• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Leksi

Min favoritsmörgåstårta är med kassler, purjolök, äpple och senap. Mums!

• Leksi

Norrskensflamman skrev 2010-09-07 09:39:54 följande:
    Ninnis: Bertil tvåa, Bertil sjua På Dagmars namnsdag

Och jag fyller år två dagar senare på Mikael och Mikaelas namnsdag!

• Leksi

Oh herregud är det val snart? Snacka om att jag har totalt noll koll, borde nästan diskvalificeras. Lyckas jag se något på tv är det typ Beverly Hills och Cityakuten...

• Fru sy

När det gäller smörgåstårta har jag aldrig smakat på det som vuxen.  Vad gör man för smörgåstårta utan mjölkprodukter och ägg liksom.

Just nu är jag så sugen på kräftstjärtar hela tiden. mannen har köpt hem burkar som jag sitter och äter direkt ur... Åhh det äår såå gott!!

Annars är det inte mycket som smakar gott här för tillfället. Vi har mannens bror här på besök idag och då vill mannen bjuda på något gott kött. Aldrig i livet, kommer inte in något kött i vårt hus för tillfället. Det enda som jag kan tänka mig äta ikväll är potatismos, så det blir det och wienerkorv... får väl se, kanske bara blir mos för mig. När jag föreslog att vi skulle ha något med kräftor tvärvägrade mannen eftersom vi typ bara ätit rätter med kräftor de senaste dagarna... 

• Daa

Det där blev en tuff arbetsdag. Sitter och tar igen mig lite innan det är dags att köra hem.
    Till min bestörtning fick jag ögonmigrän igen strax innan lunch. Tänkte att jag skulle följa Blommis tips: två alvedon och kaffe. Det funkade! En timme senare kände jag mig precis som vanligt! Tack och bock för det tipset, Blommis.

En lärdom jag tar med mig: det går inte att skjuta på lunchen. Om det fick konsekvenser förut, så blir det ännu värre konsekvenser nu.

Kram på er.

• Villemoa

Aleta: var kan man köpa den där chokladen du pratar om? Tänkte att man ju kunde köpa lite till maken i julklapp.

• Norrskensflamman
    Leksi skrev 2010-09-07 16:30:45 följande:
      Och jag fyller år två dagar senare på Mikael och Mikaelas namnsdag!
    Ah, du är också Våg *high five*
  • Heloise
    Fru sy skrev 2010-09-07 17:25:55 följande:
    När det gäller smörgåstårta har jag aldrig smakat på det som vuxen.  Vad gör man för smörgåstårta utan mjölkprodukter och ägg liksom.Just nu är jag så sugen på kräftstjärtar hela tiden. mannen har köpt hem burkar som jag sitter och äter direkt ur... Åhh det äår såå gott!! Annars är det inte mycket som smakar gott här för tillfället. Vi har mannens bror här på besök idag och då vill mannen bjuda på något gott kött. Aldrig i livet, kommer inte in något kött i vårt hus för tillfället. Det enda som jag kan tänka mig äta ikväll är potatismos, så det blir det och wienerkorv... får väl se, kanske bara blir mos för mig. När jag föreslog att vi skulle ha något med kräftor tvärvägrade mannen eftersom vi typ bara ätit rätter med kräftor de senaste dagarna... 
    Åh men det är klart man kan göra en sådana, det gör jag, min svägerska och morfar är både mjölk och glutenintoleranta. Går jättebra och blir jättegott
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans