• sommaren 2010

2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(

Vet inte hur det ska bli med bröllopet ligger sömnlös på nätterna för jag inte vet hur vi ska göra,har alla stora grejer klara,men vi kommer inte ha råd att ta taxi hem och kommer få dricka vatten under bröllopet:( Vill bara vara glad nervös och förväntasfull just nu,men det kan jag inte när jag oroar mig för ekonomin,ska fixa naglar och klippa familjen med:( känns som man vill ställa in allt,har redan sålt allt jag kan med...

• Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(
  • Superstarfia

Köp lösnaglar och gör det själv.. gör jag varje gång jag går ut och dansar och de kostar ca 110kr.. där sparar du ju några hundralappar...

• KatjaB

om du ska göra naglar så finns det ju gelekit från depend som kostar 159 kr. Eller ännu billigare är att ta såna man bara klistrar på som kostar max 80 kr.
    Jag hade köpt gelekit men hann inte med det o glömde det sen i fel bil, så det blev inga naglar.. kände mig jättefin ändå

Det är klart jag förstår att man vill ha allt man någonsin drömt om, men ibland får man ju prioritera också, det finns ju ett liv efter bröllopet också.
    Nog borde väl någon kunna tänka sig att skjutsa er? Eller dela taxi med några gäster?

• sommaren 2010

Lösnaglar har jag haft vid 2 tillfällen bägge gångerna har jag fått panik och stått och stortjutit samtidigt som jag brytit av naglarna och då blivit blå på köpet.Tydligen blir det inte så när man bygger med nåt specialmedel,det är därför jag testar det..Svårt att samåka då vi bor helt åt fel håll och mitt ute i skogen..

• AnkiochJanne

Förstår att du ligger vaken på nätterna pga ekonomin...

Men ändå undrar jag... Vad är det ni behöver pengar till?

Svärföräldrarna står för maten och där ingick det öl/vin och sen skulle ni ha en bar till självkostnadspris...

Om det är pengar till taxin så finns det säkert någon som kan köra er... fråga en granne annars om ni inte vill fråga gästerna.

• KatjaB

sommaren 2010 skrev 2010-08-01 15:01:36 följande:
    Lösnaglar har jag haft vid 2 tillfällen bägge gångerna har jag fått panik och stått och stortjutit samtidigt som jag brytit av naglarna och då blivit blå på köpet.Tydligen blir det inte så när man bygger med nåt specialmedel,det är därför jag testar det..Svårt att samåka då vi bor helt åt fel håll och mitt ute i skogen..

ok, visst är det väl kanske det, men nån tycker man väl kunde göra en god gärning som är på festen, eller nån granne. Det kan ju vara värt att kolla upp iallafall.
    Vi ordnade inte ens med det utan tog för givet att någomn skulle kunna skjutsa och om inte, så hade vi fixat med taxi ihop med några andra gäster.
    En kompis till oss fick nycklarna till bilen och skjutsade oss till hotellet o sedan åkte han tillbaka till festen.

gelekit:et är samma som att göra på salong.

hoppas det löser sig för er iallafall

• asfaltsbarn

Var bor ni och var ska ni ha bröllopet? Är det i närheten, kan jag köra er i taxi...

• sommaren 2010

Ska kanske kolla upp med nån släkting som kan skjutsa.Naglarna kanske man ska strunta i helt bara,synd att de är nerbitna till blodiga skinnet bara:) Vi ska gifta oss 6 mil norr om uppsala. Det är sångerskan som ska ha 1500 kr,bil mellan kyrka och festlokal ca 800 vi har inte fått det priset än.Strykning av min brudklänning? vet inte vad det kan kosta,tårtan 300 kr syrran gör den..Har verkligen spart in på allt..suck vad allt känns deppigt,vill verkligen strunta i allt.Vi har lite plannering kvar,plus att vi ska öva på dansen,men jag kan inte göra det när allt känns så hopplöst...Även om vi klarar oss till bröllopsdagen så är det ju tyvärr en vardag efter det med,och med 2 barn som börjar skolan såär det lite tuffare:(

• miaik

Jag är säkert inte till nån hjälp, men ni måste ju ha vetat att barnen ska börja skolan innan det här planerades?! Och är naglar verkligen så viktigt? Det känns som att du bara ser problemen och inga lösningar, det blir ju knappast bättre för det. Om ni inte har en endaste krona över kanske det är bäst att ni ställer in? 

Jag förstår att det är stressigt och blir mycket att göra/betala i sista minuten, så var det när vi gifte oss också men det blir verkligen inte bättre av att klaga och tycka synd om sig själv, det är knappast nån som har tvingat er att bli gifta.

Skit i sångerskan så har ni vips 1500 spänn t.ex.

• KatjaB

sommaren 2010 skrev 2010-08-01 15:49:57 följande:
    Ska kanske kolla upp med nån släkting som kan skjutsa.Naglarna kanske man ska strunta i helt bara,synd att de är nerbitna till blodiga skinnet bara:) Vi ska gifta oss 6 mil norr om uppsala. Det är sångerskan som ska ha 1500 kr,bil mellan kyrka och festlokal ca 800 vi har inte fått det priset än.Strykning av min brudklänning? vet inte vad det kan kosta,tårtan 300 kr syrran gör den..Har verkligen spart in på allt..suck vad allt känns deppigt,vill verkligen strunta i allt.Vi har lite plannering kvar,plus att vi ska öva på dansen,men jag kan inte göra det när allt känns så hopplöst...Även om vi klarar oss till bröllopsdagen så är det ju tyvärr en vardag efter det med,och med 2 barn som börjar skolan såär det lite tuffare:(

min mamma påstår att man kan ångstryka i luften med ett strykjärn, bara man inte nuddar sidenet.. vet inte om det funkar dock.. beror nog på vad det är för material.
    Det är ju mycket mot slutet.. fick ett mindre psykbryt dagen innan när allt bara strulade och tänkte att nej nu skiter jag i allt. Men det blir bra! Gör det ni kan o försök delegera eller fixa barnvakt så ni hinner.
    O brudvalsen är ju inte helva världen om ni inte hunnit öva på, det är ju hur många som helst som dansar tryckare och folk tycker att de är lika fina för det

• lunagarden

Om jag hade varit i din sits så hade jag skaffat en checkkredit eller ett MasterCard hos banken när det verkar vara ganska små summor som fattas. Allt för att slippa den här stressen som förtar glädjen som du borde känna

Sen kan ni betala av i lugn och ro när allt är över.

Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(