• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

Norrskensflamman skrev 2010-09-07 11:40:10 följande:
      Visst är han Bi?

Ja, han kom ut för en tid sedan.

• Heloise

Godmorgon!

Ja för mig då som inga barn har än och jobbar kväll

Gluten och laktos/mjölkfri tårta gör jag på samma sätt som jag gör vanlig. Glutenfri formfranska, mjölkfri creme fraich, och majonnäs funkar ju till rörorna. I ditt fall Fru Sy så finns det ju äggfri majonnäs om man vill ha stadga och sötma ifrån majonnäsen.

En av mina favvoröror är mixa skinka och ananas, blir både fräscht och saftigt. När jag skriver mixar så menar jag just mixa, fram med matberedaren, i med kniven och mixa ihop det till en jämnt smet. Ett annat alternativ är att mixa ex västerbottenost med skinka.

Annars gillar jag räkor så klart, där gör jag som en "lätt/fusk" skagen, tonfiskröra, med dill, men Flamman det där med tonfisk och ärtor det receptet tar jag gärna Leverpastej och bostongurka blandat med creme fraich( gillar jag, inte mannen).

Ingis: jag äter gärna sallad till smörgåstårtan

Ett tips är att smula ostkrokar och ha på sidorna, om man inte vill ha gurka, sallad, ost eller vad man nu har på sidorna. Funkar bäst på räk/laxtårtor.

• Norrskensflamman

Aleta: Så kul med jobberbjudande Bara sådär. Spännande! Men stora beslut att fatta. Förstår hur du tänker lite grann. Ödet eller fingervisning? Eller bara en slump?
    Jag är också lite så där att jag tror att någon/något lotsar mig ibland på rätt väg när vissa saker händer. Mycket styr jag upp själv i mitt liv, men allt kan man inte råda över, som bekant. "är det tänkt så, så blir det så" ungefär tänker jag.

Skickar en kram som stöd, vad ni än kommer fram till

• Ninnnis

Åh vad spännande med jobberbjudande, Aleta!

Jag förstår att det väcker många tankar. Mitt råd är att gå efter magkänslan. Och det ena behöver kanske inte utesluta det andra? 

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-08 11:15:44 följande:
    Heloise; ska rota fram mina röre-recept nån kväll och inboxa. NÅn fler?

Ja tack! Jag älskar röror

• Ninnnis

Daa, hoppas du mår bättre idag och slipper den otäcka ögonmigränen. *kramas försiktigt*

• Daa

Va! Loggade in och skrev en del och när jag postade blev jag utslängd?
    Och nu är lunchen slut och jag måste börja jobba igen. Intensiva dagar.
    Tack och lov verkar ögonmigränen hålla sig borta idag.

Flamman: gärna röror, tack. Röror är kul.

Aleta: lycka till med beslutet.

Ha en fin dag.

• Aleta

Tack, kära vänner, för ert stöd. Det är fantastiskt att ni finns, ja att vi finns här allihop, eller hur!?
    Jag ska göra mitt bästa för att lyssna på magkänslan, den har alltid rätt, men just nu säger den: "laaaakrits" och det har vi ingen hemma!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans