Pris pa fotograf - Stockholm
Hej,
Jag letar efter en fotograf till mitt brollop pa midsommarafton nasta ar. Undrar lite hur mycket ni betalade for era fotografer?
Tack pa forhand!
Hej,
Jag letar efter en fotograf till mitt brollop pa midsommarafton nasta ar. Undrar lite hur mycket ni betalade for era fotografer?
Tack pa forhand!
Förlåt att jag trampade dig på tårna, inte min mening.
Jag vet nog lite mer än du tror, men det var inte min mening att såra någon :/
Hej! Vad du betalar beror lite på vad som ingår i paketet - en dyr fotografering innehåller oftast väldigt många redigerade bilder vilket tar tid för fotografen att jobba igenom. Även om du självklart vill dokumentera ditt bröllop så kanske du inte behöver 500 redigerade bilder.
Jag skulle vilja rekommendera www.brollopsfotostockholm.se som har en bra prislapp för ett dagspaket där det också ingår film.
//Sofia
Jag undrar en sak!
Kan man inte bara anlita en fotograf för att ta bilder under tiden man är i kyrkan? Alltså en timmes jobb..? Vad kan sånt kosta då?
Min moster är ingen fotograf men tar väldigt schyssta bilder ändå, så hon får gärna stå för det under festen. Men i kyrkan och när man går ut vill jag gärna ha ett "proffs" som fångar ens "bästa jag" så att säga.
Priset är jättesvårt att säga. Din förfrågan innebär kanske 2 timmar förberedelser, 1,5 timmar på plats, 1 timme resa, 2 timmar redigering och 1 timme efterarbete. Så totalt nästan en dags arbete.
Sedan är ju frågan vad du vill ha för leverans? Vill du ha ett album, förstoringar, högupplösta bilder på skiva?
Är det i Stockholm eller ute i landet?
Enklast är nog att du frågar fotografer som du gillar (googla, titta i BTs företagsregister etc). Om du vill hitta en så billig fotograf som möjligt kan du t.ex. annonsera på fotosidan.se. Tänk bara på att titta på referensbilder och skriv ett avtal om pris och vad som ingår i leverans.
Vi anlitade studio104.se och är SUPERNÖJDA! De har priser och foton på hemsidan, jag har inte lagt upp några här ännu. Jag kan verkligen rekomendera dem. Vi fick både klassiska porträtt men också en massa mer orginella bilder som blev superfina!
Jag tycker denna konversation var givande. Det är olika på fotograf och fotograf precis som det år olika på restaurang och restaurang eller frissa och frissa osv.
Jag letar FEBRILT fotograf till mitt bröllop om tre veckor. Det är ju olika hur man uppskattar bilder, fotografier, bildvinklar precis som allt annat i livet. bröllopsfotografer.com har många duktiga fotografer men även dom har några som jag inte borde få vara med där. Men det är ju min egna subjektiva uppfattning
Ni som tycker att det är dyrt med fotograf har oftast ett intresse på annat håll och då vet man inte vad saker kostar inom det området osv.
Jag vet att det kostar pengar och är dyrt med fotografi men vill ändå hitta någon som är rimlig då vår budget visst har trillat över på andra ställen. Och denna dag vill vara snygg på korten. Och det är klart att det skillnad på en som tar dessa kort och brinner för det.
Så nej jag vill inte ha ett kort på mig och min hustru när vi står rakt upp och ner och tittar in i kameran som dom gjorde på alla bröllopsbilder fram till 90-talet.
Har kollat alla dessa fotografer men den enda som jag tyckte var lite intressant med pris och bilder var fotockholm. Har kontakt honom.
Men kom med mer förslag :)!
Hej! Jag gifte mig förra helgen och vi hade då Richard på rafoto. Se www.rafoto.se Vi var otroligt nöjda och kommer att få bilderna imorgon måndag. En av våra bilder ligger på förstasidan på hans hemsida taget genom vindrutan på bilen. Ricchard håller bra priser och man får sedan alla bilder i högupplöst och väljer själv hur många redigerade bilder man vill ha. Vi hade honom under 4 timmar och kommer att välja minst 25 redigerade bilder och detta skulle då kosta 4000 kr. Han bor i Uppsala men jobbar på många ställen runt om.
Att det skulle vara svårt att hitta någon som kan fotografera en timme tror jag knappast. De flesta "normala" fotograferingar tar mellan 1-2 timmar. Åtminstone bland de fotografer jag kollat och det är ganska många.
Varför skulle det vara svårare eller dyrare att fotas en timme i kyrkan mot att fotas en timme utomhus eller i studio? Det är väl tiden och omfattningen som avgör priset?
Tycker det låter som en jättefin idé Bridezilla11! Priserna varierar ganska mycket från fotograf till fotograf och likaså vad som ingår i priset. Surfa runt på nätet och ring/mejla olika fotografer och fråga! Det är mitt tips.
Det jag menade är att det inte är lätt att hitta en fotograf som fotar i en timme för motsvarande peng. T.ex. om en fotograf tar 10.000kr för 4h behöver det inte kosta 2.500kr för en timme med samma fotograf.
Att fotas utomhus eller i kyrkan borde inte göra stor skillnad prismässigt. Däremot studiofoto brukar vara billigare eftersom fotografen inte behöver resa till brudparet och det är därmed lättare att boka flera fotosessioner samma dag.
Hej, vi betalade 3500 kr och vi fick då över 200 bilder, ok vi får framkalla dom själva men det passar oss bra :) Vi använde Malin Norlén http://www.malin-fotograf.com/default.html Jag har även använt henne för morgongåva bilder, hon är jättebra och vi är skitnöjda med bilderna.
Min kille gillar inte att bli fotograferad men tom han tyckte att det var kul, hon är så full av energi och glädje och man blir så avslappnad.
Vi rekommenderar henne starkt.
Jag kan också rekomendera Malin Norlén och jag tyckte också det var bra att få framkalla själv för jag hade köpt själva albumet utomlands och sen ploppa jag bara i bilderna där i, jag fick framkallningstips av henne och hade jag velat hade hon även kunnat hjälpa till med album
Men det roligaste var att hon var så go och glad samtidigt som hon verkligen fota seriöst.