• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise
    Daa skrev 2010-09-07 17:55:31 följande:
    Det där blev en tuff arbetsdag. Sitter och tar igen mig lite innan det är dags att köra hem. Till min bestörtning fick jag ögonmigrän igen strax innan lunch. Tänkte att jag skulle följa Blommis tips: två alvedon och kaffe. Det funkade! En timme senare kände jag mig precis som vanligt! Tack och bock för det tipset, Blommis. En lärdom jag tar med mig: det går inte att skjuta på lunchen. Om det fick konsekvenser förut, så blir det ännu värre konsekvenser nu. Kram på er.
    Usch för jobbig dag Daa, du måste ju ge huliganerna mat, vad trodde du, att de skulle sitta snällt och vänta på käk? Jullan lackar ur om maten är 1 timme sen, då blir hela dagen fel! Eller egentligen är det väl itne Jullan, men det låter bättre att skylla på henne för innan Jullan så kunde jag liksom komma på att jag itne ätit alls på hela dagen runt nio på kvällen. Nu vaknar jag hungrig och måste äta frulle, lunch och middag, samt gärna ha ett äpple i näven ett par ggr mellan målen

• Norrskensflamman

Hej Heloise!

JO, jag glömde ju säga att jag tror STreet dance passar min fröken T mycket bättre. Det är mer fart och fläkt, lite coolt så där, och så känner hon sig betydligt bekvämare i ett par träningsbrallor som hasar lite och en t-shirt och gympadojjor än dansdräkt med volang, trikåer och dansskor.

Lilla K däremot hon gillar det där ballerinastuket än så länge.

• Norrskensflamman

*kramar om Daa* Jäkla jobbig dag du haft. Tur att ögonmigränen gick över. Men inte får du slarva med lunchen, hörru *hytter med pekfingret*

Vad menar ni med ögonmigrän egentligen ? när det gör ont i ögonhålorna liksom eller?

• Heloise

Just nu har jag en lasagne i ugnen, det är antagligen världens bästa lasagne recept, det enda som gör det ännu bättre är lite vitlöksslungad broccoli, en fräsch sallad och ett enormt glas rödvin och så massor av parmesan *dregglar*

Det ligger många års studier samt ett par år på restaurangskola och restaurangkök bakom det beslutet

Min inre ängel strider med min inre djävul, ska jag eller ska jag inte göra en kladdkaka? Djävul skriker högt jajajajajajajaja jag vill ha choklad!! Ängeln säger tänk på va du äter, inte föda ett monster socker-tjack barn, inte dra på dig grav.diabetes, inte moffa på kg som du inte behöver, du är tjock så det räcker! Just nu är det oavgjort och jag har tagit det mogna beslutet att vänta tills efter maten, är jag chokladsugen då så ger jag mig

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-07 19:14:36 följande:
    Du är så klok och stark Heloise
    Knappast jag försöker verkligen stå emot, men det är fanimig inte lätt... Ergo kompromiss, som du gjorde, sockersugen efter middagen= kladdkaka

Härligt att T gillar street dance, jag hoppas verkligen Jullan vill hålla på med dans, det är kul, nyttigt och bra motion! Balett är ju också fint, jag hade aldrig klarat det som knubbig rulta men oj vad det är fint!

• Fru sy

Heloise skrev 2010-09-07 19:03:37 följande:
    Åh men det är klart man kan göra en sådana, det gör jag, min svägerska och morfar är både mjölk och glutenintoleranta. Går jättebra och blir jättegott

Men vad har du i den då?

• passionsblomman

Jag är så SUUUUUR för jag kan inte SE vare sig Ninnis eller Zlatan! Förbannat! Då måste jag ju fortsätta städa. (och jo jag måste, as in there will be guests tomorrow. V.I.P sådana. Och i helgen kommer hela sambons familj, 14 pers. Städa it is.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans