Livets toppar och dalar
smint och andra för kvällen "nytillkomna" jag måste bara återigen länka till den tråd som jag igår satte i halsen över:
www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3836118.html
Personen som jag tyckte hävde ur sig så det var alldeles hiskeligt har idag fortsatt säga sitt, och det är hon och hennes sanslösa sätt som var upprinnelsen till allt för min del.
Jag vet inte om någon enda annan än Cicci ens sneglat på tråden och vad som egentligen sägs. men det måste jag verkligen säga, att den personen som skriver allt det där, framstår i mina ögon som HELT utan hästar i stallet.
Bortsett från den tråden och den personen:
Man kan definitivt diskutera både amning, abort, matkultur och tusen andra saker som i slutänden alltid ändå är den enskildes egna beslut. Jag tycker nog tom att man vinner på att diskutera saker, för ärlden vidgas mycket av det. Hellre än att var och en ska sköta sig och skita i andra.
Men, att känslor rörs upp, folk blir sårade, arga, ledsna och alla andra möjliga känslor, det tror jag faktiskt ingår. Såvida man inte är ytterst försiktig med hur man uttrycker sig.
Och bara att någon tex trots allt tycker att abort är mord, skräpmat är misshandel och sen amning är som incest, ja det är kanske inte så konstigt om det triggar människors innersta känslor. Alldeles oavsett om man säger sin åsikt aldrig så finkänsligt.
EGO:Att vi ska vara osårbara inför andras åsikter är inget som ingår i demokrati eller yttrandefrihetens förutsättningar. Och jag är inte så säker på att det vore positivt om vi vore det heller. Osårbara alltså.
För egen personlig del så kanske det är så, att jag framstår som känslig. Och jag vet att jag analyserar.
Men jag anser inte att det behövs ett "över" framför något av orden. Jag ser det som att det faktum att jag lyssnar på människor och tar dem på allvar, att de betyder något för mig och att vad de säger och tänker spelar roll, gör att jag också blir sårbar inför dem.
Och ju viktigare och närmare någon är i mitt liv, desto större tyngd får orden och vad som sägs från den personen.
Ni har kommit att bli mycket viktiga i mitt liv. Därför spelar det numera större roll vad ni tycker och tänker än det gjorde för ett år sedan.
Vad ni tycker om mig personligen spelar också större roll. Det är därför det är med ett visst mått av nervositet jag träffar er irl.