter träningspassen nu. Och det kanske kan bero på att min mage gör att kroppen inte riktigt är i form. Ska fundera lite över det....

EA - lilleman klarade första 2 gångerna på gymmet galant. Sen har det gått utför. Ska pausa från det och bara gå kvällstid utan honom. Det kan ju vara en utvecklingsfas.

Idag har vi hemma-dag. Härligt. Bakar bröd och gick ner till frisören i centrum. Hugaligen - han trodde han var guds gåva till håret. Tveksam är jag. Men klippt blev det i alla fall.

Och nu vaknar lilleman som har en sova dåligt dag. Återkommer! 

• Liten med Mindre

Porchez - jag trallar ofta på "I have confidence" från Sound of Music när jag behöver gaska upp mig. Musikalnerd...

AM - grattis till Hektor och hans framsteg, eller uppsteg kanske?

Mugglan - jag känner mig också tryggare att du mår lite illa.

BS - kan ni inte få hyra skridskor från någon hockey/skridskoklubb. Alternativt ställen typ Kungsträdgården? I alla fall för ett prövotillfälle?

Här är lilleman förkyld och ynklig värre vid sovdags. Igen. Undrar om det är babysimmet som gör det? Fast när han inte ska sova är han i gasen rejält. Står o väger på alla fyra, eller i armhävningsposition, och flinar stolt. Och pratar på med sina "gla gla gla". Han är ingen stillsam herre längre i alla fall.

Vi var i väg o kikade på hus igår igen - men inte vårt hus nu heller. Förra veckans hus kändes för 80-taligt och rörigt med tillbyggnader, förutom den fula utsikten. Igår var det för 60-taligt, och mediokert renoverat. Undras vilket årtionde vi ska leta efter?

Tinga förresten - jag sitter fortfarande med andan i halsen efter att du beskrev er aktiva efter-dagis-kväll. Puh!

• Liten med Mindre

Mugglan - stora lilla Moa! Förstår att det knep i hjärtat.

• Liten med Mindre

AM - trist med helgen. Kan inte sömnproblemen ha att göra med att det faktiskt börjar röra sig på stå o gå-fronten? Tycker att det brukar hänga ihop med utvecklingsstegen. Hoppas i alla fall att det går över snart!

Mugglan - det börjas tidigt med blommor o bin... Mindre undrar, efter att en höggravid kompis var här förra veckan, om mamma har en bebis/en lillebror i magen. "Vill du ha det?" har jag frågat - "Njae...".

Idag ställde jag in PT timmen innan den börjat. Lilleman hade en så gräslig kväll igår, så maken vill inte vara själv med honom ikväll om det blir likadant. Hoppas att förkylningen ger sig så vi slipper kaos. (Givetvis blev våra täcken nedkräkta och dagen måste ägnas åt grovtvättstugan - kan ju ha roligare.)

Lappis - välkommen hem! Synd att flygning sabbar luftvägarna för dig. Ett käckt munskydd nästa gång kanske...

• Liten med Mindre

Oupsie - bada på! Lite svalare kan jag oxå tycka var skönt. Bäst med badet var att ryggen kunde slappna av! Tror jag tog mig runt på sidan eller knä när jag skulle upp.

Snaily - kramar!!! Det är tillåtet att vara ego, särskilt i din situation!

Muggles - grattis till hjärtslag hos Fläcken!

AM - hur länge har Görväln haft övernattningar? I min barndom var det mest festlokal att hyra. Och ett ställe man sprang vilse till på skolorienteringen.

Angående att komma upp på banan igen så kom vi igång lite grann, sen blev min mage kass o nu törs/vill jag inte av den anledningen. Sen är det ju måttligt upphetsande att båda tävlar om att vara tröttast/hängigast hemma i omgångar.

Idag packar jag i alla fall iväg mig o barnen till först mina föräldrar över natten, och sen till farmor i Falun. Ska bli mysigt att svärmor tagit fredag ledigt för att vara med oss.

Trevlig helg alla! Blir nog datorlös nu. Om jag inte orkar pillaigång BT-surf på telefonen. Nån gång ska väl vara första.

Svar på tråden Livets toppar och dalar