• sommaren 2010

2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(

Vet inte hur det ska bli med bröllopet ligger sömnlös på nätterna för jag inte vet hur vi ska göra,har alla stora grejer klara,men vi kommer inte ha råd att ta taxi hem och kommer få dricka vatten under bröllopet:( Vill bara vara glad nervös och förväntasfull just nu,men det kan jag inte när jag oroar mig för ekonomin,ska fixa naglar och klippa familjen med:( känns som man vill ställa in allt,har redan sålt allt jag kan med...

• Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(
  • Mia 77

Usch så jobbigt att känna så... Jag hade samma känsla, men allt löste sig i slutändan ändå. Har ni ingen ni kan låna av, i värsta fall ta ett banklån för att lösa det sista?

• KatjaB

vet hur det känns, vi hade också det tufft in i det sista att få ihop till de sista grejerna, men det löste sig. Vi prioriterade om vissa saker och försökte få ihop samma saker billigare.
    Men ni har inte köpt någon alkohol alls som det är nu?
    Ingen släktning ni kan låna av och ha bar till självkostandspris så ni får igen pengarna kanske?

Nån nykter kan säkert skjutsa er istället för taxi. vi fick skjuts o skippade dyr taxi ut på landet

• mattiasFästmö

Usch då, hur kommer det sig att ni inte räknat på det innan? Det måste vara jättetråkigt att inte kunna njuta i slutet. Kan du inte dra in på något annat då? Ska du fixa naglarna på salong kanske du kan skippa det? Och be att någon hämtar er och kör hem er istället för taxi? Kanske finns det något annat ni kan dra in på? eller kan be om hjälp från familj och vänner att köpa in dricka, kanske behöver det inte vara alkohol som ofta är dyrare utan räcker med mineralvatten och sån alkoholfri ciderdryck eller liknande? Ta hjälp från någon och sitt och gå igenom alla små kryphål som finns som ni kan tjäna in pengar på

• sommaren 2010

Vill inte ta ett banklån det handlar ju inte om nån massa pengar,bara några tusenlappar,för att vi ska slippa sitta och räkna småören för att kunna köpa nån dricka.Vet inte vad vi ska spara in på håret och sminket gör min systerdotter ,naglarna gör min systers vännina för 400,maten betalar svärföräldrarna och då ingår 2 öl eller vin till maten sen har vi självkostnadspris i baren. Allt annat har vi försökt göra så mycket som möjligt själva,så det är inget jätte bröllop,men slantarna rullar i väg ändå:(
    skjuts blir också svårt tror jag släkten dricker ju själva och de som inte dricker vill åka hem och lägga sig vid 22 och då vill ju inte vi sluta:)

• Bridezilla11

Jag tycker ni borde låna pengar av någon, kanske föräldrar eller liknande. Och så säljer ni allt till självkostnadspris i baren. Kan ju även vara bra att meddela gästerna att det kommer vara så, så dom tar med sig pengar.
    Det som blir över är det bara att lämna tillbaka på systembolaget, så länge du sparar kvittot.

Eller så säger du att det ingår dricka till maten, men resten får dom ta med sig själva. Det skulle jag tycka var helt okej att göra till ett bröllop :) Då får man ju dessutom dricka exakt det man vill ha.

• Bridezilla11

Såg nu att ni kommer sälja allt till självkostnadpris. Vad är då problemet? Låna av någon, sen kan du slappna av. Pengarna kommer ju tillbaka direkt efter festen :)

• swee1

Ni kanske kan öppna några kuvert under festen, de ska väl inte ligga framme ändå alt låna av ngn släkting så ni kan slappna av och slipper tänka på pengar på The Day.

• bruden i skogen

Men naglar för 400 kr är dyrt. Min dotter gjrode det på mej och det kostade bara typ 49:- blev hur snyggt som, lite lack på det.

Och skall hela familjen klippa sej och syster dottern gör det, kan ju inte kosta något. Be at få det istället för present.

• KatjaB

är det alltså drickat i baren ni inte har råd med eller är det läsk o vatten till maten?

• sommaren 2010

Jag skulle få låna av mamma men dom har själv så dålig ekonomi att jag inte vill utsätta dom för det.Svärföräldrarna betalar ju redan maten. Vi har önskat oss presentkort i bröllopspresent.. Men jag har inga naglar så jag måste bygga sånna,då blir det nog lite dyrare..

Svar på tråden 2 veckor kvar och vet inte hur vi ska få i hop ekonomin:(