• sommaren 2010

2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(

Vet inte hur det ska bli med bröllopet ligger sömnlös på nätterna för jag inte vet hur vi ska göra,har alla stora grejer klara,men vi kommer inte ha råd att ta taxi hem och kommer få dricka vatten under bröllopet:( Vill bara vara glad nervös och förväntasfull just nu,men det kan jag inte när jag oroar mig för ekonomin,ska fixa naglar och klippa familjen med:( känns som man vill ställa in allt,har redan sålt allt jag kan med...

• Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(
  • mattiasFästmö

miaik skrev 2010-08-01 16:01:09 följande:
    Jag är säkert inte till nån hjälp, men ni måste ju ha vetat att barnen ska börja skolan innan det här planerades?! Och är naglar verkligen så viktigt? Det känns som att du bara ser problemen och inga lösningar, det blir ju knappast bättre för det. Om ni inte har en endaste krona över kanske det är bäst att ni ställer in?  Jag förstår att det är stressigt och blir mycket att göra/betala i sista minuten, så var det när vi gifte oss också men det blir verkligen inte bättre av att klaga och tycka synd om sig själv, det är knappast nån som har tvingat er att bli gifta. Skit i sångerskan så har ni vips 1500 spänn t.ex.

Jag håller med. Skit i sångerskan och stryk klänningen själv. Klart det blir jobbigt när man bara ser problemen, bröllop är en sån grej som kanske kräver lite mer planering än att man någon vecka innan kommer på att man inte har råd?

• sommaren 2010

Sångerskan tycker jag är en av de viktigaste sakerna så jag har gjort uppoffringar för det.Vi har plarerat mycket han friade 08 så vi har haft lång tid att planera,men det har väl blivit dyrare än vad vi trodde från börjat,tur för er som lyckats följa budgeten till punkt och pricka..Grattis till det!!

• Superstarfia

Låt andra bjuda er på drinkar, de är ju er dag!!

• KatjaB

men vad är det som kostar då? är det all dryck till baren eller är det klart? förstår inte riktigt vad mer som kostar än naglarna o sångerskan o taxin.. det är ju förstås pengar det också.

Det där med lån är ju inte alla som vill ta och inte alla som har möjliget heller, jag hade nog försökt prioritera om ifall det var så att pengarna inte räckte. Ni ska ju ha bensin till att kunna ta er till o från lokalen för att städa o ha råd till mat resten av månaden också.

Tro mig, jag vet hur det är att sitta med gråten i halsen och tro att det skiter sig med allt man planerat. Ett par månader innan vårt bröllop så skulle min man få a-kassa vilket visade sig dröja LÄNGE innan det kom några pengar. Hade verkligen panik där ett tag, men till slut så löste det sig.. även fast det inte var kul den tiden då man verkligen var orolig för hur vi skulle få ihop allt.

• AnnJan

Åhh, kolla så att det går att ånga klänningen innan du gör det själv. Annars kan du få en utgift till som du inte behöver. Min klänning till exempel, tål hög värme, men absolut ingen ånga.

Kolla detta innan så att du inte spar in på något som blir en större kostnad efteråt...

• cape79

Stryck ej klänningen , gör så här iställe

Häng upp klänningen på en galg i badrummet , starta duschen med varmvatten
    så det blir ånga och vips är klänningen färdigt.

Min vännina som gifte sig förra året gjorde så här och det funkar

• Klockarbol

Vet precis hur du känner dig, oron över att pengarna inte ska räcka förtar glädjen över det mesta.
    Och oavsett hur man har planerat och budgeterat så är det ju ofta så att nånting sätter käppar i hjulet, i synnerhet om man har små marginaler från början!
    Själv roade jag mig med att bita sönder en plomb för en vecka sedan och det hade vi då rakt inte med i planering :s

Ska du inte prata med dina föräldrar och svärföräldrar i alla fall? De kanske kan hjälpas åt med en liten buffert så ni slipper ha allt fokus på om pengarna ska räcka?

Stort lycka till med er bröllopsdag och njut av både sångerska och fina naglar, för det får man vid ett sånt här tillfälle även om ekonomin är knaper!
    Jag håller tummarna för att även du ska få 'njuta' av nervositet och förväntningar

• Kattpoet

Och ta aldrig aldrig kredit, det är det dummast du kan göra, är knapert om pengar nu så betyder det inte att det blir bättre imorgon.

• sommaren 2010

Det är nu 9 dagar kvar och alt känns mer okej,ska få skjuts av en släktings kompis, klänningen tänkte vi stryka på låg värme med handduk emellan.dessutom har vi lyckats sälja några grejer på blocket,och fått en tidig bröllopspresent,så nu ska vi nog klara oss.Har börjat bli glad och förväntansfull i stället,precis så som det ska vara alltså!!!

• mamablues

Vad är det för tyg i klänningen? Kolla med någon i din närhet om de har ett superstrykjärn, för att stryka med handuk imellan kan vara lite knepigt för då ser man inte hur tyget ligger under å det kan bli en stor vika istället. Antar att det bara är kjoldelen du ska stryka.

• mamablues

sommaren 2010 skrev 2010-08-05 18:18:00 följande:
    Det är nu 9 dagar kvar och alt känns mer okej,ska få skjuts av en släktings kompis, klänningen tänkte vi stryka på låg värme med handduk emellan.dessutom har vi lyckats sälja några grejer på blocket,och fått en tidig bröllopspresent,så nu ska vi nog klara oss.Har börjat bli glad och förväntansfull i stället,precis så som det ska vara alltså!!!

Det var detta jag svarade på.

Vad är det för tyg i klänningen? Kolla med någon i din närhet om de har ett superstrykjärn, för att stryka med handuk imellan kan vara lite knepigt för då ser man inte hur tyget ligger under å det kan bli en stor vika istället. Antar att det bara är kjoldelen du ska stryka.

• KatjaB

sommaren 2010 skrev 2010-08-05 18:18:00 följande:

vad skönt! hoppas allt blir som ni drömt om

Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(