• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Ingis, presentfrågan är klurig. Vi skall jag också på fest i helgen och har lite problem. Funderar ev på ett ticnet-presentkort. Vet att de gillar att gå på konserter så kan det ju vara en bra sak.

• lanovia 08

Ah ser nu att ni funderar på marimekkoskål. Låter fint!

• lanovia 08

hoppas dagen blev bättre.

Ninnnis skrev 2010-09-07 11:41:46 följande:
    Jag har för övrigt en rutten dag känner jag. Den började strålande med sol, promenad och dagislämning men nu går det bara utför. Tyvärr har jag kommit till det stadiet när jag irriterar mig på allt min kollega gör. Eller inte gör. Lägg till ett strulande datasystem på det, eventuellt blandat med lite hormonell påverkan, så har ni min dag.Hoppas Zlatan & co räddar min kväll.  

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-07 22:44:30 följande:
    Villemoa: Small Island Coffe & Chocolate heter de.www.chokladorama.se/foretag/small-island-coff... Passionsblomman, ojdå, då måste jag sätta igång igen. Det har helt legat nere i sommar. Mamma har använt den fina couvertyren till kladdkakor. Hvidis, det går över, någon gång, i tonåren eller så.

Men Aletas mamam då!   Det är ju nästan helgerån!

-fast OJ vad goda kladdkakor säkert!

• lanovia 08

Heloise, kan säga att jag stört mig mycket på den här kvoteringen de senaste dagarna.
    Hade den gällt idag, hade jag slutat amma vid 7 månader (och det har jag ju inte gjort ännu och har insett att det kommer dröja ett tag till) för inte tusan hade jag orkat sitta och pumpa mjölk på kvällarna eller på lunchrasten eller när det nu skulle behövas. Och jag hade heller inte varit psykisk redo för att lämna över till mannen än. Inte för att jag inte vill att han skall vara hemma så mycket som möjligt, vi kommer dela nästan jämt, 11 mån till mig och 8-9 åt honom.
    Men nu hade jag gråtit dag o natt om jag inte skulle få vara hemma, skall då staten bestmma det åt mig? Jag är mer än tveksam!

• passionsblomman

Flamman, vilken jäkla helg med studsmattor och sjukhus och allt! Och DUKTIGA du! Jag tycker nog du skulle kolal med tolkcentralen där ni bor, för man har faktikst rätt till både tolk om det behövs, och till betalt om man tolkar. En slant är en slant, som kan bli större.

Hvidis, åh mitt arma modershjärta kniper sig samman när jag ser lillflickan framför mig. KLART hon vill hålla fast dig! Det hade jag ocså gjort. Nu ska hon vara stor tjej på dagen, då måste hon tok-tanka mammatrygghetnärhetjagärlitenflickaockså så mycket det bara GÅR innan det blir nästa dag. Och hon tänker KOLLA att du inte försvinner någonstans. Helt logiskt.

Fast kämpigt förstås. Håll ut, det går över!

Daa, schysst att mitt huvudvärkstips funkade! Och jo, det läär hädanefter straffa sig om du inte äter i tid-just wait tills du ammar..oj vilken energi det går åt!

• lanovia 08

Favoritsmörgåstårtor: Vanliga hederliga med räkor och ägg eller skinka och ost

• lanovia 08

Duktiga Busan som kan ställa sig upp själv.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans