Snorkis, jag röstar också för nya byxor om du vill slippa mammabyxorna, några billiga par för att klara tiden emellan liksom. Skönt att höra att fikat gick bra i alla fall. Jag gillar också när det är dags för ny almanacka!
Idag har vi åkt runt på en del saker som min mamma föreslagit och inte med något jättelyckat resultat. Först skulle vi på öppen gård och titta på korna, bara det att den bondgård mamma pratade om var helt stängt, av en slump lyckades vi åka förbi rätt gård senare. Efter det skulle vi åka till hamnen och titta på räddningsbåten för den skulle man få gå ombord på hela skördehelgen. Fast inte fanns det någon båt i den hamnen så det fick vi skippa. Antagligen har de flyttat båten till någon större hamn över helgen men efter att ha försökt leta på nätet nu i eftermiddag har jag inte lyckats hitta var. Sedan skulle vi till bageriet för där skulle de sälja bröd och man fick ta så många limpor man kunde bära i en påse med en hand för om det nu var 100 kr. Men inte hade de någon sådan drive och när vi kollade igen med mamma så sade hon att men vad konstigt, grannarna hade ju varit där. Bara det att det var ju några år sedan visade det sig... Igår letade vi efter en höstkrans att hänga på dörren hemma och mamma skickade oss till en hantverksbod hon sade hade mycket sånt. När vi kom hem utan kom hon på att det nog hade varit en speciell julmarknad när hon varit där och kransarna hade sålts av någon i ett stånd utanför... Jaja, man har lärt sig att inte gå på vad min mamma säger i alla fall, utan att ha läst det själv.