• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Blomman: väldigt fina tavlor Auktioner är roliga, själv köper jag wahlströmsböcker till Jullan för 3kr/st

Villemoa: Vilken fin enrummare Den är så nätt och fin. Ni är gravida med värdighet flickor

Flamman: Låter underbart med glass och rigabalsam, klart att du är kär i karlsloken fortfarande, och ibland du så händer det

Bruttan: Hoppas det blir av med foderhästeriet, jag är ltie avis på I jag vill oxå ha en häst igen Men däremot är jag itne ett dugg avis på hennes lärare, va fan är det för fel på karln? Tycker M's svar var alldeles utmärkt

Aleta: hemskt med flickorna, att det ska börja så himla tidigt, kan de inte bara få vara barn och ha roligt utan en massa jävelskap iaf när de är så små?

Jag vet att jag borde ta det lite lugnare, men jag fattar faktiskt inte hur det ska gå till, allt jag gjort idag är stå i 4 timmar och le och säga hej , hej då och var det bra så? Hur ska det här gå, problemet är väl att jag itne kan sitta, det är rätt mkt och stå non-stop i 4 timmar när man är gravid, eller som kunderna säger, riktigt jävla super gravid, tydligen måste jag ha den största magen någonsin Fast alla är snälla och säger att jag ser lycklig ut, har det där skimret.

Jag var på föräldragruppen idag och vi pratade om smärtlindring, andning, massage etc. Helt plötsligt blev allt väldigt väldigt verkligt och jag vart rädd. Hur fan ska det här gå? Vad tnkte vi med? Hur tänkte vi? Tänkte vi alls? Usch nu är jag rädd, tänk om jag inte blir en bra mamma? Tänk om jag inte passar som mamma? Paner är bara lycklig och säger att allt ordnar sig, jag är livrädd för att göra fel! Nä lika bra att gå och lägga sig och terra mannen, han älskar när jag väcker honom för att diskutera existentiella frågor kl 12 på natten

puss och natti natti

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-14 00:01:38 följande:
    Men Heloise då! Nu får du allt vara kvar fem minuter så vi hinner peppa dig lite!
    Mm jag stannade kvar för jag behöver lite peppning och Panzer ska köra elever fram och tillbaka hela dagen imorgon så han är inte till ett dugg nytta, dessutom vet han ju lika lite som mig om inte mindre!

Jag försöker verkligen vara rationell men iböand så blir jag rädd. Det är ett sådant stor ansvar, hur kunde jag få för mig att det skulle vara nått som jag skulle vara bra på? Det är en sak att fucka upp ens eget liv, men inte Jullans.

Vi kollade på en tvserie idag, där skällde en mamma upp en pojkvän, då sa Panzer det där är du om 15 år, vaddå jag? Gestapo-morsan som skäller på Jullans pojkvän menade han, vaddå pojkvän, hon ska väl inte ha ngr pojkvänner?

Och visste ni att hjäss-elektroderna SKRUVAS  fast i huvudet på bebben?

• Heloise

Åh vad skulle jag göra utan er? Ja det är klart att vi kommer att klara av att ge Jullan ett bra hem, och jag brukar faktiskt tänka att det är meningen, att jag har "det" i mig. Men så ibland blir det så stort att jag bara måste böla och så blir jag rädd för att jag itne ska räcka till. panzer, honom är jag inte ett dugg orolig över, han kommer att räcka till. Han är liksom redan Jullans pappa, han är mkt säkrare än mig och säkrare på mig än vad jag är.

Förlossningen, ja vad ska jag säga jag känner en slags fokuserad skräckslagenhet. Jag vet att det kommer att göra ont, antagligen mer ont än jag haft i hela mitt liv. Men jag är inte rädd så att jag inte kan tänka på det, mer att jag inte vill föreställa mig det på ett sätt och sä blir det på ett helt annat, man vet ju inte vilken förlossning man får. Sen ltiar jag på barnmorskorna, de kan sitt jobb och jag litar på att de vet vad som är bäst och att min kropp fattar vad den ska göra och drar med sig reptilhjärnan.

Nä just nu är det själva mamma grejjen jag är rädd för. Att inte räcka till, att upprepa min mammas misstag, att inte kunna ge Jullan den trygghet hon behöver.

• Heloise

Fast det är väl så, hade jag inte varit orolig så hade jag varit orolig över det... 

Det vart bara så verkligt idag när Bm frågade mig vad jag tänkt mig för smärtlindring, och med alla tankar på förlossningen så kom även, herregud efter förlossningen kommer ju Jullan!

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-14 00:21:05 följande:
    Rationell? Say again?Alltså, moderskap är en hjärtats angelägenhet. Där kommer ur-instinkter ur ens mest outforskade innersta och man inser att man är mer lik vilda djur än vanligt folk på gatorna. Nu pratar vi ursinniga elefanthonor, vrålande lejoninnor och skoningslösa björnmammor här. Ingen pardon, no mercy, just STAY AWAY!!! -Or die.Och man menar det verkligen! Och sedan är det kärleken. Som nästan sliter hjärtat i bitar, eftersom den genom att finnas där samtidigt öppnar hela själen alldeels naken och försvarslös inför det faktum att nu, nu har man något att fölora. Något utanför sig själv som betyder mer än ens själva själv någonsin mer kan betyda.Och den insikten är mer än man står ut med, samtidigt som kärleken är det största man någonsin erfar i ett liv. Det blir alltså absolut fullt pådrag på ALLA känslorna.Sedan kommer den riktiga chocken: Hur arg man faktiskt kan bli på just precis det där dyrnbara barnet.Rationell...BAH!
    Så du menar att den rationella Heloise has left the building

Precis så känner jag Blomman, och det gör mig livrädd, och bebisen är inte ens HÄR, hur an ska det bli när hon slår upp ögonen, allt kommer att ändras, hela mitt liv kommer att skifta fokus, det är skärmmande men också så otroligt spännande coh härligt! Äsch jag tänker kanske för mkt? Jag är van att vara halvdöd i skolan, får början nån abf kusr och stimulera hjärnan

Skönt att hha er visa, kloka och underbara kvinnor att bolla med, eller i mitt fall freaka ut inför. Kunde jag så skulle ajg behöva en stadig rom och cola fylla, men nu går ju itne det så då får jag ta mig en sockerfylla och böla emotionellt framför datorn ist!

Nu måste jag gå och krama om Panzer och tala om för honom att allt kommer att bli bra, han kommer inte att fatta vad som kommer att bli bra, för ahn har inte veta att nått inte kommer att bli bra.

Och egentligen vad spelar det för roll att ajg tine har koll på vilken overall hon ska ha, jag kan ju fråga er!

PUSS

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-14 00:26:42 följande:
    Jag trodde man liksom limmade fast de där elektroderna, de micklade med nån gel där tror jag. T hade då inga skruvhål i huvudet i alla fall...
    Det var skruv på den som Bm visade oss, hon ville helst inte berätta för oss HUR man satte fast, men en pappa tjatade. Det blir nog inte ett stort borrhål, för det var ju en jättetunn som sprial, men den ska in under huden. Så att det sitter säkert

Men Bm sa att bebisen nog hade fullt upp med att klämmas ut genom bäckenet för att reagera på ett litet stick i huvudet

• Heloise

Usch Ninnis; skickar varma kramar till dig, jobbigt med alla dödsfall och så mormors stroke

Andbeyond: vilken tur att det inte är ngn fara med blödningarna, fast det är klart att du blir orolig.

Jag har en vrädelös dag i dag, den började bra, jag vaknade med en dundrande huvudvärk, men kom så på den brillianta idén att jag skulel göra mig till lite extra för Panzers födelsedag, han har nämligen tjata om Blue Man Group, sagt och gjort jag bokade 2 biljetter till Blue Man Group( so är hiskeligt dyra btw) och så tänkte jag men va tusan jag lyxar till det och tar en hotellnatt på samma gång, allt bokat, betalt och klart. Då upptäcker jag att jag har bokat BLue Man Group biljetterna den 30 SEPTEMBER och hotellet den 30 OKTOBER, fy fan vad less jag blir på mig själv, och allt är betalt så jag kan inte boka om det heller Men det gör väl iofs inte så där jättemkt, blir två svängar bara, vi sticker på Blue Man Group över dagen/kvällen och så tar vi hotellnatten och kanske Wallmans separat. Men det var ju tien alls så jag tänkt mig, och jag bröt ihop och spenderade en bra stund med att ha ågren och vara arg på mig själv. jag ville ju skämma bort honom, överraska och så blev det så fel

• Heloise

Ja det är väl inte hela världen, vi bor ju "bara" typ 1.5 h ifrån Sthlm, så det är ju ingen fara alls, och han vill ju se wallmans med och så kan vi passa på och träffa Villemoa, julhandla och bara mysa, men det var inte så jag tänkt mig det.

Fast det är väl någon mening med allt

• Heloise

Åh vad bra, för jag och bäst H har gått igenom stan idag på jakt efter overall. Grejjen är att ajg har fått en overall av Panzers syrra, men jag vet inte om den är tjock nog. Känner att jag har två alternativ, antingen så köper vi en riktig vinteråkpåse och då duger nog den där overallen, eller så köper vi en tjockare overall.  Vi har en allround åkpåse nu. Sen hittar jag ingen bebismössa som är tjock nog

• Heloise
    Villemoa skrev 2010-09-14 18:42:26 följande:
    Och så får du ju träffa mig Heloise!! Så absolut var det ju menat så
    Precis, fast det hade jag tänkt även om jag lyckats boka allt samma dag
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans