• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa skrev 2010-09-07 17:55:31 följande:
    Det där blev en tuff arbetsdag. Sitter och tar igen mig lite innan det är dags att köra hem. Till min bestörtning fick jag ögonmigrän igen strax innan lunch. Tänkte att jag skulle följa Blommis tips: två alvedon och kaffe. Det funkade! En timme senare kände jag mig precis som vanligt! Tack och bock för det tipset, Blommis. En lärdom jag tar med mig: det går inte att skjuta på lunchen. Om det fick konsekvenser förut, så blir det ännu värre konsekvenser nu. Kram på er.
    Usch för jobbig dag Daa, du måste ju ge huliganerna mat, vad trodde du, att de skulle sitta snällt och vänta på käk? Jullan lackar ur om maten är 1 timme sen, då blir hela dagen fel! Eller egentligen är det väl itne Jullan, men det låter bättre att skylla på henne för innan Jullan så kunde jag liksom komma på att jag itne ätit alls på hela dagen runt nio på kvällen. Nu vaknar jag hungrig och måste äta frulle, lunch och middag, samt gärna ha ett äpple i näven ett par ggr mellan målen

• Heloise

Just nu har jag en lasagne i ugnen, det är antagligen världens bästa lasagne recept, det enda som gör det ännu bättre är lite vitlöksslungad broccoli, en fräsch sallad och ett enormt glas rödvin och så massor av parmesan *dregglar*

Det ligger många års studier samt ett par år på restaurangskola och restaurangkök bakom det beslutet

Min inre ängel strider med min inre djävul, ska jag eller ska jag inte göra en kladdkaka? Djävul skriker högt jajajajajajajaja jag vill ha choklad!! Ängeln säger tänk på va du äter, inte föda ett monster socker-tjack barn, inte dra på dig grav.diabetes, inte moffa på kg som du inte behöver, du är tjock så det räcker! Just nu är det oavgjort och jag har tagit det mogna beslutet att vänta tills efter maten, är jag chokladsugen då så ger jag mig

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-07 19:14:36 följande:
    Du är så klok och stark Heloise
    Knappast jag försöker verkligen stå emot, men det är fanimig inte lätt... Ergo kompromiss, som du gjorde, sockersugen efter middagen= kladdkaka

Härligt att T gillar street dance, jag hoppas verkligen Jullan vill hålla på med dans, det är kul, nyttigt och bra motion! Balett är ju också fint, jag hade aldrig klarat det som knubbig rulta men oj vad det är fint!

• Heloise

Godmorgon!

Ja för mig då som inga barn har än och jobbar kväll

Gluten och laktos/mjölkfri tårta gör jag på samma sätt som jag gör vanlig. Glutenfri formfranska, mjölkfri creme fraich, och majonnäs funkar ju till rörorna. I ditt fall Fru Sy så finns det ju äggfri majonnäs om man vill ha stadga och sötma ifrån majonnäsen.

En av mina favvoröror är mixa skinka och ananas, blir både fräscht och saftigt. När jag skriver mixar så menar jag just mixa, fram med matberedaren, i med kniven och mixa ihop det till en jämnt smet. Ett annat alternativ är att mixa ex västerbottenost med skinka.

Annars gillar jag räkor så klart, där gör jag som en "lätt/fusk" skagen, tonfiskröra, med dill, men Flamman det där med tonfisk och ärtor det receptet tar jag gärna Leverpastej och bostongurka blandat med creme fraich( gillar jag, inte mannen).

Ingis: jag äter gärna sallad till smörgåstårtan

Ett tips är att smula ostkrokar och ha på sidorna, om man inte vill ha gurka, sallad, ost eller vad man nu har på sidorna. Funkar bäst på räk/laxtårtor.

• Heloise

Villemoa: vi har oxå BM besök imorgon, första gången vi får höra Jullans hjärtljud samt ta SF mått, själv är jag mest rädd för att de senaste veckornas mat-orgie( jämfört med tidigare då jag bara kräkts) kommer att straffa sig och jag hamnar på + istf - på vågen.

Måste kasta mig i duschen, morfar ska hämta mig och köra mig till volvo där jag hoppas få hämta bilen.

Puss på er,

Härligt med jobb erbjudande Aleta, men svårt ändå. När gud stänger en dörr öppnar han ett fönster, heter det ju Kan inte ge några råd men skickar en stor kram!

• Heloise

Ja kul med hjärtljud och Panzer ska med för första gången Jag slipper vara den eviga ensamma gravida i väntrummet, där alla har med sig sina män.

• Heloise

Rusar in och sjunger med rosslig stämma; ha den äran ha den äran att gratulera finaste Daa i dag!

Ninnis: låter härligt med smögen, och vovvar i flytväst är ju så himla gulligt! Snart är du också gravid, men förhoppningsvis slipper du må illa och ha foglossning. Man kan vara ledig ändå

Fru Sy: Hoppas det blir bättre med lite vila, det är avskyvärt att må illa hela tiden, men det ger sig, förr eller senare. Ta bara hand om dig och magen och ägna ledigheten åt att kolla på tvserier, läsa bra böcker och vila!

Ingis: jag snarkar också, speciellt nu när jag har Jullan och en förkylning, oroade mig lite för om Jullan skulle kunna sova med 2 som snarkar i kapp, skönt att höra att Busan sover sött i er säng Härligt att få vara lite ledig och bara mysa med barn och man och baka kaka!

Vi får främmande på söndag, mina" systrar av hjärtat" och deras män kommer hit, för en trerätters middag och singstar tävling, med övernattning och frulle på det. Jag längtar efter att få rå om dem så att jag tror att jag blir galen snart! De är systrar med varandra, men vi är itne syskon, Däremot växte vi upp i granngårdarna och det fanns typ 3 barn på mils avstånd, jag och S och U, så de är som mina systrar, mer än mina egna och vi kallar oss systrar av hjärta istf systrar av blod

Nu ska vi lyssna på Jullan och så måste jag handla

Dessutom fick jag ett utbrott på volvo igår och fick en hyrbil( va fan 4 ggr för att fixa AC?) så ajg kör runt i en pigg sprillans ny clio .-)

Pusspuss

• Heloise

Aleta: vet du vad, det var inte speciellt långt ifårn Bullerbyn, när jag växte upp, 3 snoriga flickor med varsinn tjock ponny, massor med skog, djur och noll press ifrån omvärlden att vara något annat än just snoriga flickor med runda ponnies Mina föräldrar må vara ganska usla idag, men de var fullständigt underbara när jag var liten. Framtills jag fyllde 18 var mitt liv en enda lång Bullerby saga

Först ska jag vara ego och prata om BM besöket; allt var bra hb, socker, blodtryck etc. Jullans hjärta slog 144 slag/min ungefär, jag hade sf mått på 25 vilket placerade mig mitt i kurvan, ingen viktuppgång från v 20( är i v26 nu) och står kvar på -4kg sen v9. BM vart lyrisk över att få träffa Panzer och pratade mkt med honom. Tror hon oroat sig över att ajg är en singelmamma in the making och in denial

Flamman: Ang Björklund, så är han ute och sneseglar på en del punkter när det gäller skolan, men som tur var så är de andra partierna inte ense med honom om just den frågan och inte om att kunna överklaga betyg heller, så du behöver nog inte oroa dig för att just han får som han vill. Men det är bra att du blir arg och skriver till dem!

Daa och Ninnis: usch för mkt att göra på jobbet, jag hoppas att ni får varva ner och ta det lugnt imorgon och tills helgen.

Längtar efter tjejerna, ja deras män är också trevliga, men just att få ha dem utan barn( iofs bara en som har barn, bla min gudson) utan att bli störda, bara få rå om dem en kväll. Planerna har ändrats och de måste åka hem på natten, men för oss är det helt fantastiskt att vi kan ses alla 6, det händer typ 3 ggr om året haha.

Funderar över förrätten och efterrätten. Till varmrätt blir det helstekt oxfilé och kantarellsås samt rödvinssky samt chevregratinerad potatisgrätang. Tror att vi ska antingen satsa på tapas/ meze till förrätt, en massa plock och gott vin eller en hummersoppa. Till efterrätt lutar det åt vitchoklad moussé, fast jag hade siktat in mig på att göra en angels and devils cake. Äsch vi får sen, jag slipper städa gästrummen nu och har således lite tid över

• Heloise

Grattis busan!

Hej bruttan, det låter som att du har fullt upp, men en foderhäst låter som en bra idé! Undrar om jag kan få Panzer att gå med på att ha en sådan? Kanske lite korkat i 7e månaden dock, hmm.

Idag ska jag städa, jag sitter och laddar för det, tråkigt men ack så otroligt nödvändigt. Om jag drar igång nu så borde jag vara klar om 2 timmar, max, sen kan jag äta lunch och sova middag

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-10 10:47:52 följande:
    heloise; vad snabbt du städar För mig tar det ett par dagar om jag ska göra allt, på båda våningarna. Alltså, dammsuga, skura, torka damm, göra toaletterna.Det är nackdelen med stort hus Därför brukar jag bara städa övervåningen
    Vi har ett litet hus, allt på ett plan, inga trösklar, öppen planlösning och bara 99kvm

Dessutom ska jag inte städa problemrummet aka gästrummet som är fullt i skit, och så är det inte sååå stökigt från början

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans